1

Topic: X-dossiers

20 September 1996, het begin

In het kantoor van onderzoeksrechter Connerotte, in Neufchâteau, rinkelt de telefoon. Een Vlaamse vrouw zegt dat ze diep onder de indruk is van de ontdekking van de lichamen van An, Eefje, Julie en Mélissa. De vrouw vertelt dat ze een vriendin is van een pedofilie-slachtoffer. Connerotte verstaat haar niet en hulpeloos geeft hij de telefoon door aan adjudant Patrick De Baets, een Brusselse rijkswachter. De Baets aanhoort haar verhaal. Het begint hem te dagen. Dit lijkt op het relaas van Nathalie W. De eenendertigjarige vrouw die in juli '96 haar beklag deed bij zijn Brusselse collega.

De adjudant nodigt de nieuwe getuige uit voor een gesprek. Noemt haar, omdat ze eerst is aangekomen en anoniem wil blijven, X1. Het is de geboorte van de X-dossiers. Het laatste wat De Baets haar die dag hoort zeggen, is iets wat hem in de maanden die volgen nog lang zal heugen: 'Ik hoop dat u beseft waar u aan begint.' De Baets grinnikt. Dat hebben ze hem al vaker gezegd. 'Goed', besluit Regina Louf. 'U zal in elk geval nooit kunnen zeggen dat ik u niet gewaarschuwd heb. Ze zullen u niet laten doen.' Velen zullen X1 haar voorbeeld volgen, maar op het einde zal niemand nog geloof hechten aan hun gruwelijke verhalen. Misschien waren hun getuigenissen te gruwelijk om geloofwaardig te zijn. Of misschien was België op dat moment niet klaar voor meer gruwel. Een ding staat vast, vanaf het moment dat X1 namen begon te noemen is het onderzoek gesaboteerd en gekelderd. De waarheid mocht niet aan het licht komen.

Andere » X-Dossiers

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by Kevlar 03-02-2009 04:34)

Re: X-dossiers

Via onderstaande link beland U op een pagina van het 'Institute for the Study of Globalization and Covert Politics'. Deze website is een MUST voor alle lezers van bendevannijvel.com. Alle info en artikels zijn in het Engels, omdat men in de 'Angelsaksische' landen meer open staat voor samenzweringstheorieen, geheime organisaties e.d. In Belgie, Nederland en Frankrijk is daar in het midden van de jaren 90 wel grondig verandering in gekomen dankzij het gedeeltelijk openbaar maken van bepaalde politieke affaires en complotten.

Via onderstaande link kan je alle 'X' getuigenissen van de zaak Dutroux lezen. Alle namen die in het dossier door getuigen werden vernoemd, staan erin vermeld. Dit in tegenstelling tot de conventionele media die geen namen kunnen bekendmaken omwille van verdere gerechtelijke aansprakelijkheid en vervolging ('liability' in het Engels).

Hierbij moeten ook alle lezers gewaarschuwd worden over het onnoemelijke kwaad dat in het relaas van de X getuigen zijn ware gelaat toont. De getuigenissen zijn sterk visueel, geen enkel detail wordt weerhouden. U zult tranen in de ogen krijgen en de woede voelen opwellen. Als het al een geruststelling mag wezen, weet dat U niet alleen dergelijke gevoelens moet doormaken. Tal van andere lezers zullen dat ook doen. Ik zou zeggen, leid de opkomende woede in de juiste richting. Een positieve richting.

Ook moet men rekening houden met het feit dat bepaalde getuigenissen misschien zijn aangedikt, of dat getuigen zich niet alles even klaar en duidelijk kunnen herinneren (sommige waren slechts enkele jaren jong). Ook is het zo dat sommige getuigen door herhaaldelijk misbruik op jonge en latere leeftijd, in de psychiatrie zijn belandt en niet alles hen even helder voor de ogen komt. Toch staat het buiten kijf dat de getuigen van het dossier X onmenselijk gruwelijkheden hebben doorstaan. Ook al is slechts 10% de waarheid, dan nog is het een getuigenis van zware misdaden die tot nog toe onbestraft zijn kunnen doorgaan.

Re: X-dossiers

Vergeten te vermelden dat U via de link ook een uitgebreide biografie kan lezen van elke politicus, zakenman of persoon met adelijke titel die in het Dossier X vernoemd wordt. Dit alles maakt de gekende feiten en het verdoezelen ervan zeer onaanvaardbaar. U mag nu al beginnen brullen van onmacht!

4

Re: X-dossiers

Maar allé, voor heel die X-dossiers bestaan nauwelijks aanwijzingen, laat staan bewijzen. Men heeft bij De Morgen gewoon psychisch labiele personen tot uitspraken gebracht die goed verkopen. Een beetje sérieux alstublieft. Een onderzoek moet toch zowel à charge als à décharge gevoerd worden, niet?

Re: X-dossiers

Koen wrote:

Maar allé, voor heel die X-dossiers bestaan nauwelijks aanwijzingen, laat staan bewijzen. Men heeft bij De Morgen gewoon psychisch labiele personen tot uitspraken gebracht die goed verkopen. Een beetje sérieux alstublieft. Een onderzoek moet toch zowel à charge als à décharge gevoerd worden, niet?

Zal nooit gebeuren, wie gaat de gebroeders Lippens officieel beschuldigen en voor de rechtbank brengen. Niemand, gellof het niet; Als morgen mijn kinderen misbruikt, of ontvoerd worden en verkracht en misbruikt door een bende als Lippens, vergeet het als je weet dat zij het zijn, want men steekt je in een zothuis, of men vind je gezelfmoord, terug, of verongelukt zogezegd.

Men weet toch het fameuze gesloten huis in de Blaasstraat in Brussel, waar destijds de gebroeders Blaton heen gingen, met steeds dezelfde taxichauffeur, en men hem telkens 20.000 fr. betaalde. Wie denk je dat er kwam, en wat er gebeurde.

6

Re: X-dossiers

Dat er dingen gebeuren die het daglicht niet mogen zien, valt niet uit te sluiten; maar laten we wel wezen: notabelen die met brandende pijlen naar kinderen schieten: een beetje serieus blijven, hé.

7

Re: X-dossiers

De X-dossiers bevatten een aantal niet te slikken elementen. anderzijds staan er ook een aantal opmerkelijke zaken in die de getuigen maar pas konden weten indien ze:

  1. ofwel bij de zaken betrokken waren;

  2. ofwel goed geïnformeerd werden.

Ik weet zelf niet hoe ik ze moet interpreteren maar ik begin toch te vermoeden dat de X-getuigen gebruikt geweest zijn om het onderzoek te dwarsbomen door het af te doen als pure fantasie. de strategie slaagde met brio overigens.

Eén ding weet ik wel: men zal beter uit de hoek moeten komen om me ervan te overtuigen dat Dutroux een solitaire pervert was.

patrickhaemers wrote:

Men weet toch het fameuze gesloten huis in de Blaasstraat in Brussel, waar destijds de gebroeders Blaton heen gingen, met steeds dezelfde taxichauffeur, en men hem telkens 20.000 fr. betaalde. Wie denk je dat er kwam, en wat er gebeurde.

Nee, eigenlijk niet. Heb je daar meer info over?

Re: X-dossiers

Ik twijfel persoonlijk ook aan de gehele waarheid van zo'n X-getuigen, waarom sommigen wel in leven laten en anderen gewoon vermoorden bv. Maar langs een andere kant zijn er veel details terug te vinden in de getuigenissen. Dus misschien zit er wel ergens een grond van waarheid in.

En misschien gelooft u niet dat mensen tot serieus sadistische dingen in staat zijn, maar laat u daar niet door vangen. Er lopen gasten rond met een serieuze steek los. Ik wil ze de kost niet geven die Markies De Sade gelezen hebben en stiekem enkele van die zijn perversiteiten in praktijk zouden willen brengen.  

X1 blijkt in Knokke gewoond te hebben, de broertjes Lippens zijn daar natuurlijk ook te plaatsen en nog een aantal andere van de beau monde. Maar Bouhouche ging daar ook zijn Zodiac stelen, terwijl hij die ook ergens aan de oevers van het Kanaal Brussel-Charleroi of de Schelde had kunnen vinden, zelfs bij de rijkswacht.

Het hoeft niet aan elkaar te hangen, maar het viel mij wel op. Langs de andere kant hoeft er inderdaad niks van aan te zijn, maar ik vraag mij dan wel af, waar ze zoveel details heeft gevonden.

Re: X-dossiers

Truth is stranger than fiction. U hoeft zelfs Markies De Sade niet gelezen te hebben. Het feit dat dat boek met zijn gekende inhoud bestaat en aan een menselijk brein is ontsproten, zegt genoeg. U kunt het zo gek niet bedenken of mensen doen het.

In verband met die getuigenissen van dossier X. U kunt natuurlijk niet naar de wereld kijken doorheen een zwart/wit bril. De realiteit bestaat uit grijze schakeringen, niet simpelweg zwart of wit. Maar zo kan een feestje dat vrij onschuldig begint, uitmonden in een angstaanjagende gebeurtenis. En zeker voor een kind. Men heeft gedronken, men gaat vuurwapens hanteren in het prive woud, men voelt zich onaantastbaar, en van het een komt het ander...

Er zijn teveel details die kloppen in die getuigenissen om ze zomaar van de tafel te schuiven.

Re: X-dossiers

Als ik mij niet vergis werd de naam Lippens enkele jaren geleden op een opgedoken document in verband gebracht met pedofiele praktijken in Spanje.