Re: Willy De Schepper

dim wrote:

En hier is Willy zelf aan het woord? » www.politicsinfo.be

Blijkbaar een Porsche-garage in Mazenzele?

Alweer goed werk dim! Ik betwijfel wel of het de echte Willy De Schepper is, het lijkt me eerder de echte Jean-Pierre Van Rossem te zijn die met twee aliassen werkt. Ik heb hem in de jaren negentig een tijd goed gevolgd, hij is er toe in staat. De 'Willy' schrijft ook tamelijk vlot, zoals Van Rossem. Maar de info over de Porsche garage is in elk geval interessant. Mazenzele is tegen Opwijk. Dilbeek er niet ver van ...

Re: Willy De Schepper

Als je van Asse komt en je rijd naar Merchtem juist voor de afslag naar Merchtem heb je een garage van De Schepper (vooral Porsche). Ben zelf niet van de streek, maar heb rond 1993 zijn broer zijn arm gebroken bij een bras de fer. Was eigenlijk meer een uitdaging van zijn broers kant. Was in de windsor in Ternat (mensen mogen dit controleren). Mijn beste maat toen was van Ternat en zijn vader was daar een pintje aan het drinken. Toen we binnen kwamen daagde zijn broer mij uit voor een bras de fer.

Zijn broer was een kerel van minstens 100 kilo, en ik een manneke van 65 kg. Blijkbaar had hij vroeger ooit een zwaar ongeluk gehad, en was zijn schouder volledig om zeep. Daar zijn broer in de streek een reputatie had zijn we de dag daarna maar een boeketje bloemen gaan brengen. Hij was toen reeds nuchter en kon er nog om lachen. Mijne maat zijn vader is daar die avond 2 keer flauw gevallen toen hij die gebroken arm zag hangen. Van zijn broer heb ik nooit iets gehoord, maar volgens willy (vader van mijn maat) ging ik het niet overleven. Daarom heb ik mij 2 jaar later maar bij de pacos aangesloten. big_smile Nostalgie.

Re: Willy De Schepper

Ben wrote:

Verder is er ook sprake van Willy De Schipper, die een garage zou gehad hebben op de Ninovesteenweg te Dilbeek. Het betreft hier zeker De Schepper Willy, welke genoegzaam bekend is door onze diensten. De Schepper bezoekt de boksmiddens en kan eventueel het slachtoffer Broeders gekend hebben te Temse (Broeders was zelf bokser). De Schepper is bevriend met Freddy De Kerpel, gewezen bokser die aan lager wal is geraakt. (Vermoedelijk pooier aan het Zuidstation van Gent.)

Van op dit forum:

Eind 1981 leek Angelou genoeg te hebben van de tweedehandsauto's. Hij begon opnieuw te werken als taxichauffeur. Maar hij was duidelijk niet helemaal weg uit het milieu van de handelaars in occasies. Een jaar later probeerde hij opnieuw een poot aan de grond te krijgen en kreeg hij contact met een aantal Libanezen uit het automilieu. Ver is hij daarmee niet geraakt. Op 9 januari 1983 was hij dood.

Nu was er in die periode in Brussel, en zelfs in heel België, maar een officiële firma die Belcar heette, en die hield zich inderdaad met auto's bezig. De PVBA Belcar had haar zetel in de Fabriekstraat 18 in Brussel en haar officiële garage aan de Ninoofsesteenweg 644 in Anderlecht. En wat vindt men in het handelsregister van Brussel in verband met die PVBA Belcar? Dat een paar maanden voor Angelou begin april 1981 met naamkaartjes van Belcar liep te leuren, Gérald Lafaurie en zijn broer Jean-Luc het bedrijf hadden overgenomen.

Meer » Motief

Bemerk: Ninoofsesteenweg Dilbeek of Anderlecht: 1 km verschil.

Re: Willy De Schepper

Ik dacht al dat het net niet in Dilbeek lag.

Servo per Amikeco

Re: Willy De Schepper

DeadLetterBox wrote:

Ik dacht al dat het net niet in Dilbeek lag.

Bedoel je dat de garage van De Schepper net niet in Dilbeek lag?

Re: Willy De Schepper

Oei ja, verkeerd gelezen, mijn fout!

Servo per Amikeco

17

Re: Willy De Schepper

De Schepper Willy (23.12.52)

Coupable de vols à main armée. Selon Van Binst, il aurait maquillé les voitures volées et utilisée lors d'agressions, en son garage. 

Bron: Vertrouwelijke nota BOB Waver | Maart 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Willy De Schepper

Bij de bekentenissen die de Borains in 1983 aflegden werd een zekere De Schepper tweemaal vernoemd.

19

Re: Willy De Schepper

Willy De Schepper is momenteel in Asse voorzitter van de plaatselijke boksclub. Hieronder een YouTube-filmpje van die boksclub. Ik denk dat het De Schepper zelf is die op 2:47 links te zien is (de kleinste van de twee). Graag bevestiging van iemand die de man met zekerheid kan identificeren. 

» YouTube

Re: Willy De Schepper

Nog een link met het boksmilieu. Walter Baeyens heeft er al enkele aangehaald in zijn laatste boek.