531

Re: Christiaan Bonkoffsky

Merovinger wrote:

Wat een onnozole steekvlamjournalistiek dus weer van DDC.

Uw posts over DDC zijn altijd weer een evenement op zich!

Re: Christiaan Bonkoffsky

smile Ik zal mij in het vervolg proberen wat in te houden maar je zou voor minder de kriebels krijgen. wink

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat doet het adresboekje van de vorige eigenaar nog in de caravan van Bonkoffsky? Nog iets vreemd.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Kwam hij uberhaupt vaak in die caravan, of was het alleen maar een safe house voor nodgevallen?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Kangoeroe wrote:

Wat doet het adresboekje van de vorige eigenaar nog in de caravan van Bonkoffsky? Nog iets vreemd.

Scherpe vraag Kangoeroe, praten we over de eigenaar voor Bonkoffsky of na Bonkoffsky en dus huidige eigenaar. Of hebben na Bonkoffsky meerdere eigenaren in gezeten. En waar komt de herkenning vandaan van David over één persoon uit het uiterst rechtse pistooltje schieten milieu.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Recente toevoeging aan nog steeds hetzelfde artikel in De Morgen:

UPDATE

Ondertussen is duidelijk geworden dat het boekje dat in de caravan van Christiaan Bonkoffsky gevonden werd, niet van de man zelf is. “Alle namen en nummers daarin zijn familie en kennissen van mijn ouders”, zegt de zoon van het koppel van wie Bonkoffsky de caravan in 2001 kocht. “We hebben die vent destijds één keer gezien, niet langer dan tien minuten bij de notaris. Voor de rest hebben wij met die man niks te maken. Ik herken alle namen en nummers in dat boekje. Dat is overduidelijk van mijn ouders. Zij zijn inmiddels overleden. Die stacaravan was destijds hun buitenverblijf.”

Speurders van de CWB kwamen het boekje gisteren bij De Morgen in beslag nemen en verhoorden ook de betrokken journalist. Verder onderzoek moet uitwijzen of het adresboekje enige relevantie kan hebben voor het onderzoek, maar daar ziet het niet naar uit.

537

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Scherpe vraag Kangoeroe, praten we over de eigenaar voor Bonkoffsky of na Bonkoffsky en dus huidige eigenaar. Of hebben na Bonkoffsky meerdere eigenaren in gezeten. En waar komt de herkenning vandaan van David over één persoon uit het uiterst rechtse pistooltje schieten milieu.

De naam Eddy Pollet, duikt op, op bepaalde websites gerelateerd aan een schietclub. Gezien Bonkoffsky ook in dat milieu vertoefde, lijkt het me plausibel dat Bonkoffsky zo in contact kwam met familie van die Eddy Pollet, met oog op aankoop caravan. Verder blijft het natuurlijk de vraag in welke staat die caravan werd gekocht; en hoe het valt te verklaren dat dat boekje daar nu nog steeds ligt ...

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hoi, er van uitgaande dat wat Bonkoffsky op zijn sterfbed bekende en dus dat hij de reus van de bende zou zijn (of een van ben ik de mening toegedaan): hoe is de stand van zaken en ik bedoel hoe ver staat het met het nagaan van deze bekentenis?

Immers: Bonkoffsky was een politieman te Aalst en dus toch wel betrokken bij al het gebeuren vanaf de overval ... Ik doel op dagelijkse contacten met de collega’s aldaar. Hoe hebben zijn collega’s die contacten ervaren? Iemand die tot zoiets in staat is (het koelbloedig afmaken van mensen (ook al is hij al dan niet betrokken bij Aalst maar wel zeker toch bij andere overvallen/raids) moet ofwel zijn lippen stijf op elkaar houden ofwel heel apathisch reageren op de gang van zaken in het politiekantoor/met collega’s die aanwezig waren en tussen gekomen zijn die avond) en dat is toch wel raar dan? Of heeft ie ook geschokt gereageerd (al dan niet gespeeld) enzoverder? Er is toch ook geschoten op rechtstreekse collega’s en dus wordt er toch wel een menselijke emotievolle reactie verwacht? Kortom: hoe is zijn gedrag ervaren na de (zoveelste) raid van de bende?

De vaste kroegmaten van Bonkoffsky? hoe hebben die hun drinkebroer ervaren telkens de bende een raid had uitgevoerd en zij nadien met hem in de kroeg hingen? Zeker en vast kwamen de raids zoals in elke kroeg die tijd ter sprake en al zeker die te Aalst. Was hij telkens enkele dagen afwezig dan? Wist iemand waar hij die tijd ergens was? Op verlof? Immers de bende moest toch wel eens samenkomen om voor te bereiden/af te spreken? Hoe was hij in de dagen nadien toen hij in de kroeg hing (zijn stamkroeg)? Niemand die iets merkte of zich afvroeg? De mensen van de carnavalsgroep waar hij toch wel regelmatig samenkwam: hoe hebben die hem ervaren na de raids, na Aalst?

De plekken waar hij zijn boodschappen deed? is daar niemand wat opgevallen?

Enzoverder, want allicht was er bij de raids waar hij deelnam toch een periode (1 dag/2dagen/meer) dat hij leek verdwenen te zijn? Ze reden met de vluchtauto’s ergens heen om de eerste moment te schuilen maar nadien moest hij naar huis terug en naar het werk en de kroeg enz. Hoe is dit ervaren door zijn directe omgeving?

Waarschijnlijk hink ik achterop bij deze /dit forum, maar ik las al heel wat bij te hier maar alles is niet mogelijk want ik kan niet de hele dag lezen. Dus indien herhaling: sorry hiervoor.

Allicht wordt over de stand van zaken door het gerecht/speurders momenteel niks meegedeeld maar hopelijk worden deze vragen toch wel gesteld en worden vele mensen die Bonkoffsky regelmatig ontmoet hebben (kroeg/collega’s/carnavalsgroep) hierover gesproken door de speurders, toch?

En let op: ik wil niet zeggen dat Bonkoffsky niet de waarheid sprak op zijn sterfbed maar vraag mij gewoon af in hoeverre nu al meer geweten is? Iemand moet toch wat hebben gemerkt en zich afgevraagd wat en hoe met die man? Dat is toch zo met iemand die sociaal is (kroeggangerkroeghanger, carnavalist, buurman, vriend van iemand, bovenal politieman (die praten toch wel over wat hen bezig houdt...de raids, enzoverder). Ik las dat iemand op dit forum (ik vind het niet meteen terug nu) regelmatig (ooit) met hem optrok en in de kroeg samen heeft gezeten en zelfs met zijn hond ging wandelen (die persoon was toen een jongeling).

Kortom nog eens: is hier meer over geweten al? Maw is er nog twijfel of al heel veel meer geweten en is Bonkoffsky echt de reus/een van de reuzen?

Ik poog verder zoveel mogelijk bij te lezen maar er is zoveel.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Je mag aannemen dat de speurders zijn oud-collega's ondervragen en we weten dat het van persoonlijke contacten al is gebeurd. Wat daaruit kwam, is niet bekend. Maar we weten wel wat een aantal van die mensen in de media hebben gezegd. Heel veel details hoor je niet, maar oud-collega's lijken zonder uitzondering stomverbaasd en kunnen het zich niet voorstellen dat hij de Reus was. Niemand lijkt ooit iets te hebben gemerkt. Er zijn er ook die niet kunnen geloven dat hij extreem-rechts zou zijn. Niemand heeft ooit een link gelegd tussen hem en de bende, zo lijkt het.

Zijn ex-vrouw en zijn ex-vriendin leerden hem pas jaren na de feiten kennen, maar wat je van ze leest, wijst er niet op dat ze in Bonkoffsky een levensgevaarlijke geweldenaar zagen. Hij dronk, dat wel, en in dronken toestand was hij schijnbaar weleens agressief. Het meest negatieve beeld schetst getuige Marc Van Damme, maar die heeft Bonkoffsky na 1983 niet meer gezien, beweert hij, maar als het agressie aankomt, komt hij niet veel verder dan een heftige reactie als hij dronken aan de toog zat. Je kunt je afvragen hoe accuraat de herinneringen zijn aan een cafévriend van 35 jaar geleden.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dankjewel CleverTrevor! Zo ben ik meteen heel wat bij! En ja, allicht is het dus wachten op verder nieuws omtrent de stand van zaken in het dossier! Wat ik mij ook af vraag is: hoe staat/is de familie Bonkoffsky gekend? De vader was een militair zo las ik snel ergens (maar door het vele lezen en de hoeveelheid posts weet ik niet meer bij wie) en overleed in 1985. Klopt dit? En hoe is die man overleden/waaraan?

De ontmoetingen tussen Bonkoffsky en andere personen (Bouhouche en Beijer dus) vonden regelmatig plaats in het huis waar op dat moment Bonkoffsky dus woonde. Bij zijn ouders en samen met de broer! Wisten dus de ouders noch de broer (zo verklaarde hij toch?) waarover die bijeenkomsten gingen? Niemand herkende die personen en dit op geen enkel moment? Bonkoffsky gaf nooit een uitleg hierover aan de andere personen thuis? Kortom er werd dus bende-overleg gepleegd ten huize van? En niemand die iets wist?

Dit kan uiteraard maar, bij mij roept dit toch enige vragen op. Die andere personen (indien het Boubouche en Beijer zijn geweest) kwamen toch wel in het nieuws zo nu en dan of vergis ik mij? En er rinkelde nergens een belletje? Of vergis ik mij en dat kan want ik las echt nog niet alles hier hoor (op het gehele forum).

Anderzijds bekent Bonkoffsky dus dat hij bendelid is net voor hij sterft maar de broer wacht dus nog een hele lange tijd alvorens dit te melden? Dit kan begrijpelijk zijn aangezien het wel ingrijpend is maar van de andere kant, is het toch ook enigszs een tikkeltje vreemd niet? De info over Bonkoffsky en co is dus allesbehalve duidelijk en ik bedoel hiermee: er is nog niet echt veel concreets/echt dat hem effectief tot bendelid laat zijn. Anderzijds is het allemaal toch ook wel raar en zijn er tekenen dat hij dit dus wel zou kunnen zijn!

En is het doorheen de geschiedenis van de mensheid ook wel eens meer voorgekomen dat een familie (zie bv. maffia en co) in bende oprereerde in de bedrijfstak "criminaliteit ". Maar let op; ik zeg niet dat dit hier het geval is maar het liefst houdt men toch met elke mogelijke mogelijkheid rekening! Echter nog eens voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat dit zo is en ik las te weinig over de familie (de militaire loopbaan van de vader/de levenswandel van de broer/meer familieleden/...) om mij een beter beeld te kunnen vormen maar net daarom werp ik hier deze post op. Kan ik hierover meer vinden op dit forum?

En eventjes wat anders: 27 brandkasten gevonden in Elsene, in een vijvertje. En ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren aan informatie zus of zo.