Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Paar keer gezien op Discovery Channel en National Geographic hoe je de uitslag van leugendetector kan manipuleren. Tevens kunnen bv. psychopaten emotieloos vragen aanhoren en beantwoorden.

22

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

kenza wrote:

Hoe is die man dan geslaagd in de leugentest?

De leugentest is verre van absoluut en betrouwbaar. 't is gewoon een van de tools in een onderzoek. Er is genoeg literatuur te vinden online die er dieper op in gaan. Maar in't kort: het is niet zo heel moeilijk om een leugendetector te verslaan.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

zenga wrote:

Maar in't kort: het is niet zo heel moeilijk om een leugendetector te verslaan.

Klopt, maar enkel als de betrokkene over de juiste capaciteiten beschikt. Het is zoals acteren. Iedereen kan op de planken staan en een rol neerzetten, maar niet iedereen is in staat om het met de juiste overtuiging te doen.

Een nerveus type zal nooit zijn hartslag onder controle houden tijdens dergelijke sessie. Je moet echt wel een koele kikker zijn die niet van slag geraakt als het warm onder zijn voeten wordt en tevens snel kunnen nadenken en zonder twijfel antwoorden. Sommige mensen kunnen dit zelfs nog niet wanneer ze bij de baas op zijn bureau moeten komen voor een paar eenvoudige vragen.

Veel hangt dus af van de persoonlijkheid van de betrokkene.

Servo per Amikeco

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Op welke sites kan je het boek allemaal kopen?

25

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Weet er iemand waar het boek te verkrijgen is? Ik heb een paar boekhandels bezocht maar nergens hadden ze het.

26

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Enkel online, denk ik. Zie openingspost.

27

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Dju, ik bestel nooit online, maar zou het wel graag eens lezen. Vooral het verhaal Tinck interesseert mij.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Is jammer genoeg blijkbaar enkel met visa of paypal te bestellen. Slechts via een beperkt aantal sites te verkrijgen. Hopelijk kan het later via bol.com besteld worden.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Het is hier te koop » www.smashwords.com

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Iemand al het boek gekocht/gelezen?