Topic: Inbraak Delhaize

Even een paar bedenkingen om mijn post te duiden. Dit is mijn opinie, geen relaas der feiten.

  1. De bende was geen bende maar een samengaan van mensen met dezelfde doelen/vijanden/vrienden/belangen. De samenstelling wisselde.

  2. De bende is nooit gestopt. Getuige het feit dat er nog steeds niemand écht gesproken heeft. De schrik voor represailles zit er nog steeds in en er zijn (waarschijnlijk) nog steeds manipulaties.

  3. Hogere kringen zijn zeker betrokken, anders konden er geen mensen afgeschoten worden in warenhuizen zonder daders te vatten.

  4. Delhaize komt nogal dikwijls voor.

Nu de feiten, iets heel vreemd van vele jaren later:

Begin jaren 2000 (vermoedelijk tussen 2001-2004) werd er ingebroken in de hoofdburelen van Delhaize Brussel (ik dacht aan de Gentsesteenweg). De daders geraakten 's nachts binnen via het dak. De buit waren de harde schijven van de computers. Enkel de harde schijven, de computers zelf stonden er nog. Van verdere buit ben ik niet op de hoogte.

Of dit in de media gekomen is weet ik niet. Ik was daar toevallig zelf aanwezig toen het onderzoek bezig was. Het zou ook om een geval van industriële spionage kunnen gaan. Ik vrees dat er veel 'randmisdrijven' zijn die niet in het Bende van Nijvel-dossier zitten maar er toch mee te maken hebben en door dezelfde daders gepleegd zijn  met dezelfde motieven (diefstallen, inbraken ...).

2

Re: Inbraak Delhaize

De Basis wrote:

Begin jaren 2000 (vermoedelijk tussen 2001-2004) werd er ingebroken in de hoofdburelen van Delhaize Brussel (ik dacht aan de Gentsesteenweg). De daders geraakten 's nachts binnen via het dak. De buit waren de harde schijven van de computers. Enkel de harde schijven, de computers zelf stonden er nog. Van verdere buit ben ik niet op de hoogte.

Of dit in de media gekomen is weet ik niet. Ik was daar toevallig zelf aanwezig toen het onderzoek bezig was. Het zou ook om een geval van industriële spionage kunnen gaan. Ik vrees dat er veel 'randmisdrijven' zijn die niet in het Bende van Nijvel-dossier zitten maar er toch mee te maken hebben en door dezelfde daders gepleegd zijn  met dezelfde motieven (diefstallen, inbraken ...).

Ik vermoed wel dat dit in het nieuws is geweest, in elk geval herinner ik me dit ook, en ik zou niet weten van waar ik dit anders zou vernomen hebben

3

Re: Inbraak Delhaize

De Basis wrote:

Begin jaren 2000 (vermoedelijk tussen 2001-2004) werd er ingebroken in de hoofdburelen van Delhaize Brussel (ik dacht aan de Gentsesteenweg). De daders geraakten 's nachts binnen via het dak. De buit waren de harde schijven van de computers. Enkel de harde schijven, de computers zelf stonden er nog. Van verdere buit ben ik niet op de hoogte.

Het hoofdkantoor van Delhaize bevindt zich in de Osseghemstraat 53 in Sint-Jans-Molenbeek. Over een mogelijke inbraak in die periode vind ik geen enkel nieuwsbericht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Inbraak Delhaize

Dit zijn inderdaad de gebouwen waar ingebroken werd.

5

Re: Inbraak Delhaize

Als men harde schijven uit computers steelt, is dat 9/10 omdat men de gegevens welke er op staan wilt kennen/bemachtigen, waarbij het niet uitmaakt dat men weet dat dit gestolen werd (aangezien dat behoorlijk opvalt. smile Dat men de gegevens wou vernietigen of laten verdwijnen, lijkt me minder waarschijnlijk aangezien bedrijven zoals Delhaize al zeer lang verschillende backups maakt en op verschillende locaties plaatst.

Non semper ea sunt quae videntur