61

Re: Rijkswacht

kenza wrote:

We mogen blij zijn dat we Vermassen hebben (zij die het willen oplossen)! Het onderzoek lag dood en begraven, op het forum zelfs dagenlang geen post. Kijk maar wat hij heeft berijkt op heel korte tijd! Nogmaals, dit is allemaal dankzij Vermassen.

Tja, ik bekijk het iets anders:

  • De getuigenis van minister Koen Geens heeft toch één en ander ontkracht van de stellingen die Vermassen in zijn eerste interviews in de pers naar buiten heeft gebracht

  • Vermassen schrijft een boek en plots komt hij naar voren met 'de reus', een verhaal waar iig een hoop vraagtekens bij te plaatsen zijn

  • Plots heeft hij de gouden tip binnengekregen, 2 weken geleden, dat zegt hij op de boekenbeurs aan TV Oost (en in de VTM studio). En dat blijkt een tip te zijn die zijn client David VDS reeds 2 jaar geleden aan de onderzoekers heeft meegedeeld (zijn woorden). Zie mijn post van midden september 2015 in het topic Aalst. Ik heb die audio files hier deze middag nog eens zitten beluisteren.

Ja, omdat Vermassen spectaculaire verklaringen aflegt in de pers is er nu idd plots weer aandacht voor de zaak. Dat is zijn verdienste. Maar voor de inhoud van al zijn verklaringen en zijn opportunisme heb ik veel minder begrip.

Re: Rijkswacht

Denken jullie nu echt dat Vermassen wakker ligt van opbrengst van dat boek? Die is al jaren binnen hoor.

Re: Rijkswacht

De rijkswacht, thans na onder druk en veel zaakberij eufemistisch, de Federale Politie genoemd (what is in a name?). Mensen wordt wakker! Een regering keurde de aanschaf van P90 goed, en dat voor een vredesmacht. Onkunde heerst!

Re: Rijkswacht

Vermassen stelt dat de waarheid over de Bende van Nijvel al lang bekend is, maar dat die angstvallig wordt achtergehouden. “Ze hadden het al lang kunnen doen, maar het mag blijkbaar niet. Maar het moet bovenkomen. We zullen er misschien nog eens tien jaar moeten bijdoen, de termijn nog eens moeten verlengen. De waarheid mag er precies niet komen, dat vind ik vreselijk voor de samenleving. En ik hoop dat ze er komt, en daarom steek ik ook mijn nek uit”, zei de advocaat aan TV Oost.

Bron TV Oost | 15 oktober 2017

Re: Rijkswacht

Vermassen heeft de verdienste dat hij de zaak terug in de aandacht heeft gebracht. Daar wil ik het ook bij houden.

Re: Rijkswacht

Met het nieuws rond Bonkoffsky wordt druk gespeculeerd dat de Bende van Nijvel zou bestaan hebben uit (ex)-rijkswachters. Vooral Douglas De Coninck brengt deze piste de laatste dagen zeer sterk naar voor. Zie alleen maar al de titel van zijn laatste artikel "Die avond in Aalst, donderdag exact 32 jaar geleden: was het de rijkswacht?" Het motief achter deze piste zou dan een poging geweest zijn om de staat te (laten) versterken. Een soort van staatsgreep dus.

Kan DDC of iemand anders mij dan eens uitleggen waarom diezelfde (ex)-rijkswachters de feiten in Dinant, Maubeuge, Beersel, Bergen, Nijvel, Ohain en Anderlues en al die car-jackings dan zouden gepleegd hebben? Ik zie daar nl. echt geen poging tot staatsgreep in. Waarom zou iemand als Bonkoffsky of leden van de groep Diane aan deze feiten deelgenomen hebben? Eerlijk gezegd zie ik zelf niet in wat hun motief daar zou geweest zijn.

Oh ja, er zijn die fameuze prototypes van kogelwerende vesten die gestolen werden in Temse wat op een inside job zou kunnen wijzen want de rijkswacht was op de hoogte van de productie van die vesten. Vooraleer daar in mee te gaan wil ik eerst eens weten of er nog andere kogelwerende vesten opgeslagen lagen in de fabriek in Temse? Als er geen andere vesten gestapeld lagen dan de prototypes dan was met volkomen normaal dat ze met die prototypes naar buiten gegaan zijn. Zie nl. de advertentie in de Gouden Gids (» Forum).

Tot zolang daar geen duidelijke aantoonbare antwoorden op gegeven worden, stoelt voor mij de piste van de (ex)-rijkswachters voorlopig op een berg los zand.

67

Re: Rijkswacht

Merovinger wrote:

Kan DDC of iemand anders mij dan eens uitleggen waarom diezelfde (ex)-rijkswachters de feiten in Dinant, Maubeuge, Beersel, Bergen, Nijvel, Ohain en Anderlues en al die car-jackings dan zouden gepleegd hebben? Ik zie daar nl. echt geen poging tot staatsgreep in.

On a mélangé les armes?

Re: Rijkswacht

Meest gemaakte fout; alles aan elkaar koppelen. Begin met Aalst en werk stap je voor stapje terug in de tijd.

69

Re: Rijkswacht

dim wrote:

On a mélangé les armes?

De vondsten in Ronqueries en de garageboxen wijzen imo toch in die richting.

Re: Rijkswacht

Gewoon een netwerkje opgebouwd met gevatte boefjes, vandaar die niet verklaarbare overvallen.