1

Topic: Bozidar Djuroski

Op 27 september 1985 zat Bozidar Djuroski senior, samen met zijn 15 jaar oude zoon, in zijn bestelwagen te wachten op de parking van het Delhaize-warenhuis van Eigenbrakel. Zijn vrouw was binnen inkopen aan het doen. Wanneer na de overval de gangsters het Delhaize-warenhuis verlaten, merkt één van hen de bestelwagen en Bozidar Djuroski en zijn zoon op. Eén van de moordenaars begeeft zich naar de wagen. Op enkele meters van de bestelwagen brengt de gangster zijn wapen in aanslag en vuurt verschillende keren. De ruiten verbrijzelen, de 41 jaar oude man zakt - dodelijk getroffen - bloedend ineen op het stuur, zijn zoon raakt zwaargewond door verscheidene kogeltjes in zijn zij en zijn borst.

Meer » Feiten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bozidar Djuroski

Was naar Joegoeslavische muziek aan het luisteren.

3

Re: Bozidar Djuroski

Ja, en?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bozidar Djuroski

Exacte nationaliteit?

5

Re: Bozidar Djuroski

Trojan wrote:

Exacte nationaliteit?

Belgisch, maar hij kwam uit Macedonië.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bozidar Djuroski

Voor de volledigheid, ten tijden van de raid was Macedonië nog onderdeel van de Replubliek Joegoslavië.

Re: Bozidar Djuroski

Ben wrote:

Ja, en?

In het licht van de recente ontwikkelingen, waarbij de omgeving De Staerke weer nadrukkelijk in beeld komt, wil ik nog een keer onderlijnen dat de spanning tussen Grieken en Macedoniërs soms hoog oplopen.

Re: Bozidar Djuroski

Met het herbekijken van de Panorama-reportage uit 1990 valt mij nu op dat Bozidar een antiekzaak uitbaatte. Veel verdachten zaten ook in dit wereldje. Alhoewel hij waarschijnlijk vermoord werd omdat hij mogelijks de daders goed gezien had, en ze geen risico wilden nemen om geïdentificeerd te worden? Hij was Joegoslaaf, in deze reportage wordt zijn weduwe geïnterviewd.

Begrijp ik het goed en werden telefoongesprekken van families Finné en Djuroski al vanaf begin september 1985 afgeluisterd? Dus vóór de overval of toch pas na de overval? Volgens hen zeker tot midden 1986. Dit komt ongeveer overeen met wat grootvader van David Van de Steen vermoedde?

Re: Bozidar Djuroski

Iemand dat uitsluitsel kan geven? Voor of na de overval ...

Re: Bozidar Djuroski

Kan ik niet. Maar dat andere aspect dat je aanhaalde, kunst en antiek, is volgens mij onderbelicht. Ook op dit forum.