251

Re: Opgravingen Elouges

Klopt,wat moeten we ervan geloven zeg dat eerst. Maar toch al iets dat ze de moeite hebben gedaan om daar te gaan graven. Ze zouden beter nog eens goede tips van vroeger bekijken, bv zaken waar ze toen TE makkelijk van zegden, zever om daar te gaan graven of die of die te ondervragen.

Er moeten zo'n tips zijn, kunnen ze die Nederlandse premiejager niet meer vinden? Waarschijnlijk niet, maar waarom heeft men toen de moeite niet gedaan omdat het misschien wel juist info was en de banden met de Nederlanders en de Bende van Nijvel komen regelmatig naar voor, zie naar Steven Brown over laatst.

Re: Opgravingen Elouges

Dat lichaam van A naar B sleuren, ...  Wel over een jaar of 2 hebben ze toch eerst veel reclame gemaakt dat ze gingen graven in het bos. Die mannen hebben toen misschien rap den boel gaan opgraven, wetende dat men ging komen graven. Of misschien hebben ze enkele weken nadat ze hun maat daar begraven hebben gedacht, verdikke der hebben er ons hier bezig gezien, we gaan hem terug opgraven en in den hof begraven?

Re: Opgravingen Elouges

Hoe laat zou die persconferentie/bericht uitgegeven worden?

Re: Opgravingen Elouges

Maarten1985 wrote:

Hoe laat zou die persconferentie/bericht uitgegeven worden?

Daar is nog geen mededeling over gemaakt op dit moment, maar ik volg het op de voet

255

Re: Opgravingen Elouges

Had ik het niet gezegd: dit kón geen spoor van betekenis zijn. Schroothandelaars. Marginalen. Borinage. Laat me niet lachen...

Re: Opgravingen Elouges

dim wrote:

Had ik het niet gezegd: dit kón geen spoor van betekenis zijn. Schroothandelaars. Marginalen. Borinage. Laat me niet lachen...

Dat weet ik nog zoal niet dim. Het valt me op dat enkel Radio 1 Nieuws uitpakte met dit nieuws en statement over de opgraving in Dour, dus voorlopig is er geen enkele bevestigingen van andere bronnen zoals Belga bv.

Het viel me zelfs op dat in de latere radio 1 nieuwsberichten op de avond (vanaf 19:00 hr) er zelfs geen melding meer van het bericht gemaakt werd en op het TV journaal werd er ook niets vermeld over deze belangrijke ontwikkeling in het Bende van Nijvel-dossier.

Re: Opgravingen Elouges

mdanielsUK wrote:

Daar is nog geen mededeling over gemaakt op dit moment, maar ik volg het op de voet

Super, hou ons op de hoogte!

Re: Opgravingen Elouges

dim wrote:

Had ik het niet gezegd: dit kón geen spoor van betekenis zijn. Schroothandelaars. Marginalen. Borinage. Laat me niet lachen...


Het blijft natuurlijk frappant dat er na een tip van een "bejaarde gangster" daadwerkelijk een lijk wordt gevonden. Mogelijk dat er toch wat nieuwe informatie binnen is gekomen over de bende van Nijvel, of over andere criminele activiteiten.

259

Re: Opgravingen Elouges

Ja ja, wat hebben we nu eigenlijk? Een hoopje skeletten. Merovingers en een bejaarde gangster die zich dood gelachen heeft. Mooie boel!

260 (edited by mdanielsUK 25-02-2009 16:25)

Re: Opgravingen Elouges

Geen spoor naar Bende van Nijvel bij graafwerken

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/3/6/13/large_823843.jpg

De graafwerken die sinds 19 januari in de Henegouwse gemeente Elouges werden uitgevoerd in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, hebben geen direct bruikbare sporen opgeleverd. Dat hebben de verantwoordelijken van de Cel Waals-Brabant gezegd op een persconferentie. Op een aantal gevonden verpakkingen van voedingswaren zal nog wel dna-onderzoek verricht worden. De zoekwerken werden gisterenavond beëindigd. Vijf skeletten uit het Merovingische tijdperk, twee zakken kledingstukken en lege verpakkingen die voedingswaren hebben bevat. Dat is de eindbalans van de graafwerken die half januari begonnen op de site van een voormalige autosloper in Elouges.

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges