21

Re: Zoekactie Ittre

CleverTrevor wrote:

Die voorwerpen zijn er misschien al een hele tijd terug uitgehaald, maar degene die ze heeft gevonden, beseft wellicht pas sinds deze week waarmee ze verband houden.

Ik weet niet, denk als ik 2 metalen dozen op zou vissen met een riot gun, een pistool en een 1000-tal kogels erin, en met het opschrift rijkswacht - dat ik dat toch zou gaan aangeven. En ik denk dat 99% van de mensen dat zouden doen. Waarom zouden er in godsnaam metalen dozen met wapens erin op de bodem van een kanaal liggen? Niet omdat ze iemand per ongeluk verloren is zoals ge uw sleutels kunt verliezen.

Het feit dat ze de link tot nu toe met de Bende van Nijvel gelegd hebben, is in feite irrelevant. Ze hebben wapens gevonden en hebben ze niet aangegeven.

Re: Zoekactie Ittre

De zoekactie is zopas begonnen.

https://ds1.static.rtbf.be/article/image/1248x702/9/7/3/c1d0c36f6769e963b965b9e410d2373a-1509015599.jpg

https://ds1.static.rtbf.be/article/image/770x433/a/3/2/a5bddbeac6a5a61946bdb290ac6d9bfa-1509016133.jpg

Re: Zoekactie Ittre

Die foto's zijn genomen vanop deze brug » Google Maps

24

Re: Zoekactie Ittre

De brug kort bij de vindplaats is ook een toegangsweg naar het Bois de la Houssiere. Ik kan me ook inbeelden dat men op die plaats gaat magneetvissen. Wel apart dat die jongelui de wapens niet meteen aangegeven hebben.

Re: Zoekactie Ittre

Eerst en vooral denk ik dat de jongeren in kwestie misschien niet de achtergrondkennis hadden om dit aan het Bende van Nijvel-dossier te linken en pas het verband leggen door de recente mediastorm.

Ten tweede kan het voor deze jongeren ook wel eens spannend zijn om bij dergelijk vondsten als hun geheim te bewaren zonder anderen (ouders, politie,etc.) in eerste plaats te informeren.

26

Re: Zoekactie Ittre

Als je even goed de foto op Google Maps uitvergroot, zie je dat het Bois uit 2 delen bestaat. Door de weg over de brug in Ronquières te nemen kom je aan de bovenkant van het bos. Door in Fauquez de brug over te steken, zit je helemaal onderaan. Wie van uit het Bois richting Nijvel, en dus autosnelweg richting Brussel wil, moet over een van deze 2 bruggen. Je kan ook via Ittre en La Louviere, maar dit is ver omrijden, en je zit dan ook in veel dichtbevolktere gebieden.

27

Re: Zoekactie Ittre

Kent iemand de exacte locatie van het huis van David Montgomery Kee in Ronquières?

Re: Zoekactie Ittre

Wie weet de verdwenen revolver uit Anderlues. Ik dacht er meteen aan.

29

Re: Zoekactie Ittre

Hier klopt iets niet! Als deze wapens effectief aan de Bende van Nijvel gelinkt kunnen worden dan zijn ze er onlangs ingegooid. Misschien met de truc dat ze jaren ergens anders in het water hebben gelegen en nu hier hebben ingegooid.

Dat is de brug zoals forumlid Raf zegt dat het Bois de la Houssiere verbind.

  1. Op het forum is al een paar keer gesuggereerd dat daar de meest logische plaats zou zijn om vanop de brug wapens te dumpen van de Bende van Nijvel;

  2. Heel wat magneetvissers waaronder ikzelf met vrienden hebben daar al meermaals gaan gooien met professionele magneten en buiten wat metaal en spijkers niets gevonden;

  3. Het kanaal werd daar al meermaals leeg gebaggerd, de laatste keer was in 2015. De twee baggerboten lagen zelfs aan de brug van Ittre aangemeerd;

  4. Het kanaal wordt 2 keer per jaar door een sleepboot met ploeg opengetrokken om de vaargeul intact te houden.

Dit is te belachelijk voor woorden, maak dat de ganzen wijs.

Ik twijfel niet dat die jongens dat effectief gevonden hebben maar als ze Bende van Nijvel-gerelateerd zijn dan zijn ze onlangs daar gedumpt en als ze sporen vertonen van corrosie van water hebben ze eerst ergens anders in het water gelegen.

30

Re: Zoekactie Ittre

kenza wrote:

Ik twijfel niet dat die jongens dat effectief gevonden hebben maar als ze Bende van Nijvel-gerelateerd zijn dan zijn ze onlangs daar gedumpt en als ze sporen vertonen van corrosie van water hebben ze eerst ergens anders in het water gelegen.

Gelooof je dat eigenlijk zélf?