11 (edited by club_le-happy-few 04-02-2009 19:33)

Re: X-dossiers

Inderdaad, de Gebroeders Lippens zijn machtiger dan de koning in ons landje! Voor hen buigt iedereen. Vergeet niet dat ze op het einde heel wat tegenkanting kregen bij Fortis, maar dat na tussenkomst van het koningshuis alles terug het oude was. Met alle gevolgen vandien blijkt nu.

Zelfde voor Nihoul. Toen hij "krap bij kas" zat, belde niemand minder dan De Donnea persoonlijk naar zijn verschillende schuldeisers om iets te regelen.

Of alles uit de X-dossiers klopt valt te betwijfelen. Maar zou ook niet alles afdoen als fantastenpraat. Het is zoals dossier Bende van Nijvel. Zoveel dwaalpistes, dat je het bos door de bomen niet meer ziet.

Re: X-dossiers

er heeft toch ooit ergens een zeer bezwarend dossier bestaan over de gebroeders Lippens » www.nwo-info.nl | www.scribd.com | www.knokke-waakhond.com

13

Re: X-dossiers

En als het Bende van Nijvel-dossier niet wordt opgelost of daders worden niet gevonden, dan zal de legende de feiten vervangen en op die manier verder bestaan in verhalen en geschriften. Dit moet ten allen koste vermeden worden.

14

Re: X-dossiers

Het Lippens-verhaal zou een dwaalspoor zijn. Forumlid Swansongunsung zou er meer over weten.

Swan?

Re: X-dossiers

Ja, dat de Belgische staat beter van in het begin, gewoon open kaart had gespeeld dat is wel duidelijk. De huidige schade is veel groter als ge het mij vraagt. Dat VDB fraudeerde weet iedereen, als de MOSSAD of de CIA erin betrokken waren, zou de publieke opinie wel even boos zijn, maar dat zou wel overwaaien.

Dus moet het wel om iets serieus gaan ... het koningshuis misschien of iets anders?

16

Re: X-dossiers

Herr Flick wrote:

Dus moet het wel om iets serieus gaan ... het koningshuis misschien of iets anders?

Dat denk ik ook wel....

Re: X-dossiers

Als Nederlander met verbazingen de X dossiers gevolgd. De uitzending van Zembla was ook een echte eye-opener. Ik denk niet dat alles in deze uitzending waarheid is maar er zijn wel een aantal elementen in het dossier die de moeite waard zijn. Is er echt nooit concreet onderzoek naar gedaan? En gaat dat ook nooit gebeuren? Er kan toch gewoon onafhankelijk getoets worden of er aanknopingspunten zijn. De link met de Zandvoorste zaak moet bijvoorbeeld toch makkelijk uit te zoeken zijn. Als deze link wel of niet bestaat wordt toch ook de waarde duidelijk van de verklaringen van X1.

18

Re: X-dossiers

patrickhaemers, bedankt voor het posten van de link naar De X Dossiers. Zeer interessant.

Ik ben verheugd dat ik in de VS woon en niet meer in Belgie. Men zegt vaak 'Amerika is een jong land met een beperkte geschiedenis'. Laat me niet lachen, Belgie werd opgericht in 1830, dat is zowat 54 jaar na het ontstaan van de VS. Belgie is dus een jongere staat! Het wordt tijd dat die monarchie wordt afgeschaft. Het kost de Staatskas alleen maar pakken geld, en dat zijn uiteindelijk jullie duurzaam verdiende centjes.

Natuurlijk kon het Dossier X en de uitlopers ervan, de Belgische Staat stilaan beginnen ondermijnen. Als dat ondertussen al niet gebeurt is...

Zal hierover een ander topic openen, want ik vermoed dat dit weleens een lange discussie kan worden...

19 (edited by club_le-happy-few 08-02-2009 01:54)

Re: X-dossiers

tja, als de centjes niet naar het koningshuis gaan, gaan ze naar een president (en zijn gevolg). Denk niet dat dit veel verschil maakt.

20

Re: X-dossiers

Waar is de ondervrager van X1, Patrieck Debaets?