Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Was toch pas voor eind september?

32

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Django68 wrote:

Hopelijk kan het later via bol.com besteld worden.

Voila » www.bol.com

club_le-happy-few wrote:

Was toch pas voor eind september?

Zie pagina 1 van dit topic.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Niet iedereen hoeft het met me eens te zijn, ik respecteer ook negatievere recensies; ik begrijp dat leden die eerder geloven in een complot niet helemaal pro zullen zijn, hoewel ik op het einde van het boek aangeef dat een complot best kan, omdat de hoofdpersonages banden hadden met extreemrechtse boven-en onderwereld. 

Elke recensie is welgekomen, bij deze een voorbeeld dat vooral positief is, ik kan er niet aan doen » marcpennartz.nl

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Dank u. Ga ik onmiddellijk via bol downloaden.

Hier een recensie » marcpennartz.nl Recensie lijkt me vrij positief. 

Hier ben ik het niet eens met de recensent (zonder het boek gelezen te hebben):

Met zijn hypothese dat sommige Bende-overvallen wellicht ook verkapte huurmoorden waren, maar dan in het zakelijke milieu, komt ook hij dicht in de buurt van de complottheoretici die het allemaal erg groot zien en voor elk afwijkend gedrag een rationele verklaring zoeken. Ook zijn hypothese dat de bloedige overvalreeks van 1985 diende om de opgepakte Michel Cocu en zijn maten een veroordeling te besparen, kan niet beklijven.

Finné heeft zijn eigen dood aangekondigd aan de man van de krantenwinkel aan de Delhaize enkele weken voordien, met te zeggen dat er 'vreemde dingen' te gebeuren stonden in België.

35

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Ik zou echt graag het boek eens lezen. Het lijkt mij wel boeiend. Juist spijtig dat het niet in de handel ligt. Ik koop nooit via internet.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Sorry, had niet gezien dat u zelf de recensie al vermeldde.

Wat me ook opviel is dat de Bende van Nijvel ongeveer gelijktijdig is begonnen met het einde van zijn relatie met die Mevr. Bogaert. Nadien zou hij geweldadiger en extremer zijn geworden.

37

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Claude Dubois als killer EN slachter van Bergen. Ook altijd als een serieuze optie aanzien.

Toch benieuwd om het te lezen.

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Tip: er kan ook vanuit iBooks (Apple) worden ingelogd (Store) voor de aankoop/download van "Het Rattenkwartier" » itunes.apple.com

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

Tot nog toe 1 foutje ontdekt, eerste keer dat er sprake is van Lobbes noemt u het bos daar Bois De La Houssière ipv Hourpes. Tweede keer staat het wel correct. Verder vind ik het boek heel aangenaam tot dusver, een andere kijk op de feiten. Een interessant standpunt. 

De link met de slachter van Bergen is er zeker, aangezien deze persoon zich op hetzelfde terrein begeefde (zelfde gemeentes, buurten waar 4de wereld woont, ...).

Re: Boek: Het Rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel

De slachter van Mons is nooit gevat, zelfs geen oficieele vedachtmaking. De killer vertoonde hetzelfde psychopatisch gedrag zonder dat er ooit maar één ondervraging aan zijn adres heeft plaatsgevonden. Is hij beschermd?