11

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Jawel, Mero, die is het.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Interessante site waar foto van af komt, Mero. Veel info over de rijkswacht.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Dit vind ik heel interessant, Aubanel. Er is namelijk een ontbrekende naam op de lijst van te onderzoeken ex-SIE'ers, van een lid die oneervol ontslaan is en later betrokken is bij een moord en drugshandel (ik kan geen naam op het forum plaatsen). Het is duidelijk dat er daar iets verborgen wordt gehouden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Zijn de leden van Diane/SIE allemaal ex-rijkwachters?

15

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

vleermuisje1971 wrote:

Zijn de leden van Diane/SIE allemaal ex-rijkwachters?

Het antwoord staat op pagina 1:

Binnen de organisatie van de Belgische Rijkswacht, werd in 1972 een speciale eenheid opgericht. De reden hiervoor was de dramatische gebeurtenissen op de Olympische Spelen in München. Deze eenheid kreeg de naam brigade Diane. Twee jaar later werd Deze naam veranderd in Groep Diane. En in 1992 met de hervormingen van de rijkswacht werd haar naam herdoopt naar het Speciale Interventie Eskadron (SIE).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ben wrote:

Mooi overzicht van de mogelijke verbanden tussen (ex-) leden van de Groep Diane, extreem-rechts en de Bende van Nijvel. Er zitten een aantal zeer interessante namen tussen, ik denk bv. aan Lucien Marbaix. Daarnaast zitten er ook een paar namen tussen waar nog meer info over gezocht moet worden, bv. de naam Kinapenne zegt mij niets.

Die Kinapenne is op deze foto te zien. Waarbij ik ervan uit ga dat Kinapenne de persoon op de foto rechtsboven kan zijn:

http://img301.imageshack.us/img301/3252/zoldertraining.jpg

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

17

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

the end wrote:

Waarbij ik ervan uit ga dat Kinapenne de persoon op de foto rechtsboven kan zijn.

Denk Wuestenberghs rechtsboven. Waarvan de Facebook-profielfoto anno 2017 nog altijd naar dit touwenparcours verwijst. In een training met zelfde streep.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ja Trojan, het is zoals je schrijft. Kinapenne is dus één van de andere van de fotoreeks.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Ben wrote:
vleermuisje1971 wrote:

Zijn de leden van Diane/SIE allemaal ex-rijkwachters?

Het antwoord staat op pagina 1:

Binnen de organisatie van de Belgische Rijkswacht, werd in 1972 een speciale eenheid opgericht. De reden hiervoor was de dramatische gebeurtenissen op de Olympische Spelen in München. Deze eenheid kreeg de naam brigade Diane. Twee jaar later werd Deze naam veranderd in Groep Diane. En in 1992 met de hervormingen van de rijkswacht werd haar naam herdoopt naar het Speciale Interventie Eskadron (SIE).

Laat ik het anders zeggen. Is het bekend of nog buiten Rijkwacht om nog andere zijn binnen gestroomd, bv. uit legeronderdelen.

Re: CGSU - SIE - Groep Diane

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, dacht ik me te herinneren dat de eerste lichting van de Diane-leden uit de para's kwamen of rijkswachters met een para-commando opleiding waren. Of dit voor alle leden was weet ik niet. Lekeu was lid van de Golden Eagle en was ex-para dacht ik gelezen te hebben, Cammerman was ex-para en Amory ook vermoed ik, en er zijn er nog meer.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.