441

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky is formeel herkent door de persoon die de robotfoto schetste.

442

Re: Christiaan Bonkoffsky

rafb wrote:

Hij ontkent het spoor Bonkoffsky. Over z'n identiteit lees ik tussen de regels het volgende:

  • woonplaats Brussel

  • lichtgewicht

  • eigenaar van 3 slangen

  • nu 65 jaar

  • eerst paracommando

  • zeer goede schutter (uzi en GP 9 mm)

  • in 1973 bij Diane begonnen, 1 jaar na oprichting

Zou het dan toch deze Python zijn, die vernoemd wordt op dit forum » www.seniorennet.be/forum/

Re: Christiaan Bonkoffsky

kenza wrote:

Bonkoffsky is formeel herkend door de persoon die de robotfoto schetste

Die persoon zegt voor 90 procent zeker te zijn en beweert de helft van het gezicht van de reus goed gezien te hebben. Het zegt sowieso niks. Vroeger, in de VS, waren verkeerde identificaties door getuigen met afstand de voornaamste reden waarom mensen onschuldig de cel in vlogen. Dat bleek toen men later DNA-onderzoek kon doen en zo de echte daders vond.

444

Re: Christiaan Bonkoffsky

kenza wrote:

Bonkoffsky is formeel herkend door de persoon die de robotfoto schetste

De persoon die gehypnotiseerd werd (een verkiezingsafficheplakker te Overijse) zei dat hij voor 90% zeker is dat Bonkoffsky de man is die hij in Overijse zag. Een collega-plakker vond ook dat de robotfoto op de reële dader leek. Het is niet de tekenaar wiens mening telt. Het zijn de getuigen. wink

445

Re: Christiaan Bonkoffsky

De berichten die er al waren vanaf dag 1 over zijn drankmisbruik zijn een van de redenen waarom ik niet meega in de sfeer die nu lijkt te bestaan dat het inderdaad vast staat dat Bonkoffsky de reus is/deel uitmaakte van de Bende.

Het fenomeen dat mensen met een zwaar drankmisbruik en Korsakov niet slechts zaken verzinnen maar ook effectief moeite gaan hebben om feiten en fictie uit elkaar te houden, is bekend. In deze is de ondertitel van de fototentoonstelling over de Bende van Nijvel "Belgische Herfst" van Jan Rosseel het vermelden waard: "een geconfabuleerde geschiedenis".

Over de al dan niet formele erkenning van Bonkoffsky blijkt vandaag in de Standaard dat de getuige van de robotfoto indertijd (2000) Bonkoffsky niet formeel herkend heeft en enkel gezegd dat Bonkoffsky "trekken vertoonde" van de Reus die hij gezien had. Hij heeft hem echter niet formeel herkend. Vandaag, 17 jaar later zegt die getuige dat hij 90% zeker is. Wat is nu, met alle respect voor de man zelf, de getuigenis waard van iemand die meer dan 30 jaar na de feiten 90% zeker is dat de man wiens halve gezicht verborgen was wel degelijk Bonkoffsky was? 

Ik lees hier ook soms dat "Bonkoffsky in het profiel past". Ik raad iedereen aan om te lezen wat Danièle Zucker over profiling heeft gezegd naar aanleiding van Assisenproces over de parachutemoord. Het kan inderdaad wel een denkspoor bieden maar is zeker geen bewijsvorm.

Tot nu toe ben ik echt niet 100% overtuigd van dit spoor. Ja er zijn bepaalde elementen en ik steek mijn hand niet in het vuur voor de onschuld van Bonkoffsky, maar uitgaan van zijn schuld doe ik zeker ook niet.

Een belangrijke kritiek die ik heb op hoe het er nu aan toe gaat is dat we het gevaar lopen in een tunnelvisie te gaan belanden en dezelfde fouten gaan maken als bijvoorbeeld Deprêtre indertijd. Bonkoffsky is de Reus en bij uitbereiding bestaat de Bende van Nijvel ook uit rijkswachters. We hebben de daders, nu enkel nog de bewijzen gaan verzamelen. De belangrijke vragen en bedenkingen die het spoor Bonkoffsky oproept worden, ook hier, vaak gewoon weggewuifd en genegeerd. Wat sommigen lijken te vergeten is dat mensen die kritiek op dit spoor hebben even oprecht bezig zijn om de daders te pakken te krijgen: wordt de verkeerde aangeduid, ontsnapt immers de echte schuldige.

446

Re: Christiaan Bonkoffsky

Oei Clever Trevor was me voor, idd, er zal waarschijnlijk enige afstand tussen dader en getuige geweest zijn => geen gedetailleerde beschrijving, in tegenstelling tot David van den Steen.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Denise Vandyck schetst geen fraai beeld van haar ex-man en herkend haar ex voor de 100%.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Poseur wrote:

Een belangrijke kritiek die ik heb op hoe het er nu aan toe gaat is dat we het gevaar lopen in een tunnelvisie te gaan belanden en dezelfde fouten gaan maken als bijvoorbeeld Deprêtre indertijd. Bonkoffsky is de Reus en bij uitbereiding bestaat de Bende van Nijvel ook uit rijkswachters. We hebben de daders, nu enkel nog de bewijzen gaan verzamelen. De belangrijke vragen en bedenkingen die het spoor Bonkoffsky oproept worden, ook hier, vaak gewoon weggewuifd en genegeerd. Wat sommigen lijken te vergeten is dat mensen die kritiek op dit spoor hebben even oprecht bezig zijn om de daders te pakken te krijgen: wordt de verkeerde aangeduid, ontsnapt immers de echte schuldige.

Ik heb respect voor de mensen die dit spoor niet volgen: zij zijn inderdaad even oprecht bezig de zaak op te lossen. Bemerking bij deze post: het is niet omdat Bonkoffsky Rijkswachter was dat alle leden van de Bende van Nijvel Rijkswachters waren. Misschien was hij de enige en waren de anderen gewone criminelen?

Het is jammer dat Jef Vermassen niet doorduwt, want hij heeft weet van twee namen. Zijn dat twee mogelijke daders die los gezien moeten worden van Bonkoffsky of zijn het integendeel mogelijke daders waarmee Bonkoffsky samenwerkte of bevriend was. Vermassen weet dit.

Dit is belangrijk. Bijvoorbeeld: Kent Bonkoffsky Libert of Tinck, dan betekent dat heel veel. (De ene heeft opgebiecht, de andere zijn DNA is deels teruggevonden, ...). Is er geen enkel verband te leggen tussen Bonkoffsky en die andere namen, tja, welke is dan de juiste piste?

Vermassen zwijgt, het gerecht zwijgt, broer zwijgt ... Als iedereen zwijgt sterft het weer een stille dood.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Zijn Marc Van Damme en de broer van Bonkoffsky dan ook alcoholici?

450

Re: Christiaan Bonkoffsky

De post gisteren, aangaande Herman Dullaerts vind ik dan weer heel opvallend. Als ik zo lees; (en hoor na info ingewonnen te hebben van kenissen in Erpe-Mere), dan zijn er heel veel overeenkomsten.
Ik citeer:

  • een gek

  • een agressieveling

  • dronkaard

  • niet onderschatten

  • ...