Re: Theorie van speurneus

Beste Speurneus. Jouw theorie is echter onjuist. Zonder op de verdenkingen te willen ingaan kan ik alleen zeggen dat ik wel een militaire achtergrond heb als Koninklijke Marechaussee. Ik begon mijn opleiding bij de KMAR begon in 84/4 aan de Koning Willem III Kazerne te Apeldoorn. Dat is overigens ook in de aflevering van Echte Penoze te zien op 43.35 minuten waarin ze een registratie uit een politiesysteem tonen waarin staat dat ik militair ben geweest. Zie bijgevoegde afbeelding 

http://crimescene.pro/images/BVH.jpg

Sinds mijn laatste detentie tot 1 oktober 2010 heb ik mij niet meer beziggehouden met criminaliteit en ben beheerder/eigenaar van de populaire misdaadsite Crimescene.PRO. Met vriendelijke groeten. Rodney Geijsen.

Re: Theorie van speurneus

Ieder zijn ding, ik sta nog steeds achter mijn hypothese, het onderzoek is een rommel om maar 1 ding de, 1000 complottheorieën. We gaan hier van Joodse maffia tot de Chileense geheime dienst. Ik sluit zeker niet uit dat het leger en politie betrokken waren, althans  personen uit deze diensten. Alsook ex-militairen en wat extreem-rechtse personen. Echter zijn het voor mij slechts ontspoorde  criminelen, vaak marginaal, maar echter zwijgzaam als het graf logisch na 28 moorden. Door het geneuzel van de politiediensten onderling is het nu een zooitje, daar hoefden de Bende-leden echt niet veel voor te doen. Slechts mijn gedachten.

313

Re: Theorie van speurneus

Ik heb zowat alle boeken gelezen die verband houden met de bende van nijvel. Zowel bouten zijn 3 boeken,geens, boeken over nihoul, boeken over dutroux, ook alle documentaires heb ik reeds bekeken. Alles lijkt naadloos aan elkaar gekoppeld en de meest wilde theorieën doen de ronde, maar wat is er nu eigenlijk waar en wat is er verzonnen? Na de boeken zat ik met meer vragen dan antwoorden. Samen met de x-dossiers blijft deze zaak mij intrigeren. Ik lees hier al sinds begin mee en moet zeggen dat al die theorieën het niet makkelijker maken om objectief te blijven. Ik vrees persoonlijk dat we de echte waarheid nooit zullen kennen. Van de dutroux affaire kennen we ook enkel het topje van de ijsberg

Re: Theorie van speurneus

misschien nog een stokje in het hoenderhok bijgooien ....
rechts is aan de laatste stap bezig...wie van naam (links) is er nog over na de "zelfmoord" van Stevaert......

Alea iacta est

315

Re: Theorie van speurneus

julius caesar wrote:

misschien nog een stokje in het hoenderhok bijgooien ....
rechts is aan de laatste stap bezig...wie van naam (links) is er nog over na de "zelfmoord" van Stevaert......

Freddy Willockx. Stop de klok!

Re: Theorie van speurneus

Sta er nog steeds achter , het  1 en ander valt in elkaar , boze geflipte rijkswachters cq ex rijkswachters , met criminelen ,draait uit op extreem  geweldadig banditisme. Geen wonder dat men liever de deksel gesloten houd. Heb het toen al gezegd zoek het niet ver en wat blijkt?Juist!

Re: Theorie van speurneus

speurneus wrote:

Ik heb zo mijn eigen theorie, er zal vast veel kritiek op komen. Ik denk dat deze bende gewoon een groep marginalen was, dat denk ik omdat ik te veel domme acties heb gezien van deze bende-acties die met geluk maar net goed gingen.

De reden dat ze niet gepakt zijn? Die is simpel de politie in die tijd heeft te veel fouten gemaakt, die ze maar al te graag verdoezelen zeker ook omdat er ook wat rotte appels in het korps zaten de vuile was hang je niet graag buiten. Ik sluit niet uit dat er wel enkele leden van extreem-rechts bij waren puur voor de kick en een beetje handgeld tuurlijk, geen miljoenen euros maar altijd nog meer dan wat je met een normaal baantje verdiend.

De leden van de bende, die volgens mij zeker uit meer dan 3 personen bestond, kenden elkaar uit het milieu het waren maar simpelen, in de zin van doen en laten. Het zal me niet verbazen als ze zich voor het Bende van Nijvel-gebeuren bezig hielden met kleine diefstallen enz. Er moet een keer een omslag geweest zijn in deze groep waarop ze besloten het spectaculair aan te pakken want hoe klein deze crimineeltjes ook waren voor geweld waren ze niet bang ook niet als de zaak ging om wat kleins.

Deze mensen kenden uiteraard wel wat andere mensen oa rotte appels bij de politie, met deze kennisenkring kan je goed uit de voeten altijd handig voor informatie en als je ze wat toeschuift dan kunnen ze best is te laat komen op een plaats delict of een beetje inactief zijn. We moeten niet te ver zoeken naar complotten en huurlingen zoeken in het marginale milieu die contacten kon hebben met wat agenten en enkele leden van de extreem rechtse kant die uiteraard via de Bende van Nijvel wel probeerden het land te ontwrichten.

Dit is mijn gedachten tot nu toe, maar vergeet niet marginalen of niet deze mensen waren en zijn misschien als ze nog leven nog steeds gevaarlijk en onderschat ze absoluut niet.

Even voor de nieuwe formleden hier, dit was hypothese speurneus.

318

Re: Theorie van speurneus

Ja, heb de topic gisteren gelezen. Mijn bescheiden mening is dat deze hypothese kant noch wal raakt.

319

Re: Theorie van speurneus

Ik geloof niet zo in een groot complot tegen de staat. Waarom zijn ze dan zo klein begonnen? Beijer heeft ooit eens gezegd dat volgens hem de daders in het zigeunermilieu gezogd moeten worden, een impliciete verwijzing naar De Staerke. In die jaren was er trouwens een serieus rechtse regering aan het bewind van Christen democraten en liberalen die ondanks massaal protest kernraketten liet  plaatsen. Weinig reden voor een rechtse staatsgreep denk ik dan. Bovendien zijn degenen die berokken zouden zijn, Bouhouche, Beijer,  Bultot criminelen. Die hebben niks te winnen bij een sterke politiestaat. Ik dacht dat Bouhouche die wapens van Diane heeft gestolen om ze aan Mendez te verkopen, als verzamelaar.

Re: Theorie van speurneus

howitzer wrote:

Ik geloof niet zo in een groot complot tegen de staat. Waarom zijn ze dan zo klein begonnen? Beijer heeft ooit eens gezegd dat volgens hem de daders in het zigeunermilieu gezogd moeten worden, een impliciete verwijzing naar De Staerke. In die jaren was er trouwens een serieus rechtse regering aan het bewind van Christen democraten en liberalen die ondanks massaal protest kernraketten liet  plaatsen. Weinig reden voor een rechtse staatsgreep denk ik dan. Bovendien zijn degenen die berokken zouden zijn, Bouhouche, Beijer,  Bultot criminelen. Die hebben niks te winnen bij een sterke politiestaat. Ik dacht dat Bouhouche die wapens van Diane heeft gestolen om ze aan Mendez te verkopen, als verzamelaar.

Precies spijker op zijn kop naast dat sommige rijkswacht waren , waren het ook criminelen die gebruikt maakten van rijkswacht zijn. En voor de politie organisatie is niets moeilijker dan te bekennen dat men criminelen in de gelederen had vandaar het falen, hoe simpel kan he zijn.