131

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Kalmpjes aan hoor mensen. Ziehier al nieuwe informatie die alles een beetje terug in perspectief brengt:

In 2000 werden een speekselstaal en vingerafdrukken afgenomen van C.B. Maar die vertoonden geen overeenkomst met de vingerafdrukken uit het dossier, vertelt Geens. In 2017 werd genetisch materiaal afgenomen, maar ook nu werd geen overeenkomst gevonden.

Dat hoorde ik ook; echter ... (en dat is niet omdat ik maar al te graag wil horen dat er een eindelijk een doorbraak is hoor), als je al weet (vermoedens hebt) dat dit dossier tot in de hogere regionen zit, dan zou het me langs een kant ook niet verbazen, dat dit effectief wel is wat in het rapport stond 'geschreven', echter daarom niet noodzakelijk hoeft dit zo ook te zijn.

Hoe dan ook, stel dat dit zo is, waarom zou (als het zo gegaan is) Christiaan Bonkoffsky dat opbiechten aan zijn broer, als hij daar niets mee te maken zou hebben?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Kalmpjes aan hoor mensen. Ziehier al nieuwe informatie die alles een beetje terug in perspectief brengt:

In 2000 werden een speekselstaal en vingerafdrukken afgenomen van C.B. Maar die vertoonden geen overeenkomst met de vingerafdrukken uit het dossier, vertelt Geens. In 2017 werd genetisch materiaal afgenomen, maar ook nu werd geen overeenkomst gevonden.

Er is dus destijds wel onderzoek naar hem gedaan. De opwinding daarover was dus voor niks. Het pleit hem natuurlijk niet vrij, maar er komt ook geen element bij.

Meer info is hier te vinden » Nieuws

133

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Kalmpjes aan hoor mensen. Ziehier al nieuwe informatie die alles een beetje terug in perspectief brengt:

In 2000 werden een speekselstaal en vingerafdrukken afgenomen van C.B. Maar die vertoonden geen overeenkomst met de vingerafdrukken uit het dossier, vertelt Geens. In 2017 werd genetisch materiaal afgenomen, maar ook nu werd geen overeenkomst gevonden.

En daar komen ze nu mee ... bizar. Wat is/zijn de DNA profiel(en), want daar kan je wel degelijk - ook zonder match - informatie uit verkrijgen. Hoe hebben ze het DNA verkregen, wie zijn er vervolgens wel en niet getest. Je wordt er echt simpel van, alle informatie lijkt gericht op het voorkomen van de conclusie dat de Rijkswacht er bij betrokken was.

Re: Christiaan Bonkoffsky

De conclusie is vooral dat de media iets te voorbarig tot de conclusie kwamen dat er nooit naar Bonkoffsky is gekeken. Ze hebben wellicht wat te veel vertrouwen in Vermassen, die overigens zelf dit weekend toegaf het dossier nooit te hebben ingezien. Wat ik verbijsterend vond voor iemand die zo hard van de toren blaast.

Ik vermoed dat de tip van Marc Van Damme over de robotfoto wel degelijk is nagetrokken. In 2000 leefde Bonkoffsky nog, dus was het simpel zijn DNA te verkrijgen. Gewoon vragen.

135

Re: Christiaan Bonkoffsky

De eerste uren valt iedereen uit de lucht, laten ze wel weten dat die naam in het dossier stond, maar op basis van de toen aangehaalde elementen, dat spoor niet verder werd onderzocht. Vandaag moeten we dan horen dat tot twee maal toe er tests werden gedaan. De eerste in 2000, meer dan een jaar nadat Marc Van Damme contact opneemt met de speurders.

Het potje moet duidelijk goed gesloten blijven.

136

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vader, zoon plus Pilarski. Of vader en twee zonen. Of alle vier en elk een keer op toer de thuiswacht. Ockham, meer volk heb je niet nodig. Al de rest is mythe plus het belgisch surrealisme waar we in uitblinken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dus de broer zou liegen? Straffe uitspraken allemaal toch.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Neen, Bonkoffsky heeft dat misschien wel gezegd tegen zijn broer maar vergeet niet dat die man ondertussen ziek was, zwaar alcoholieker en een carnavalist. Dus altijd klaar voor een (wansmakelijke) grap?

Nu die negatieve DNA-test pleit Bonkoffsky nog altijd niet helemaal vrij maar er is dus nog altijd geen materieel bewijs van zijn betrokkenheid. Misschien dat een huiszoeking wel iets zal opleveren. Ik hoop het voor de nabestaanden maar blijf sceptisch.

139

Re: Christiaan Bonkoffsky

Komaan zeg. Dat is complottheorieen zoeken waar er geen zijn. Die robotfoto naast die carnavalfoto, plus zijn Diane-verleden etc is niet van tafel te vegen. Dat is hém gewoon.

140

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hoeveel DNA-stalen en vingerafdrukken zijn er eigenlijk onder de bewijsstukken? En waar zijn die gevonden? Ik herinner me een peuk en een hoedje. Gezien het aantal robotfotos van verschillende daders lijkt een niet match mij nu niet direct uitsluitsel te brengen wat betreft Bonkoffsky's schuld.