21

Re: Samenkomsten

Op 25 juni om 10u zal er in Charleroi een samenkomst zijn voor de nabestaanden en slachtoffers van de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Samenkomsten

Met de onderzoekscel bedoel je? In dat geval, een datum om naar uit te kijken.

Re: Samenkomsten

Van de redactie.be:

In het dossier worden momenteel drie hoofdpistes en meerdere 'vertrouwelijke' pistes gevolgd. Dat maakten de procureurs bekend aan de nabestaanden van de slachtoffers.

Eén van de pistes is ingegeven door de in mei gearresteerde man. Piste twee gaat uit van de twee tassen die werden gevonden in het kanaal van Ronquières, met daarin bewijsmateriaal voor de aanslagen. Een derde piste heeft betrekking op de gestolen Volkswagen Golf van een restaurantuitbater, die werd vermoord door de Bende van Nijvel.

Met betrekking tot de derde piste gaat men het getuigenis opnieuw onderzoeken van de man die met de Bendeverdachte in Landelies in aanvaring kwam.

24

Re: Samenkomsten

Op 4 oktober 2016 is er een samenkomst met de onderzoekers en de slachtoffers van de Bende van Nijvel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Samenkomsten

Ik hoop dat de slachtoffers en de nabestaanden volgende week eens heel hard aan de boom gaan schudden en zich niet meer gaan laten indommelen met sussende en herkauwde verhalen van de magistratuur. De klepel in dit dossier is volgens mij al lang gevonden doch opzij gelegd. Hoog tijd nu om die klepel op te nemen en er de klokken mee te laten luiden. Anders vrees ik dat de boeken definitief toe zullen gaan, de waarheid nooit naar boven zal komen en de daders voor de rest van hun leven frivool vrij zullen rondlopen. En dat mag niet gebeuren. Die laatste kans om te reageren mogen de slachtoffers dus zeker en vast niet missen. Ik wens de slachtoffers dan ook veel strijdlust, moed en succes toe voor de samenkomst volgende week. Ga ervoor!

Re: Samenkomsten

Het ziet er weinig hoopvol uit. Een artikel uit de Soir mag van deze week (te lezen op het Franstalige forum) geeft te verstaan dat de speurders het zowat opgegeven hebben. Misschien dat het recent gevonden DNA-profiel of een spijtoptant nog uitkomst brengt.
Wat ik niet kan en wil snappen is dat in andere dossiers, zoals vb. de parachutemoord, met evenveel indirecte bewijzen toch veel daadkrachtiger opgetreden werd. Volgens mij zoude beste optie zijn om een derde onderzoekscomissie aan te stellen die zich enkel met de manipulaties in het dossier bezighoudt.

Re: Samenkomsten

Denk dat er geen oplossing meer gaat komen. De hedendaagse problemen hebben de prioriteit bij overheden. Ook hier zie je dan er weinig beweging meer in zit, gerespecteerde formleden zijn weg. Soms dagen geen post meer of herhaling van zetten. Misschien dat er ooit uit historische oogpunt nog wat kan gebeuren. Maar ik denk dat er voor de nabestaanden weinig hoop meer is tot een oplossing indeze

Re: Samenkomsten

Als je alles leest over wat hetgeen er over de bende van Nijvel is geschreven, inclusief dit forum, krijg je de indruk dat al de daders en mededaders bekend zijn, maar dat justitie nooit zal ingrijpen.

Re: Samenkomsten

Volgens wat ik uit het artikel uit de Soir mag kan opmaken geeft Martine Michel er ook de brui aan, zonder de daders gevonden te hebben.

30

Re: Samenkomsten

De bende houdt me bezig vanaf 1985, van na de overval en slachtpartij in Overijse. Ontelbare keren heb ik gedacht dat er een doorbraak zat aan te komen. Verloren moeite natuurlijk als je al de fouten, onvrijwillige en geplande, op een rijtje zet (pardon, een ganse rij!). De tegenwerking die uitgevoerd werd door "onbekende" instanties en personen is een verhaal op zich. Maar door dit alles is bewezen wat we allen vreesden: de achterliggende gronden en beweegredenen van de Bende van Nijvel mogen niet blootgelegd worden.

Verschillende gruwelijke dossiers overlappen mekaar in de laatste jaren van vorige eeuw. Dutroux, X-dossiers, fratsen van bouwpromotoren, betrokkenheid van de adel, de schijnbare onaantastbaarheid van sommige toenmalige politiekers, Haemers enz....
Iets moet ten alle kostte verborgen blijven en dat iets moet afschuwelijk zijn !!

Ik ben er trouwens van overtuigd dat verschillende "die hard's" onder de forumleden er hun levenstaak van gemaakt hebben om het "Bende van Nijvel-mysterie" onder de aandacht te houden. Ook voor mij zal het gedreven gesprek blijven!