571

Re: Christiaan Bonkoffsky

LEO, Géruzet had niets met luchtmacht te maken (voor zover ik weet). Géruzet was voornamelijk een kazerne waar de opperwachtmeesters opgeleid werden en er vele trainingsfaciliteiten aanwezig waren. Piste van 400 meter; hindernissenpiste; opleiding vrachtwagen; hangar met nabootsing winkels, banken, ... voor training gijzeling, overval etc; sportzaal self-defence; klaslokalen; slaapzalen ...

Sorry als ik een beetje doordram maar ik vind dat we best vertrekken van de juiste gegevens als we het ergens over hebben, elk détail kan belangrijk zijn. Dit is cruciaal als je een onderzoek wilt voeren. Vandaar ook mijn nick. Er zijn al te veel conclusies getrokken op basis van onjuiste/onvolledige gegevens. Of de wapens gestolen zijn in Géruzet of de Witte-de Haelen kan bijvoorbeeld belangrijk zijn mocht een getuige daarover iets verklaren.

Re: Christiaan Bonkoffsky

De Basis wrote:

Sorry als ik een beetje doordram maar ik vind dat we best vertrekken van de juiste gegevens als we het ergens over hebben, elk détail kan belangrijk zijn. Dit is cruciaal als je een onderzoek wilt voeren. Vandaar ook mijn nick. Er zijn al te veel conclusies getrokken op basis van onjuiste/onvolledige gegevens. Of de wapens gestolen zijn in Géruzet of de Witte-de Haelen kan bijvoorbeeld belangrijk zijn mocht een getuige daarover iets verklaren.

Dat klopt inderdaad!

573

Re: Christiaan Bonkoffsky

Juist! Ik had het over de Geruzet kazerne eind jaren '50. Waarvoor mijn excuses!

Re: Christiaan Bonkoffsky

Even militair erfgoed doorgelezen: Rijkswacht zat aan de kroonlaan. En de luchtmacht tot '76 in de Cavaleriekazerne.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Yep, ook dat klopt hoor LEO en vleermuisje! Maar later werd de Géruzet de hoofdkazerne in die zin (en dat is hoe ik dat beleef hoor), de generale staf zetelde elders en de school was in de F. Toussaint. Omdat er de opleiding werd gegeven aan de bijzondere diensten en de cavalerie (toen ook een pronkstuk van de RW) er gehuisvest was en trainde (voorheen waren er grote terreinen waar nu de VUB is waar te paard werd getraind o.a.). En daarmee was er in deze kazerne de meeste bedrijvigheid ook en stonden de verschillende types voertuigen (overvalwagens/enkele kleine pantsers/sproeiwagens/jeeps/en gewonere en gewone voertuigen) er klaar om uit te rukken.

De generale staf huisde er niet en de kazerne in de F. Toussaintstraat was een school van de Rijkswacht. Naar de Geruzet werd trots verwezen!

576

Re: Christiaan Bonkoffsky

De Basis wrote:

Opleiding onderofficieren (wachtmeesters) officiële ingang Fritz Toussaintstraat. Ik weet de naam van deze kazerne niet meer

Gewoon "kazerne Kroonlaan". Klein detail, de ingang voor de rekruten was langs de Kroonlaan zelf, niet langs de Toussaintstraat. Langs daar ging men naar binnen. De grote poort was meestal toe en men ging naar binnen langs dat deurtje welke open staat op Google-Streetview. Het was er behoorlijk druk soms. smile » Google Maps

De Basis wrote:

Of de wapens gestolen zijn in Géruzet of de Witte-de Haelen kan bijvoorbeeld belangrijk zijn

De wapens waren gestolen in "de Witte de Haelen" en niet in Géruzet. Een gebouw waar dingen werden ontvreemd is dat gebouw dat je hier op Google Streetview ziet waar er ruiten open staan » Google Maps

PS: met dit zijn we wel serieus "off topic" aan het gaan wat Christiaan Bonkoffsky betreft.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

vleermuisje1971 wrote:

Bij getuigenverklaringen van jaren terug (als het goed gaat) worden van meerdere personen foto's getoond. De foto's van allen personen zijn gemaakt rond de juiste periode . Wanneer getuige de juiste er uit haald spreek je van een juiste verklaring. Daarna plak je er pas namen op. Het uiten van mogelijke manipulatie is te kort door de bocht.

In een ideale situatie gebeurt dat, en dan gebeurt het op een manier die twijfel tot een minimum reduceert (er kan ook bij fotoconfrontaties heel veel fout gaan), maar Patrick B. spreekt niet over foto's, maar over "namen" die hem zijn "voorgelegd". Helemaal duidelijk hoe het gegaan is, weten we natuurlijk niet.

578

Re: Christiaan Bonkoffsky

Als Bonkoffsky de reus is, moet de killer in zijn omgeving worden gezocht en krijgen de woorden en het getuigenis van Bozidar Djuroski jr. (slachtoffer in Eigenbrakel) een hallucinante betekenis...

579

Re: Christiaan Bonkoffsky

U maakt me nieuwsgierig, waar vind ik die getuigenis terug?

580

Re: Christiaan Bonkoffsky

ele9 wrote:

u maakt me nieuwsgierig, waar vind ik die getuigenis terug?

» Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube