Re: Aalst: Proloog

Mij werd hier op het forum uitgelegd dat de term "Nederlands" moet worden gezien als ABV, Algemeen Beschaafd Vlaams. En dus niet in de letterlijke betekenis als een Nederlander.

572

Re: Aalst: Proloog

noorderling wrote:

Mij werd hier op het forum uitgelegd dat de term "Nederlands" moet worden gezien als ABV, Algemeen Beschaafd Vlaams. En dus niet in de letterlijke betekenis als een Nederlander.

Dat kan, maar dan nog. De meeste mensen die naar die radio belden praatten dialect. Het was echt een tweederangs vrije radio op een boerengemeente. Ik hoop niet dat je opmerking cynisch bedoeld was?

Re: Aalst: Proloog

Hoezo cynisch? Ik probeer u een hoop leeswerk te besparen. Sommige vragen die u heeft, zijn al eens geuit en beantwoord. Maar beste ctrix, kent u misschien de man achter Mi Amigo? Wil hij nog eens zijn verhaal doen?

574

Re: Aalst: Proloog

noorderling wrote:

Hoezo cynisch? Ik probeer u een hoop leeswerk te besparen. Sommige vragen die u heeft, zijn al eens geuit en beantwoord. Maar beste ctrix, kent u misschien de man achter Mi Amigo? Wil hij nog eens zijn verhaal doen?

Vergeef me, ik wou maar zeker zijn. smile  Bedankt dan. smile

Als ik wat moeite doe, kan ik die man misschien wel terugvinden, ja. Ik laat hier iets weten als ik iets te weten kom.

Re: Aalst: Proloog

Raf wrote:

Ik zou het niet schrijven als ik het niet rechstreeks van een betrokkene vernomen had.

Ook nog even een vraag aan Ben, vroeger stond hier op de site en forum een uitgebreide beschrijving van de gebeurtenissen aan de atletiekpiste, kort voor Aalst. De 2 joggers die een beangstigende ontmoeting hadden met waarschijnlijk de Bende. Deze mensen hebben alle 2, los van mekaar De Staerke herkend.

Er wordt inderdaad gezegd dat die joggers Philippe De Staerke zouden geïdentificeerd hebben in het park. Maar of dit klopt? Geen enkele van de drie persoonsbeschrijvingen komt nl. overeen met Philippe De Staerke. Bovendien, waarom zou iemand als De Staerke dan tot tweemaal toe wapens verstopt hebben in het Osbroekpark voor het plegen van een roofoverval op een warenhuis. Dat houdt geen steek. Die kerel was alleen geïnteresseerd in buit maken. Zie ook de modus operandi van de Bende van Baasrode.

Het feit dat - blijkbaar tot tweemaal en niet eenmaal toe - wapens verstopt werden in het park, duidt volgens mij aan dat één men absoluut, om welke reden dan ook, deze Delhaize in Aalst wou aanvallen, en twee dat het om een operatie moet geweest zijn waarbij het de bedoeling was om zoveel mogelijk te kunnen schieten (vóór, tijdens of nà de raid op de winkel). Een terreurdaad dus. En daar lijkt mij het profiel van De Staerke helemaal niet in te passen. Daar komen echter wel anderen voor in aanmerking waardoor het plaatje wel kan kloppen.

576

Re: Aalst: Proloog

Merovinger wrote:

Er wordt inderdaad gezegd dat die joggers Philippe De Staerke zouden geïdentificeerd hebben in het park. Maar of dit klopt? Geen enkele van de drie persoonsbeschrijvingen komt nl. overeen met Philippe De Staerke.

Inderdaad, ik heb die getuigenverklaring (het artikel van René De Witte in Gazet van Antwerpen) al x aantal keer gelezen en niet één keer heb ik een gelijkenis gevonden met Philippe De Staerke. Maar blijkbaar zouden de getuigen tegenover de onderzoekers van de Delta-cel wel verklaard hebben dat ze 100% zeker waren dat één van hen Philippe De Staerke was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Proloog

Dat wordt inderdaad beweerd. Maar gelet op o.a. de persoonsbeschrijvingen van die twee getuigen, is de vraag dus hoe die fameuze verklaring en herkenning bij de Delta-cel tot stand is gekomen ... hmm

Re: Aalst: Proloog

Als er een (betrouwbare) getuige is (of was), hoe wordt die persoon man/vrouw) dan ondervraagd? Vertel eens wat er gebeurd is en heb je iemand herkend, of denkt u niet dat je die persoon gelijkenis vertoont met ... De reclame in de mediawereld is juist gebaseerd op voortdurend vertonen van "beelden" die de consument moet sturen naar aankoop, "herkenning" van het product.

Re: Aalst: Proloog

De eigenaar van 't Christoffelken in Aalst en twee stamgasten zagen op 9 november omstreeks 19 uur twee mannen plaatsnemen aan het raam. Het café lag aan de drukke verbindingsweg tussen de E40 en de Delhaize. Een strategische observatiepost dus. Het tweetal praatte zachtjes in het Frans en hield de weg scherp in het oog. De ene dronk een trappist, de andere een spuitwater. Een kwartier voor de overval verlieten ze het café.

Op foto's herkenden de eigenaar en de stamgasten unaniem Bouhouche, toen zonder bril en snor. Ze beschreven zijn compagnon als een forse man met rossig-blond haar, gefumeerde glazen en een ringbaard. Op foto's meenden ze Cocu te herkennen, hoewel de verdachte veel groter was dan de Borain die voor die avond over een sluitend alibi beschikte en toen ook geen ringbaard had.

Bron: De Bende van Nijvel: Verraad, Manipulatie, Geheime Diensten | Guy Bouten

Re: Aalst: Proloog

noorderling wrote:

"Te voet naar de scherpenheuvel" had de dj niet. Het gedraaide nummer is uiteindelijk geworden "Johnny be Good tonight" van Peter Tosh. Toevallig is Johnny de bijnaam van de grootste verdachte in Aalst. 

Gelukkig hebben we nu YouTube wink » Forum