251

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat ik in deze zaak ook merkwaardig vind, is dat hoewel het onderzoek naar Bonkoffsky wel al sinds begn van dit jaar gaande zou zijn, men pas sinds afgelopen week, met een foto van hem van café tot café ging. Althans, zo las ik in de krant van maandag 21 oktober 2017. Was dit een verplicht nummer om te doen, nu het in de openbaarheid was gebracht? Op gebied van timing vind ik dat hoogst merkwaardig.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Deze foto van Bonkoffsky wil ik ook even delen, dateerde van oprichtingsavond carnavalsgroep:

https://www.mupload.nl/img/hgrphusrlzxmn.png

253

Re: Christiaan Bonkoffsky

Geen idee of het toeval is, maar ik lees hier op deze website een interview met Arsène Pint, oprichter Diane. Daarin lees ik een vraag, gaande over rijkswachtkolonel René Mayerus. Het antwoord van Pint op de vraag wat hij zoal zei:

“Hij dronk graag een whisky en dan begon hij: ‘Dat land hier, dat trekt op niets, en die politici. Er is geen autoriteit. Nom de Dieu, il faudra un bon coup d’état.'”

Heb ik nu laatst niet zo goed als hetzelfde gehoord door Marc Van Damme over Christiaan Bonkoffsky? Of is dat soort taalgebruik, dat soort visies in die tijd geen alleenstaand geval, net zoals Pint ook min of meer aangeeft in datzelfde interview. Hoe dan ook, opvallend is het wel.

Bewust interview op deze site » Onderzoek

Re: Christiaan Bonkoffsky

bxloilsjt wrote:

Chris VDS zijn computer werd al onderzocht volgens Geens. Hij wist al lang voor het publiek werd wat er aan de hand was met zijn huisgenoot.

Is dat zeker? Een vooruitzicht van 250.000 euro lijkt me toch wel aantrekkelijk voor een dakloze. Zijn 'OMG' op Facebook doet daarnaast vermoeden dat hij er toch echt niets van wist.

255

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nieuw hier en ik kan eindelijk iets posten na wat moeilijkheden. Ik ben zelf van Aalst en was wel geraakt door het nieuws dit weekend. Via wat Google-werk achter de naam gekomen, vervolgens dit forum gevonden en gezien dat jullie ook al wisten wie Bonkoffsky was. Nu is het hier heel boeiend om mee te lezen. Een paar zaken die ik wou laten weten.

Ivm Python: volgens een collega zou er iemand zijn die Python genoemd werd bij PSC. Hij wist de naam niet. Ik heb zelf ook niets kunnen vinden. Misschien iemand die hier iets weet? Ik vond wel een Roger Piton terug via Franstalige vakbond, maar lijkt me iets anders. Verder op seniorennet ook een melding van een onderofficier in Brakel met als bijnaam Python. De echte naam onbekend. Mogelijks ook geen link met de Bende van Nijvel, wel begin jaren 80.

Wat betreft een dakloze in huis halen. Mensen in miserie helpen elkaar wel vaker, is niet altijd iets achter te zoeken. Soms voor eigen goed, bv. mee betalen in de huur, companie hebben.

Ik lees wel vaak dat Bonkoffsky gelinkt was met Aalst Carnaval? Is dat zeker? Ik dacht enkel met Dendermonde?

Het adres in de Langestraat: ik denk niet dat het huisnummer 117 zou zijn, is een mooi vrijstaand huis. Ook 120 lijkt me nogal mooi voor iemand die zijn woning heeft moeten verlaten wegens onbewoonbaar. Maar in die jaren kan er wel al wat veranderd zijn.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Geen idee of het toeval is, maar ik lees hier op deze website een interview met Arsène Pint, oprichter Diane. Daarin lees ik een vraag, gaande over rijkswachtkolonel René Mayerus. Het antwoord van Pint op de vraag wat hij zoal zei:

“Hij dronk graag een whisky en dan begon hij: ‘Dat land hier, dat trekt op niets, en die politici. Er is geen autoriteit. Nom de Dieu, il faudra un bon coup d’état.'”

Heb ik nu laatst niet zo goed als hetzelfde gehoord door Marc Van Damme over Christiaan Bonkoffsky? Of is dat soort taalgebruik, dat soort visies in die tijd geen alleenstaand geval, net zoals Pint ook min of meer aangeeft in datzelfde interview. Hoe dan ook, opvallend is het wel.

Bewust interview op deze site » Onderzoek

Zoals je zelf terecht opmerkt, zegt Pint in datzelfde interview: "Ik heb ook al wel eens zo'n dingen gezegd." Veel hangt natuurlijk af van context en die is nu moeilijk te achterhalen. We zeggen allemaal wel eens iets straf of al lachend tussen pot en pint. En ik kan me inbeelden dat destijds in Rijkswacht/leger-kringen wel vaker opmerkingen/grapjes gemaakt werden over staatsgrepen. Bij de ene zal dat al serieuzer bedoeld zijn dan de andere.

Jens wrote:

Ivm Oython: volgens een collega zou er iemand zijn die Python genoemd werd bij PSC. Hij wist de naam niet.. ik heb zelf ook niets kunnen vinden. Misschien iemand die hier iets weet? Ik vond wel een Roger Piton terug via Franstalige vakbond, maar lijkt me iets anders.. verder op seniorennet ook een melding van een onderofficier in Brakel met als bijnaam Python. De echte naam onbekend. Mogelijks ook geen link met de Bende van Nijvel, wel begin jaren 80.

Het zou inderdaad interessant zijn mochten we kunnen achterhalen wie er met Python bedoeld wordt. Aangezien de broer geen voornaam meegeeft, is 'Python' misschien een bijnaam. Of misschien herinnert hij zich Python ook niet heel goed meer. Door de lichte gelijkenis deed het me even denken aan Christian Pattijn, die net als Bonkoffsky ex-Diane is.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb over Piton info geplaatst in het topic Bouhouche » Forum

Re: Christiaan Bonkoffsky

bxloilsjt wrote:

De killer zou gedood zijn. Dat betekent dan dat iemand van de rijkswacht nooit meer is komen opdagen op zijn werk. Dat zou pas makkelijk na te gaan zijn. Blijkbaar is het een persoon die door niemand ooit gemist werd? Bizar. Tenzij de killer nog leeft natuurlijk...

Of hij is gedood en begraven als natuurlijke dood. Dat is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. De koffer toedoen langs de binnenkant is bovendien niet altijd eenvoudig en al zeker niet als de auto beweegt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Vergelijk ook met oud gerucht: dat aanslag Aalst draait om een oorlogsvete tussen twee families.

Kan je daar iets meer over vertellen?

260

Re: Christiaan Bonkoffsky

Op 19 oktober 2015 woonde "de dakloze" Chris Van Den Steen nog steeds in de Moorselbaan in het huis van Chris Bonkoffsky. Opmerkelijk is dus dat hij (CVDS) zelfs 5 maanden "na" het overlijden van Chris Bonkoffsky toch nog op dat adres kon blijven wonen, tenzij CVDS nog met meerdere mensen van de familie (misschien Patrick, broer van Bonkoffsky) bevriend was en van deze gunst kon blijven genieten. Hij moet dan wel een hele goede familievriend geweest zijn, en dus niet enkel de vriend van Bonkoffsky lijkt me.

Deze foto nam hij (CVDS) op 19/10/2015 vanuit zijn voordeur tijdens een ongelukje tijdens de straatwerken. Dat deze foto genomen werd vanuit zijn voordeur in de Moorselbaan schreef hij zelf op zijn Facebook.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12106962_10206935336409122_6404604859630018200_n.jpg?oh=5103a941d65e6643a281d10d1560fc34&oe=5AAFA972