Re: Opgravingen Elouges

Beenderen Elouges vormen skelet

De beenderresten die werden ontdekt bij zoekacties in Elouges (Dour) lijken een skelet te vormen. Dat heeft Lionel Ruth, commissaris van de onderzoekscel van Waals-Brabant, gezegd. De uitkomsten van de analyses en de expertise moeten nog bevestigen dat het één skelet betreft.

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

Re: Opgravingen Elouges

Soms vind ik dat Eddy Vos toch wel altijd met datzelfde verhaaltje komt opzetten. Net als Deprêtre. Enkel hun theorie is in hun ogen waarheid. We hebben hier allemaal de verklaring kunnen lezen van de agent in Aalst die een bendelid zou geraakt hebben. Vos doet dit al jaren af als "de waarheid". Terwijl de persoon in kwestie zegt niet zeker te zijn dat hij iemand (dodelijk) geraakt heeft.

Vos moet toch ook die verklaring gezien hebben? Waarom blijft hij dan zo met zekerheid stellen dat één van hen dood is, en waarschijnlijk ergens begraven ligt? Hoe zit het met die profiler trouwens?

Er zijn in Henegouwen plaatsen genoeg om opzoekingen te doen. Mijnen, steengroeven, leegstaande verkommerde bedrijfsterreinen, enkele grote bossen in de buurt van Dour, ook in de buurt van de autokeuring waar 2 verdachte personen gezien zijn te Lobbes ligt te midden van een bos. Afgelegen waar 's avonds geen kat voorbij komt.

93

Re: Opgravingen Elouges

Volgens mij is de kans erg groot dat het gevonden "lijk" uit de misdaad komt! De tanden blijken ingeslagen te zijn of zoiets.Voor het DNA tijdperk was het gebit de - of een van de - belangrijkste elementen om een lijk een naam te geven. Maar die piste van die oude crimineel lijkt me sterk: ofwel moest hij zwijgen omdat hij zelf ermee te maken had van op de eerste hand! Ofwel wist hij door een dienst teveel en zou hij nooit "oud" geworden zijn want dan was hem waarschijnlijk al is een"ongelukje" gebeurd.

Indien hij wel de waarheid spreekt en iets van de Bende van Nijvel wil bovenhalen omdat hij toch gaat sterven 2 dingen. Hij heeft geen familie en is zeker dat ze om zijn spreken "verraad" geen vergelding op hun gaat nemen. Hij is zeker dat ze allemaal dood zijn! De streek daar, evenals heel het zuiden van België staat om Maffia bekend: misschien is het goed mogelijk dat hij op zijn oude dag nog is gewoon een rivaal of ex rivaal ne "goeien toer" wil lappen en lachend het graf kan ingaan!

Zwarts heb ik ook aan gedacht. Bon men weet nog van niks maar hopelijk is het echt een goeie bron en geraken we iets verder en komt het niet in de doofpot want men heeft toch al DNA van zeker 1 iemand maar men is blijkbaar allerminst gepresseert. Tja, die doofpot is ook een rode draad door het verhaal. Komt nog meer voor als de naam Bouhouche en consoorten. Afwachten.

94

Re: Opgravingen Elouges

winne wrote:

Hij is zeker dat ze allemaal dood zijn!

Winne, van waar heb je dit? De krant of andere bron, als hij dit weet dan weet hij nog zaken, zeker weten, de speurders houden zoveel mogelijk stil tot ze meer weten, logisch want als je gaat zeggen we hebben een persoon die met de Bende van Nijvel te heeft en als blijkt dat het zo niet is, dan maken ze zich weer belachelijk. Ben benieuwd.

winne wrote:

Volgens mij is de kans erg groot dat het gevonden "lijk" uit de misdaad komt!

Zeker, hij was ook een crimineel, dus logisch dat het in die richting zal gaan.

Re: Opgravingen Elouges

Pas 3 dagen op dit forum en zie allemaal inspecteurs maar toch dichten sommigen van jullie de 3 hoofddaders te grote kwaliteiten toe, ook dat deze goede banden hebben gehad met hogere machten. Nuchter gezien denk ik dat niet zo, dat er soms raakvlakken waren met rijkere mensen is meer toeval geweest, er zijn maar bitter weinig hogeren die met haar macht spelen door zulke gasten in te huren, ik kan dat maar niet geloven.

Wel degelijk meer dat de 3 goed verscholen (schroothandel, wie komt daar nu?) met elkaar en bij elkaar werkten, het kan niet zo zijn geweest dat de 3 telkens uit elkaar gingen, dat moet te risicovol zijn geweest, denk aan alle wegafzettingen.

96

Re: Opgravingen Elouges

Renne, is gewoon een persoonlijk gedacht. Hij ligt op sterven en praat, ofwel neemt hij het risico dat er dan revenge genomen wordt op familie leden en naasten door zijn spreken (in het milieu kan dit niet) hem kan het niet schelen ligt toch op sterven en is oud. Dus om geen risico te nemen:

  1. Hij heeft geen naasten of familie (meer).

  2. Hij weet dat ze ondertussen allemaal dood zijn en er dus geen revenge meer kan komen.

Is maar een gedacht hé.

Re: Opgravingen Elouges

Tsjongetsjonge, het is net de bedoeling dat we zouden denken dat het marginalen zijn. Voor die "rijken" zijn ze een gemakkelijke prooi. Ze worden goed betaald en zwijgen. Zwijgen ze niet huren ze wel iemand anders in om hem het zwijgen op te leggen. Of men lacht de beschuldigingen weg. Wie denk je dat de magistratuur gaat geloven: de rijke met connecties of de marginaal?

Re: Opgravingen Elouges

tsjongejonge wrote:

Pas 3 dagen op dit forum en zie allemaal inspecteurs maar toch dichten sommigen van jullie de 3 hoofddaders te grote kwaliteiten toe, ook dat deze goede banden hebben gehad met hogere machten. Nuchter gezien denk ik dat niet zo, dat er soms raakvlakken waren met rijkere mensen is meer toeval geweest, er zijn maar bitter weinig hogeren die met haar macht spelen door zulke gasten in te huren, ik kan dat maar niet geloven.

Het kan zijn dat sommigen teveel kwaliteiten toeschrijven aan de daders. Nu wil ik zeker je mening niet disrespecteren, maar blijkbaar schrijf je persoonlijk helemaal geen kwaliteiten toe aan de daders (hoeveel dat er ook waren), en zouden het enkel oerdomme psychopaten zijn geweest. En hun banden met invloedrijke personen zouden eerder oppervlakkig en toevallig zijn geweest. Neen, daar kan ik toch echt niet mee akkoord gaan. Hoe komen de personen die je net beschreef bijvoorbeeld aan de intel om bij Wittock-Van Landeghem de kevlar jassen te gaan stelen?

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few, ja en nee. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld maar denk wanneer je in verband wordt gebracht met de Bende van Nijvel dat je het lachen en wegwuiven wel zal vergaan. Het is te link, te link!

100 (edited by mdanielsUK 29-01-2009 09:24)

Re: Opgravingen Elouges

Graafwerken Bende van Nijvel stoppen vrijdag

De graafwerken in de zaak rond de Bende van Nijvel die al sinds vorige week plaatsvinden in Elouges, een deelgemeente van Dour, zullen vermoedelijk vrijdag afgerond worden. Dat heeft Lionel Ruth, de commissaris van de onderzoekscel naar de Bende van Nijvel, woensdag aangekondigd. De speurders zullen dan een evaluatie maken van de graafwerken. Als er geen nieuwe sporen aan het licht komen, stoppen de speurders met graven.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/7/6/large_766401.jpg

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges