Re: Opgravingen Elouges

kan ook toeval zijn. In deze tijden van crisis zullen nog meer oudjes vermoord worden om hun centjes.En daar in die afgelegen streken is dat ideaal.

Re: Opgravingen Elouges

Twee doden bij auto in kanaal van Ronquières

Twee personen zijn om het leven gekomen nadat ze met hun wagen in het kanaal van Ronquières terecht kwamen. Dat is vernomen van de brandweer van Eigenbrakel. De brandweer werd dinsdag omstreeks 23 uur opgeroepen omdat er een wagen in het kanaal was gereden. Meteen werd versterking opgeroepen van de hulpdiensten van La Louvière en Nijvel. Over de identiteit van de slachtoffers en de omstandigheden van het ongeval is nog niets bekend.

Re: Opgravingen Elouges

Misschien kijkt de Bende van Nijvel wel iedere dag naar deze site, sterker, misschien is er wel één onder ons! De 3 weken zijn toch nu wel om hé? Tsjongejonge, benieuwd ben ik hoor!

Re: Opgravingen Elouges

Florennes is toch al iets verder dan Charleroi en vrij landelijke regio. Flémalle is provincie Luik. Ook twee regio's die in het proces Habran aan bod komen.

225

Re: Opgravingen Elouges

De drie weken zijn binnen vier dagen om, laat ons zeggen maandag de 24e. Als ze zeggen dat het een paar dagen langer gaat duren voor mij ook goed. Maar ze moeten IETS zeggen. Ze hadden dat al moeten doen. Uit beleefdheid. Zelfs al hadden ze niks : ze zouden kunnen laten weten hebben dat ze nog steeds bezig zijn. Een voetbalveld afgraven tot op vier meter diepte is niet niks.

De Canadese profilers wilden Bouhouche interviewen, want ze wilden een pak mensen alsnog interviewen. Zo ook Bouhouche. Toen kwamen die lui er achter dat heel die Bouhouche al een maand dood was. In Jumet wisten ze van niks. Je kunt ze het niet ééns kwalijk nemen. Bouhouche was geen echte verdachte meer. En Beijer ook niet. Die lui hebben heel hun leven in schietclubs en bij de Rijkswacht gezeten. Idem Bultot.

De lui die dit op hun actief hebben hoorden daar niet bij, toch zeker hebben ze geen officiële schietclubs bezocht of stond hun naam daar niet genoteerd. Dat weet je ZO. Ik denk dat ze een hekel hadden aan het soort volk dat op die clubs rondhing. Dat ze lak hadden aan gezag van die aard. Dat ze wisten : dat kunnen we beter.

Ze moeten wel wat geoefend hebben. Dat hoeft niet erg veel te zijn. Met een Riot-Gun op hagel kun je op minder dan 10 meter moeilijk missen. Als het nodig was schoten ze met een stille .22. Door een kussen heen. Anders zouden de buren het horen. Dienaangaande hebben ze een encyclopedie gekocht of gestolen die dan half verbrand werd teruggevonden in La Houssière. Among other things.

De constante was : het ging er steeds harder aan toe. Aangezien ze minstens met 3 waren moet er ruzie ontstaan zijn. Sommigen wilden frituurolie of wijn ratten, terwijl een andere de zot uithing. Steeds erger. Het zou best kunnen dat de 'killer' gewoon door zijn maten doodgeschoten is. En toen gewoon in één van die gasten hun tuin begraven werd. Totdat die bvb z'n huis verkocht en niet wist wat de volgende eigenaar met zijn tuin van plan was. Het hoeft niet om DNA te gaan.

226

Re: Opgravingen Elouges

In de Peugeot vonden ze een hele asbak vol peuken. De Blaupunkt stereo was weg. Het dashboardklokje en de sigarettenaansteker ook. Over die peuken wordt niet meer gesproken. Dat was 1983. Ze twijfelen zelfs over het merk van de gevonden peuken.

In Mei 1985 wist men goed wat DNA was. Ik ben er bijna door gebuisd door een superenthousiaste biochemieleraar. Desoxyrubeïneacid. Die kerel vond dat superleuk. Het hing aaneen met allerlei stringen en ik moest die dingen uit het hoofd leren en ik wist niet waar dat ooit goed voor zou zijn?

Eind 1984 moesten ze geweten hebben hoe het met DNA zat. De Peugeot en al z'n peuken was toen al gesloopt. Ze zouden hem kunnen bijgehouden hebben. Of althans toch de peuken.

Er zijn nog wel wat van die dingen waar je eerst moet van achterovervallen vooraleer je terug naar de zigeunerpiste gaat. De manier waarop ze de rode GTI van Van Camp z'n dochter stalen. Ik denk dat ze die auto daar plots voor de deur zagen staan tijdens het voorbijrijden. Ze pikten van Camp z'n portefueille. Z'n broekzak waar het geld in stak keken ze niet na.

Die rode Golf zouden ze dan in een garagebox in Ukkel gaan in het zwart spuiten zijn. Een paar gepensioneerde Rijkswachters beweren dat. Er zouden daar verfbussen gevonden zijn. Ik heb altijd gedacht dat ze rond Ukkel/Bosvoorde een safe house hadden.

De Canadezen die op het dossier zaten hebben in Guantanamo Bay islamieten ondervraagd aangaande vanalles. In de Franse pers werden ze zo voorgesteld. Per slot van de rekening loopt Osama ook nog steeds los.

227

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

Bouhouche was geen echte verdachte meer. En Beijer ook niet. Die lui hebben heel hun leven in schietclubs en bij de Rijkswacht gezeten. Idem Bultot. De lui die dit op hun actief hebben hoorden daar niet bij, toch zeker hebben ze geen officiële schietclubs bezocht of stond hun naam daar niet genoteerd.

Dat weet je ZO. Ik denk dat ze een hekel hadden aan het soort volk dat op die clubs rondhing. Dat ze lak hadden aan gezag van die aard. Dat ze wisten : dat kunnen we beter. Ze moeten wel wat geoefend hebben. Dat hoeft niet erg veel te zijn.

Nee, dat weet ik niet ZO. Deze bewering steunt op niets. Er is geen enkel bewijs dat de daders al dan niet in een schietclub hebben gezeten maar beweren dat ze zomaar wat uit een encyclopedie hebben gehaald, dat kan ik niet geloven. Bovendien behoren Beijer en Bultot en zeker Bouhouche voor mij (en vele anderen) nog steeds tot de groep van hoofdverdachten (mogelijk op een niveau onder de echte opdrachtgevers waar ze zouden hebben kunnen instaan voor logistiek en praktische opbouw).

Re: Opgravingen Elouges

De uitvoerders moeten een soort opleiding gehad hebben. Ge gaat geen vuurgevecht aan met Rijkswachters als ge niet 100% met een wapen kunt omgaan. En u daar niet vertrouwd mee voelt. Zelf heel wat agenten van de lokale politie, beheersen die technieken niet of krijgen niet genoeg vuurwapen training. Een schutter in een schietclub gaat wekelijks doelschieten, sommige agenten slechts enkele keren per jaar. Als je dan ziet hoe professioneel die aanvallen zijn uitgevoerd, dan weet ge gewoon dat ge met militairen te doen hebt, en geen gewoon logistiekers, nee mannen die in een gevechtseenheid gezeten hebben, Para's, Reckies, Legionairs, MP's, of leden van Dianne (SIE) of militaire schiet instructeurs of leden van geheime diensten die ook dergelijke opleiding krijgen.

229

Re: Opgravingen Elouges

Herr Flick, helemaal mee eens

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

In de Peugeot vonden ze een hele asbak vol peuken. De Blaupunkt stereo was weg. Het dashboardklokje en de sigarettenaansteker ook. Over die peuken wordt niet meer gesproken. Dat was 1983. Ze twijfelen zelfs over het merk van de gevonden peuken.

De peuken lagen er misschien al in, daarmee dat ze ze laten liggen hebben.

tsjongejonge wrote:

Misschien kijkt de Bende van Nijvel wel iedere dag naar deze site, sterker, misschien is er wel één onder ons! De 3 weken zijn toch nu wel om he? Tsjongejonge, benieuwd ben ik hoor!

Dat zou zeker kunnen man. wink

Columbo wrote:

De Canadezen die op het dossier zaten hebben in Guantanamo Bay islamieten ondervraagd aangaande vanalles. In de Franse pers werden ze zo voorgesteld. Per slot van de rekening loopt Osama ook nog steeds los.

Profilers dat is iets moois voor feuilletons.

Herr Flick wrote:

De uitvoerders moeten een soort opleiding gehad hebben. Ge gaat geen vuurgevecht aan met Rijkswachters als ge niet 100% met een wapen kunt omgaan. En u daar niet vertrouwd mee voelt. Zelf heel wat agenten van de lokale politie, beheersen die technieken niet of krijgen niet genoeg vuurwapen training. Een schutter in een schietclub gaat wekelijks doelschieten, sommige agenten slechts enkele keren per jaar. Als je dan ziet hoe professioneel die aanvallen zijn uitgevoerd, dan weet ge gewoon dat ge met militairen te doen hebt, en geen gewoon logistiekers, nee mannen die in een gevechtseenheid gezeten hebben, Para's, Reckies, Legionairs, MP's, of leden van Dianne (SIE) of militaire schiet instructeurs of leden van geheime diensten die ook dergelijke opleiding krijgen.

gewone flikken daveren al op hun benen als ze ergens moeten komen waar wat rumoer is, of als je beetje dreigender spreekt, wat zouden ze een vuurgevecht aangaan met de bende. Gaan lopen ja. De bende-leden zullen zeker geoefend geweest zijn, en op alle vlakken, want ze moeten heel koelbloedig blijven in zulke omstandigheden. dat kan je zomaar niet.