171

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

In de samenvatting van het dossier Dutroux zit een PV van het verhoor van een zekere Michel Petre. De man wordt een aantal foto's getoond en op één van die foto's herkent hij een zekere Nicolas Lebon. Deze Nicolas zou mogelijk Christine Van Hees gekend hebben.

(...) Aicha et Mina Farouk, Thierry De Becker et Nicolas Lebon ont peut-être connu Christine. Le 13/02/84 il était au Maroc (depuis janvier). Il a été contacté par Thierry De Becker qui lui a dit avoir eu contact avec Lebon. Lebon lui a dit être sûr de savoir qui a tué Christine. Petre n'a pas confiance en Lebon. Lebon (25/11/64) réside en Suisse (Zurich). Serge de la péniche a été cité par Alain Lenglet (PV 18.342/86) mais jamais identifié Les mêmes photos avaient été remises à la PJ en 85 mais pas exploitées.

Zou deze Nicolas Lebon de fameuze Nicolas L. van het onderzoek van Danièle Zucker kunnen zijn? Nicolas L. is geboren in 1964. Lebon is ook geboren in 1964. Nicolas L. woonde in Zwitserland. Lebon woont ook in Zwitserland.

In dezelfde samenvatting van het dossier Dutroux is er ook sprake van een zekere Eric Lebon en Mireille Lebon. Het is me niet duidelijk of er een familieband is met Nicolas:

Eric Lebon est connu pour vols. Réception de photos de Lefevre via SIJ. Via l'ISI il appert que Masson Serge, l’ex-mari de Lefevre, est remarié avec Lebon Mireille. (...)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ja Ben en deze N. Lebon is ook de broer van een kuisvrouw die werkte in l'Auberge des Chevaliers in Beersel, vreemd hé.

173

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Interpellerend. Een detailonderzoekje waard.

174

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

We weten dat hij bij justitie gekend was voor drugshandel, verkrachting, inbraak en diefstal met geweld. Dus stel ik mij de vraag: Was hij gekend in de wereld van de punks en skins die al genoemd zijn in dit topic?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

En waarschijnlijk verdween hij juist na de dood van de conciërge van de auberge in Beersel. Maar ja, hij woont in Zwitserland, een goede keuze om beschermd te blijven.

176

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Een paar opmerkingen:

  • La Bête (van de Outs) heette Thierry. Hij is niet Eric Lammers.

  • Ik geloof niet dat AV (Pattex) de leider van de Outs was maar CJ (le Grand Charles).

  • AC (Thure) was geen lid van de Outs maar hij was ermee bevriend.

  • Over een bericht van mij (Franstalig forum), overgenomen door Ben, ivm de Pontiac trans waar ik vermelde dat Rocky zo'n wagen had. Ik ben niet zeker van die info. Wat ik wel heb opgemerkt is dat Astérix (Mendez-dossier) eigenaar van een Pontiac trans was. Hij werd teruggevonden in zijn wagen.

the end wrote:

Dim, ik heb het topic nog eens nagelezen en neen is het niet over Thure. Zijn naam ken ik niet maar Ik heb het over de leider van de skinheads in Brussel de persoon waar iedereen bang van had en zeer gewelddadig. En had banden met VMO. Had zo goed als zeker banden met de schutters in Brugge die dan ook weer met de Hoffman-groep in verbinding staan.

Bedoelt u 'Suc', een skinhead uit Brussel die nadien de café 'Het Kastelein' openhield in Brugge?

177

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Wel ik ken hun namen niet, maar op YouTube staat een video fotomontage over 'Het Kastelein', daar komt die ik bedoel niet op voor. Die skinhead die ik bedoel had littekens in zijn gezicht, was de leider van de skins van Molenbeek (Latinus komt ook uit Molebeek) en West Ham supporters, ze hadden blijkbaar in Brugge afgesproken met een groep skins uit Brugge. Dat moet ergens in het begin van de jaren 80 geweest zijn denk ik.

Ik liep over straat op een dag begin 80 (ik had toen lang haar) en opeens komt er een groep van 6 skins om de hoek op ons afstappen vanop een 150 meter, ik bekijk ze heel goed want vertrouwde het niet, en ik focus mij extra op de leider. Als ze dichter komen, zie ik dat ze lachen en voorbij ons kijken en hun hand op steken waarna ik me omdraai en een andere groep skins merk. Daar stond ik opeens tussen 2 groepen skins, die andere waren van Brugge. Ik dacht eventjes "shit, wat nu", maar ze vielen elkaar in de armen en keken niet om.

Ik ken die wereld voor een stuk, ik heb jaren met de moto gereden. Ooit, eind jaren '80 begin '90, heb ik een organisator van zo'n internationale skin evenementen ergens buiten gesmeten, waarna er een delegatie bikers en skins kwam naar een feest om me af te kloppen, en de bikers die mee waren met de skins bij het binnen komen opeens geen zin meer hadden om boel te maken, en allen in stilte af gedropen zijn.

Dus ik ken het wereldje een beetje, en ben niet rap onder de indruk, maar deze skin uit Brussel was anders. Toen ik die skins zag samen komen, was ik samen in de buurt met iemand die meer over die persoon en de andere skins wist en me toen dingen heeft verteld. Het is wel al meer dan dertig jaar geleden dus exact weet ik het niet meer, maar ruwweg hij was de leider van die van Molenbeek, de anderen (Anderlecht skins) maar ook die uit Brugge waren bang van hem, hijzelf of vele van zijn vrienden waren para of huurling en er was nog iets over metro's of zoiets, maar het is al zo lang geleden. Hij had een heel dreigend gezicht, je kon de littekens van de vechtpartijen zien in zijn gezicht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

178

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Thure is alvast ook van Molenbeek én West Ham-supporter.

179

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Yep wat Nicolas betreft.

Nicolas Lebon kende Christine Van Hees, heeft haar geregeld gezien op de bus in de buurt van Ceria (Coovi) waar hij school heeft gelopen. Nicolas Lebon werkte ten tijde van de feiten in Elsene, in een restaurant van Jacky Dupont, een van de toenmalige koningen van het Brusselse nachtleven (interessant figuur ...) en later neergestreken in Saint-Tropez, waar hij in april vorig jaar overleed.

180

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Over Aalst gesproken: het heeft niets met dit incident te maken maar over de zaak 'Christine Van Hees'. Tijdens haar verhoor in 1997, vertelt Michelle Bogaert IPP belast met het onderzoek dat haar dienst een fax van de gerechtelijke politie van Aalst kreeg over een anoniem telefoon die zei: "Christine Van Hees a été baisée à mort". (pv 151.599, 22/05/97 BILLE)

Ik vind het zeer raar dat iemand naar de politie van Aalst belt voor een moordzaak van Brussel. Waarom Aalst?