Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

kenza wrote:

Mijn exuses als ik doordram, ik heb eens mijn huiwerk gemaakt.

  1. Wat de olievlek betreft, voor wie een beetje verstand heeft van auto's. De olievlek kan bijna onmogelijk uit de Golf GTI komen aangezien de olie in de motor zit en daar totaal niet uit kan. Benzine kan het ook al niet zijn want de Golf GTI was voorzien van een injectiesysteem, wat wil zeggen dat dit een volledig luchtdicht circuit is en de benzine er niet uit kan en ook niet uit de benzinetank want bij een injectie op de Golf GTI zit de benzinepomp in de benzinetank en trekt bijna alles vacuüm. Had het een auto met een carburator geweest dan kon de benzine weg via verscheidene kanalen als de wagen onder water gaat.

  2. De Peugeot 205 is er een zonder motor en is bewust in de steengroeve geplaatst in de jaren 90 voor onder andere rampoefeningen van de brandweer.

Dus:

  1. Er is 2 dagen na de overval in Aalst een bivakmuts en een pruik gevonden in het riviertje de Mark niet ver van de plaats waar de pomp haar water loost dat het water uit de steengroeve opzuigt om het waterniveau op peil te houden.

  2. Er zijn 3 boeven die getuigen dat de Golf GTI van de overval in Aalst in de steengroeve van Lessines is gedumpt.

  3. In het dorp Lessines is er een verhaal van een amateur duiker die een oorlogswapen heeft gevonden in de steengroeve (niet bevestigd).

kenza, je hebt in je hoofd (en dit vooraleer ik het artikel van Het Laatste Nieuws gepost heb), heel je hypothese over de dumping van de Golf in de verlaten steengroeve van Lessen opgehangen aan het feit dat een bivakmuts en pruik zou gevonden zijn in de rivier De Mark en dat deze zouden teruggespuwd geweest zijn door die grote dompelpomp uit de steengroeve.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is je informatie over de vondst van de bivakmuts en pruik in de rivier de Mark niet correct en blijft er dus van je theorie niets over. Gelieve dus eerst na te gaan of de informatie die je verneemt wel degelijk juist is vooraleer dit te posten op het forum of 'niet bevestigd' erbij te schrijven zoals je in punt 3 gedaan hebt. Zoniet is dit pure desinformatie.

112

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Deze informatie zou 100% kloppen wat betreft de bivakmuts en en de pruik.

113

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

zenga wrote:
kenza wrote:

Er is 2 dagen na de overval in Aalst een bivakmuts en een pruik gevonden in het riviertje de Mark niet ver van de plaats waar de pomp haar water loost dat het water uit de steengroeve opzuigt om het waterniveau op peil te houden.

Is hier ergens een verslag/artikel van te vinden op deze site. Gezocht en ooit meer over gelezen maar kan mij niet herinneren waar.

Uit welgemeende interesse haal ik mijn vraag nog eens naar boven.

114

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

De feiten en niets dan de feiten. Een van de grote drama's van dit dossier is de legendevorming eromheen. Al die valse aannames die een eigen leven leiden en steevast door anderen overgenomen worden. Ik weet dat ik in herhaling val maar de meest concrete elementen en volgens mij de sleutel van dit dossier is ergens te vinden in de gebeurtenissen rond de overval op Dekaise en de entourage van café De Pomp.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

De pruik waar kenza het over heeft is niet gevonden in de rivier de Mark maar aan de brug op de Rue Lessines in Deux-Acren. Twee alerte gemeente arbeiders van de groendienst zagen een zwarte pruik drijven in de beek een paar dagen na de overval in Aalst en verwittigden hun oversten die op hun beurt de locale politie verwittigden. Deze stelden een PV op en werd verticaal geklasseerd. Deze info kreeg een bescheiden nieuw leven na een oproep naar getuigen op de RTBF in de jaren 90. Het wordt nog beter als je via Google Earth eens naar de beek zoekt, dan zie je dat deze beek zijdelinks langs de steengroeve loopt waar kenza het over heeft en waarschijnlijk loopt het water via de pomp naar deze beek en zo naar de Mark en dan de Dender in. Deze info is te kostbaar om eens niet te onderzoeken.

116

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Zo denk ik er ook over! Wordt er niets gevonden, dan is dat een plaats meer die geschrapt kan worden maar ze is te kostbaar om te laten liggen. Vandaag gehoord dat het een levensgevaarlijke pus is om in te duiken, vol obstakels en een heel groot diep gat dat waarschijnlijk voor onderstroom zorgt. Vooral waar de pomp staat te zuigen zou het totaal onmogelijk zijn om te duiken, plus dat de steengroeve tot 80 meter diep is en heel smerig water dat constant woelt van de bronnen.

117

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het is natuurlijk een feit dat, indien er niet kan gedoken worden, we terug bij af zijn.

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Dit is dus de straat van ING bancontact (vlakbij brug Deux-Acren centrum) en die verderloopt tot in Lessines (naast spoorweg)?

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Ik denk dat deze locatie ook niet echt prioritair is bij de onderzoekers. Of het gewoon komt omdat het technisch onmogelijk is, of om andere redenen laat ik in het midden.

Lessines ligt natuurlijk dicht bij Chièvres en het vliegveld van Overboelare (op 1-2 minuten van Lessines - geruchten wapen- en drugstrafiek) en Everbeek (versnijden heroïne/opium vermoedelijk voor Bende Farcy - ook vlakbij Lessines en Overboelare). Beide liggen ook op boogscheut van steenweg Geraardsbergen Lessines (rechte lijn naar Chièvres!). Dan zitten we in de "drugs for weapons"-piste en dan hebben we een breed spectrum van verdachten van "detectives" à la Bouchouche-Beijer, politieke wereld, wapen wereld, crimineel mileu,...

Langs andere kant via Groteweg en Astridlaan rij je zo via Aalstersesteenweg naar Aalst (vb. via Haaltert, Kerksken, Denderhoutem,... Verschillende opties. En via Galmaarden ben je zo in Kester, Pepingen, Brusselse rand, ...

Is er buiten het boek van Bouten meer te vinden over Overboelare en Everbeek? Dit soort boeken mag vlot lezen, het is gevaarlijk voort te gaan om uitspraken van gangsters, tipgevers,... > de verdachten verdraaien de waarheid in hun voordeel, en de schrijver romantiseert alles.

Het staat wel vast dat de feiten in Overboelare en Everbeek destijds berucht waren volgens kennissen uit de regio. Heeft Bultot ooit schietclub gehad in Geraardsbergen, genaamd Phenix? Of is dat een fout?

Re: Volkswagen Golf GTI: 1985

Het is al 50 keer gezegd dat je prima met apparatuur aan kabels de bodem van zo'n steengroeve kan onderzoeken. Daar hoef je geen oceaanschip voor mee te nemen. Van zoiets groots als een auto komen dan met sonar/radar de contouren eenvoudig tevoorschijn. Er moet natuurlijk wel een goede reden zijn om daar te zoeken. Als ze daar nog niet gezocht hebben, dan is die reden er kennelijk niet. Van mij mogen ze.