Re: Aalst: Vlucht

Waarom al die moeite van het in water te dumpen en de kans lopen dat er nog bewijs gevonden kan worden? De wagen in brand steken lijkt mij de zekere optie. Misschien werd de Golf in Frankrijk ergens gedumpt en werd het nooit met het dossier in verband gebracht.

Servo per Amikeco

392

Re: Aalst: Vlucht

Waarom zouden ze zo'n groot risico nemen door de VW Golf GTI van de overval in Aalst door te verkopen of in onderdelen op te splitsen en los te verkopen? Iedereen was in de ban van de bende van Nijvel, laat staan dat iedere Golf GTI verdacht was in die tijd, plus dat ze al hun andere wagens in brand hebben gestoken. Ik blijf bij mijn vermoeden dat ze hem ergens gedumpt hebben en voor een keer spreekt de tijd in ons voordeel. Alle kanalen zijn ondertussen al eens uitgebaggerd zonder resultaat van de Golf GTI van de overval in Aalst behalve die ene verlaten steengroeve in Lessines.

Re: Aalst: Vlucht

Gisteren moest ik in Halle zijn, en ik had de vluchtroute van Kenza eens genomen van Aalst tot aan de de militaire basis in Kester. Eerst was ik mis, ik dacht dat de basis afgebroken was maar het is die oude basis aan pervivo me dunkt. Dit is inderdaad een heel interessante piste. Dit zou verklaren waarom ze als spoken zijn verdwenen aan het kruispunt Edingen-Brussel.

394

Re: Aalst: Vlucht

Wel, wel, wel. Werd hier ooit onderzoek naar gepleegd? (Ik bedoel buiten kenza smile)

Re: Aalst: Vlucht

Bij mijn weten niet. Maar ik geloof er wel in. Als je de vluchtroute leest heb je er geen idee van maar die basis zit wel goed verscholen. Heel goed mogelijk dat ze na Aalst naar hier gereden zijn. Het zou veel verklaren maar ik vrees dat er na 30 jaar nog iets te vinden valt.

kenza, je bent toch niet in Polen aan het zoeken naar die goudtrein. lol

396

Re: Aalst: Vlucht

Probleem is dat ik me rot zoek naar het aankomen en verdwijnen van mijn huurlingen/moordenaars na de overvallen. Dit is vlot en grondig gebeurt. Kester past uitermate in deze gedachtengang, weliswaar met een vingerwijzing naar hogerhandse organisatie.

397

Re: Aalst: Vlucht

LEO en Dirty Harry, als je de vluchtroute neemt zoals ik ze heb samengestelt (enkel op basis van getuigen) dan zijn er 8 heel belangrijke elementen waar eens goed moet over nagedacht worden:

  1. Ze hebben maar met één reden niet op de racende schepenzoon geschoten omdat ze anders in de buurt van hun schuilhol (militaire basis Kesterheide) met 2 lijken zaten opgescheept en de standaard procedure is dan dat gans de buurt wordt uitgekamt naar de moordenaars en dat konden ze niet maken want ze zaten in de berg op de Kesterheide iets verder.

  2. De bende is van in Aalst tot aan het kruispunt Hogenberg (aan de militaire basis Kesterheide) heel veel gesignaleerd geweest maar ze zijn voor de allerlaatste keer gezien aan het kruispunt Hogenberg en dan zijn ze als spoken verdwenen.

  3. Joel Lhost zijn verhaal dat hij de bende naar de luchtmachtbasis van Chièvres moest loodsen en het militaire domein van Kester hangt rechtstreeks af van Chièvres.

  4. Het militaire domein stond leeg en er was een garage aan, plus dat je van aan garage Camaert geen enkel huis meer tegen komt langs de veldweg en dan via achterkant kon je totaal ongezien binnenrijden.

  5. Van daar boven had je een een heel goed zicht op de berg (hoogte 112 meter) over al de aanpalende steenwegen.

  6. Er zijn 2 Golf GTI's van de bende van Nijvel gevonden in de directe omgeving, ik denk een paar kilometers.

  7. Het graf van Staf De Clerq dat bijna aan de oude militaire basis grenst waar al de extreem rechtse organisaties gingen en gaan bedevaarten.

  8. Niets is zeker in het bende dossier maar dit wel.

Met andere woorden als dit moest zo zijn dan zaten ze op Amerikaans (NATO) grondgebied en zoals je weet heeft België een heel grote en goede band met Amerika en die mag onder geen enkel beding op het spel gezet worden, waar ik alle begrip voor heb maar moordenaars van onschuldige mensen laten vrij rondlopen vind ik een brug te ver.

398

Re: Aalst: Vlucht

Zeer sterke argumentering. Ik raad iedereen eens aan om er een kijkje te gaan nemen, nu het nog in z'n oorspronkelijke staat zich bevindt. Ik twijfel er niet meer aan.

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

ChLEO en Dirty Harry, als je de vluchtroute neemt zoals ik ze heb samengestelt (enkel op basis van getuigen) dan zijn er 8 heel belangrijke elementen waar eens goed moet over nagedacht worden:

  1. Ze hebben maar met één reden niet op de racende schepenzoon geschoten omdat ze anders in de buurt van hun schuilhol (militaire basis Kesterheide) met 2 lijken zaten opgescheept en de standaard procedure is dan dat gans de buurt wordt uitgekamt naar de moordenaars en dat konden ze niet maken want ze zaten in de berg op de Kesterheide iets verder.

Ik heb geen zin om elk punt dat je hier de afgelopen weken hebt gepost van tegenargumenten te voorzien. Iedereen mag zijn mening en theorie hebben, maar stellingen als "er is maar één reden waarom ze dit of dat gedaan hebben" gaat me toch iets te ver, vooral omdat je voor elke daad van de Bende tien andere, even plausibele theorieën kan verzinnen. Een voorbeeld: Waarom schoten ze niet op de schepenzoon:

  • Hun kogels waren op.

  • Schepenzoon was geen echte bedreiging, dus waarom hem ook nog eens uitschakelen? De overval zat erop, hun doel was dus al bereikt.

  • Ze wilden tijdens hun vlucht geen extra aandacht opeisen.

  • Ze schoten nooit op voorbijrijdende/achtervolgende auto's, tenzij het politie was. Dus waarom er nu ineens mee beginnen?

  • Ze zaten met een gewonde man in de wagen die niet kon terugschieten.

  • Ze wilden zo snel mogelijk uit de buurt van Aalst geraken en hadden dus geen tijd om post te vatten in de kofferruimte en te schieten op een nutteloze ooggetuige die hen toch niet herkende.

Mijn punt is: niemand weet waarom ze niet geschoten hebben. Ik weet het niet, maar jij evenmin. Het is dan ook absurd om daaruit te concluderen dat hun schuilplaats in Kester lag. Ik geef toe, het is een interessante plek, strategisch gelegen en met een opvallende geschiedenis. Maar daar is voorlopig ook alles mee gezegd. Elke dag een nieuwe drogreden posten om je theorie te verbloemen als een vaststaand feit begint een beetje vermoeiend te worden.

400

Re: Aalst: Vlucht

Patrick111, ik antwoordde enkel op een vraag van Dirty Hary en Leo en vertaalde nog eens mijn stelling. Ik deelde dit op het forum omdat ik via mail van (nieuwe) forumleden wat vragen had gekregen. Ik ben er mij van bewust dat ik ze al eens herhaald heb en de feiten die ik aanbreng zijn van a tot z bewezen feiten die mijn stelling staven. En ik kan u verzekeren dat er heel veel forumleden zijn die mijn stelling delen.

PS: niemand is verplicht om mijn post te lezen, sla ze gewoon over. De beste stuurlui staan aan wal.