Re: Zoekactie Ittre

http://nsm07.casimages.com/img/2017/10/27//17102709395714738715341338.jpg

http://nsm07.casimages.com/img/2017/10/27//17102709395614738715341337.jpg

Re: Zoekactie Ittre

Ik neem aan dat de foto's getrokken zijn voordat de politie de spullen kwam halen. Wat een idioten. Zo lang bewust zulk belangrijk bewijsmateriaal achterhouden. Als dat nieuws over Bonkoffsky er niet was geweest, hadden we misschien nog tien jaar niks van ze gehoord. En dan zelfs al die munitie uitpakken... De revolver lag onbeschermd op de kanaalbodem, de riotgun in een zak. Of de revolver nog aan de Bende te linken valt is dan de vraag. Die zal flink aangetast zijn door het water. Erfelijk materiaal moet je niet verwachten. Misschien bij de riotgun, wie zal het zeggen, maar die is uit de zak gehaald en daarna door tenminste drie paar handen geweest. Op de munitie kan ook wat DNA zitten maar dat gaat niet gemakkelijk worden om uit te zoeken en bij munitie weet je het al minder zeker of het dan van de dader is.

Re: Zoekactie Ittre

Allez. In 1985 wist men zeer goed over DesoxyNucleineAcid. Het zat in mijn eindexamen. De chemie/biologieleraar was er gewoon vol van. In 1982-1983 had je dat nog niet. Allez toen kwamen ze me er nog niet mee lastigvallen.

Re: Zoekactie Ittre

Iemand verstand van munitie, enig idee uit welk jaar en welk merk?

45

Re: Zoekactie Ittre

Zoals ik al zei, hun verhaal rammelt dan ook langs alle kanten. Hoewel ik hier al even lid ben, en regelmatig kwam lezen, is het sinds het nieuws ivb Bonkoffsky, dat intensiever dan ooit aanwezig ben en artikels lees mbt de bende van Nijvel. Ik kan me dus vergissen; maar ik herinner me in elk geval niet dat vijf maand geleden, de herinnering van de Delhaize aangaande een bruikbare tip, in het nieuws is geweest; of in de krant heeft gestaan.

Immers zeggen deze jongeren dat ze vijf maand geleden zijn begonnen, naar aanleiding van dat nieuws. Zelfs als dat zo zou zijn, hoe idioot moet je dan zijn, om met de idee dat je deze premie wenst binnen te halen, op zo een manier alle mogelijke restanten van bewijs op zulks een wijze te vernietigen. Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet vatten.

Daarnaast zegt één van die gasten dus letterlijk dat hij dat wapen eerst nog wou schoonmaken door het in cola op te lossen. Waar staat die zijn hoofd?

Hier klopt iets niet, hier klopt één en ander niet ... Jammer dat professionele journalisten geen kritische bedenkingen hebben.

Re: Zoekactie Ittre

Wat betekent deze nieuwe vondst voor het Bende-onderzoek?

Duizend kogels, een riot gun en een revolver. Wat kunnen ze ons leren over de Bende van Nijvel?

Voor de vierde keer al in de geschiedenis van het onderzoek naar de Bende van Nijvel zijn duikers op zoek gegaan naar bewijsmateriaal in het kanaal Brussel-Charleroi. Net als in 2010 leverde dat dit keer niks op.

Drie jongeren hadden enkele maanden geleden wel prijs. Ze vonden twee dozen met het opschrift 'Gendarmerie'. In één doos zaten een duizendtal stukken munitie van het kaliber 9 mm, in de tweede zaten een riotgun en een revolver.

De dozen blijken perfect waterdicht te zijn, wat de inhoud des te interessanter maakt. De speurders zullen nu moeten kijken of ze overeenkomt met de wapens en munitie die de Bende gebruikte.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Allé we zullen het de speurders en de journalisten weer wat makkelijker maken in hun speurtocht. smile Hierbij een overzicht van de wapen- en munitiediefstallen uit Rijkswacht- en legerkazernes in de jaren '80. Misschien heeft de recente vondst wel een link met één van deze diefstallen.

Tussen 24 en 26 september 1981 werden 3.975 patronen 9 mm parabellum gestolen uit een spoorwegwagon tussen Herstal en Zeebrugge.

http://nsm07.casimages.com/img/2017/10/27//17102710092114738715341361.jpg

Bron: Vooruit (De Morgen) | 26 februari 1987

Re: Zoekactie Ittre

Ja maar, daarmee weten we ook nog niks. Na al die jaren sta ik hier plots op te kijken. Beetje blij en ongelovig. Goed dat ze dit in het kanaal gesmeten hebben! In Ittre dan nog. De Maas in Liege dreggen ze elke vijf jaar uit en het enige wat ze vinden is mensen die nog achter hun stuur zitten.

Re: Zoekactie Ittre

Drie decennia vruchteloos gezocht, en dan vinden drie tieners plots kisten met wapens. Hoe is zoiets mogelijk?

Al drie decennia wordt met man en macht gezocht naar de Bende van Nijvel, en al die tijd werd amper concreet bewijsmateriaal gevonden. En dan vinden drie Vlaamse tieners plots twee metalen kisten vol wapens. Hoe is zoiets mogelijk? En wat kan die vondst ons nu allemaal leren?

Lees hier het hele artikel » Nieuws

49

Re: Zoekactie Ittre

Wim wrote:

Zoals ik al zei, hun verhaal rammelt dan ook langs alle kanten.

Er rammelt voorlopig niets aan hun verhaal » Nieuws

Als je zegt dat er iets rammelt, kom dan met bewijzen.

50

Re: Zoekactie Ittre

Dankjewel. Dus, dat ze op basis van zo een artikel zouden zijn gaan zoeken, valt te bewijzen. Echter, wat zit in hun hoofd, om de gevonden stukken, dermate te behandelen (uitstallen, achterhouden, ...) dat als er al een spoor zou zijn te vinden geweest, er nu toch veel kans is dat dit niet langer is te vinden.

Bovendien, ... vind ik die uitspraak van die jonge gast gewoon heel raar. Waarom zou iemand nog maar overwegen om gevonden wapens (als gevolg van een actieve zoektocht met oog op een beloning) willen oplossen in cola en zo mogelijke sporen uitwissen?

Zo lomp kan je toch niet zijn?