Re: een mening: niks meer niks minder

inderdaad Zeno!

Re: een mening: niks meer niks minder

zeno wrote:

Een duidelijke analyse luk paard.  Wat ik me steeds afvraag als ik het forum lees is of we een mogelijkheid kunnen vinden om hogerop te zoeken ipv uit te zoeken wie de daders van de raids waren.  Persoonlijk zou ik nog maar eens bij Bouhouche vertrekken. Van hem kunnen we toch zeker zijn dat mij op zijn minst de leverancier was van de wapsns die de overvallers gebruikten.  Volgens mij is hij met 99% zekerheid iemand die mensen hogerop kon chanteren, de RW van binnenuit kende en de contacten had met het milieu.  Het is ook hij die collega's moest afluisteren bij de BOB ivm drugdeals en daardoor overgeplaats werd.  Weten we echt daar het hele verhaal van ?Dit is maar een mening natuurlijk.

Zo dat is nog eens nieuws over Bouhouche zeno, je gaat zeker wel even de bron noemen dat hij de wapens leverde. Overig Bouchouche is nooit veroordeeld voor de Bende van Nijvel. En in vrijheid gestorven in Frankrijk. Maar dat is hier allemaal terug te lezen.

Re: een mening: niks meer niks minder

Ik las hier een en ander over Kester! Nu ik ben een geboren en getogen gooikenaar...en de deelgemeenten Kester Leerbeek en Oetingen! Ook de streek hier genoemd het Pajottenland ken ik als mijn broekzak...ook Gaasbeek en Lennik en Pepingen...de hele streek!

En ik durf stellen dat Kester geen schuilhol is geweest of kan zijn omwille vh feit dat er elke dag en nacht beweging is van militairen in het SHAPE verband en dat er ook al was die grotendeels niet zichtbaar met patrouillerende militairen een bewaking was hoor!
Dit is geen kinderspelletje hoor die SHAPE instelling!
Zij behoort tot de high-tech satteliet/communicatieposten in Europa en is echt nie zomaar binnen te dringen! Militairen van een aantal landen zijn er werkzaam (ik kende er een persoonlijk van...zijn dochter is ook mijn leeftijd en de man kwam af en toe bij ons (ik woonde toen nog bij de ouders) thuis)

Dat mensen die geloven in een complot met allerlei diensten die anders zien kan ik begrijpen maar ik geloof echt en stellig niet dat het mogelijk is daar met een bende te schuilen en auto's voor te bereiden!

Dit is/was echt een top-locatie op militair gebied hoor en nu nog is het een belangrijke satelliet-communicatie post!

Dat je als bende de weg moet kennen in die streek als je vlucht vanuit Aalst is wel een feit en las ik in meerdere posts.
En ook toen in de jaren tachtig de bank Kredietbank pal in het centrum van Gooik (dorpsstraat) werd overvallen en een vd bendeleden (ik heb het niet over de Bende van Nijvel specifiek) met een groot geweer midden op de straat het verkeer regelde (weinig verkeer toen) en de apotheker die het dorp op draaide autoritair zwaaiend aanmaande rechtsomkeer te maken EN de bende nadien weg stoof (ik weet niet meer met welke type van auto) langs de grot en kerkhof van Gooik...een smalle kleine weg tussen de velden en weilanden en zo naar de steenweg aan de Belle-triene zonder te stoppen (zo zegde getuigen daar) de steenweg op reed maakt het voor mij duidelijk dat de wegen dus gekend zijn en de bende onverschrokken (de man aan de bank stond op straat het verkeer te regelen bij wijze van spreken) is geweest!
Dat wegje langs de grot en het kerkhof moet je echt wel weten dat dit na anderhalve km uitmondt op de steenweg!! (iemand die niet vd streek is of de streek heeft verkend weet dit gewoonweg niet!!

Dit als een aanvulling hier hoor en met mijn stellige mening van geen schuilholmogelijkheid te Kester!!

WAT ik wel denk is inderdaad dat er net over de taalgrens...die vlakbij Gooik is of via Halle (ook vlakbij) en de bosrijke omgeving daar met in dat bos heel veel grote villa's...het is daar altijd een rijke omgeving geweest voor allerlei rijkeluizen (dat bos) WEL een safehouse kan zijn geweest!
Maar Gooik/Kester...ik denk het niet en dat de buurt angstig is is niet echt correct alhoewel de SHAPE voor wat verhalen kon zorgen bij mensen en ja dat er niet veel geweten is over wat er precies bij die SHAPE gebeurde! En dit is geheel normaal want het is een communicatiecentrum dat omwille van begrijpelijke redenen zijn werkzaamheden niet aan de grote klok hing!!
Normaal toch?

Dus hier niet teveel de fantasie op loslaten maar de werkelijkheid willen zien!!!

Ook dat graf van Staf De Clercq...dat zorgt bij enkele mensen in Vlaanderen allicht toen en nu nog steeds voor wat nostalgie maar is verder totaal niet meer in de belangstelling...
De tijd dat de VMO daar kwam is al heel lang geleden en buiten wat gezwolen geblaat/gepraat gebeurde er niks
(het ontgraven door een handvol militanten en de heisa eventjes daarrond niet te na gesproken maar dit was een actie van enkelingen hoor) en daar heeft nooit verder enige activiteit geweest rond dat graf...de meeste mensen moeten er echt naar op zoek gaan om het te vinden!

En dus eigenlijk kunnen we enkel stellen dat de bende...of verschillende bendes die in de regio actief zijn geweest/zijn de streek wel goed kenden...de vluchtweg doorheen pamel en zo verder gooik en verder nog via kleine wegen toch wel vraagt de nodige kennis!!

MAAR een schuilhof daar in Kester! No way!!

14

Re: een mening: niks meer niks minder

Niet zo giftig vleermuisje1971.  Als we hier enkel gaan praten over zaken die 100 % ontegensprekelijk en door meerdere partijen bewezen zijn …  De historie heeft ons geleerd dat Bouhouche :
De wapens zelf of laten stelen heeft bij het SIE in 1982 (voorkennis).
Hij een wapenverzamelaar en wapendeskundige was.  Ook gekend in schietclubs.
Zelf in staat was om zonder scrupules raids uit te voeren (aanslag Vernaillen)
De dader was van de moord op J. Mendez.  Deze laatste zijn wapen(s) werden teruggevonden is zijn garagebox.
Als je dit alles koppelt aan een gedegradeerde BOB-er met veel goede contacten binnen de RW en het criminele milieu en tevens een meester manipilator is kom ik inderdaad tot die conlusie.
Zie jij iemand anders met zo’n c.v. ? Vertel !
Daar mijnheer Madani niet meer onder de levenden is kunnen we ons nu richten op de vraag :
Wie waren zijn handlangers binnen de toenmalige brigade Diane-BOB-RW en/of justitieel apparaat ? Wie informeerde hem over acties en strategieën ?  De enige mensen die daarover iets kunnen zeggen zijn zij die nauw en gedurende lange tijd met hem hebben samengewerkt, in welke rol dan ook.
Maar wellicht kunnen we verder gaan dan zuiver wapenleverancier …

Re: een mening: niks meer niks minder

WAT ik wel denk is dat in Belgie er heel wat advocaten zijn die veel meer weten over de Bende v Nijvel!
Die advocaten hebben doorheen de jaren  heel wat misdadigers verdedigd (ik heb het hier niet over de advocaten van slachtoffers!!) en neen niet de leden van de Bende van Nijvel (die zijn er nog niet als dusdanig gevat/herkend)
En vermits Belgie een klein landje is en misdadigers wel weet hebben van elkaar...althans de zware misdadigers/grotere bendes zijn er zeker personen geweest die weliswaar om andere feiten werden gevat en veroordeeld toch wel een en ander zullen hebben gehoord of gezien en meer zelfs geweten in ruimere zin of zelfs van dichtbij!
Ik durf mijn hoofd verwedden dat er dan ook wel eens zou kunnen over gepraat zijn met hun advocaten en dat die dus heel veel meer weten dan toegegeven op/tijdens processen etc.

En ja de advocaten hebbenberoepsgeheim en zwijgplicht enzoverder...heel strikt en ook echt wel erg goed na te volgen regels hieromtrent hoor!

Dus tja...zij zullen dus waarschijnlijk nooit spreken maar ik denk geheid dat bepaalde advocaten heel veel info hebben!!
Zeker als we er vanuit gaan dat enkele bendes betrokken zijn bij de Bende van Nijvel...maar die criminelen dus steeds weggekomen zijn met "slechts" andere activiteiten en daar voor eventueel een veroordeling opliepen

Maar echt? Ik denk dat de vele advocaten die doorheen de jaren die grote bandieten/bendes hebben verdedigd wellicht meer weten maar ja dit niet kunnen vertellen (zij mogen dit gewoonweg niet).
Een advocaat poogt altijd zijn client...en voor veel geld natuurlijk...zoveel mogelijk uit de wind te zetten!!

Re: een mening: niks meer niks minder

ik vind ZENO wel heel veel zinnige dingen schrijven!

Re: een mening: niks meer niks minder

Kester/Leerbeek en de vlucht naar het schuilhol:

EN dat de GTi in het niets verdween is begrijpelijk...de achtervolgende schepenzoon stopte aan het rode licht en de golf vloog rechtdoor...snel is er een bocht naar rechts en dan een heel lang...kwasie tot in Halle (het is dan ook een Romeinse steenweg net zoals de steenweg Asse-Edingen overigens en dus hele stukke strak recht) een recht stuk zonder lichten of andere hindernissen (toen...nu zijn er lichten en versmallingen in de centra)
Een GTI die top rijdt is zo uit het zicht vooraleer de schepenzon groen heeft en het centrum van Leerbeek voorbij is!

Dus: aan zeer hoge snelheid waren zij zo uit het zicht...en ik weet zelfs niet of de schepenzoon nadien rechtdoor is gereden of afgeslagen richting Edingen of Asse of in het centrum van Leerbeek??

Dus...nee spoken zie ik niet!!!

En die legerbasis...binnen de kwasie geheime en erg belangrijke communicatiesatelietpost van de SHAPE zullen ze echt wel gemerkt hebben als er zich iets verdachts afspeelde in de buurt hoor en al helemaal als het gebeurt op 100meter er vandaan!!!

Kortom: nee spoken zie ik niet!!

en met RECHT bedoel ik natuurlijk geen lineaal hoor maar met inderdaad enkele bochten...GROTE bochten zelfs (nu later is dit strakker rechtgetrokken net voor Pepingen-centrum...was een scherpe bocht met verschillende zware ongelukken in die tijd)
kortom,,,strak rechtdoor in volle vaart...algauw bocht naar rechts...dan van Heim polle (meubelzaak...zoon zat in mijn klas destijds) anderhalve km strak recht....dan bocht in Kester (de uitkant richting Pepingen) etc
dus tijd genoeg om tegen topsnelheid uit het zicht te verdwijnen

Re: een mening: niks meer niks minder

zeno wrote:

Niet zo giftig vleermuisje1971.  Als we hier enkel gaan praten over zaken die 100 % ontegensprekelijk en door meerdere partijen bewezen zijn …  De historie heeft ons geleerd dat Bouhouche :
De wapens zelf of laten stelen heeft bij het SIE in 1982 (voorkennis).
Hij een wapenverzamelaar en wapendeskundige was.  Ook gekend in schietclubs.
Zelf in staat was om zonder scrupules raids uit te voeren (aanslag Vernaillen)
De dader was van de moord op J. Mendez.  Deze laatste zijn wapen(s) werden teruggevonden is zijn garagebox.
Als je dit alles koppelt aan een gedegradeerde BOB-er met veel goede contacten binnen de RW en het criminele milieu en tevens een meester manipilator is kom ik inderdaad tot die conlusie.
Zie jij iemand anders met zo’n c.v. ? Vertel !
Daar mijnheer Madani niet meer onder de levenden is kunnen we ons nu richten op de vraag :
Wie waren zijn handlangers binnen de toenmalige brigade Diane-BOB-RW en/of justitieel apparaat ? Wie informeerde hem over acties en strategieën ?  De enige mensen die daarover iets kunnen zeggen zijn zij die nauw en gedurende lange tijd met hem hebben samengewerkt, in welke rol dan ook.
Maar wellicht kunnen we verder gaan dan zuiver wapenleverancier …

Niet giftig, maar to the piont. Een hele waslijst maar geen veroordeling voor de genoemde punten.

19

Re: een mening: niks meer niks minder

luk paard wrote:

Dat je als bende de weg moet kennen in die streek als je vlucht vanuit Aalst is wel een feit en las ik in meerdere posts.

Helaas hebben we al daders gevat die de streek helemaal niet kennen maar wel vooraf de streek gingen verkennen. Hier het verschil tussen kennen en verkennen.

Re: een mening: niks meer niks minder

ik geef je gelijk hoor Bossi maar om eerlijk te zijn ik ben niet foutloos en ik bedoelde dus dat ze de streek kenden in die zin van ofwel in de streek vaak vertoevend en/of inderdaad de streek grondig verkend want dat is echt een noodzaak hoor!

En dus is de vlucht en/of het schuilen ook grondig voorbereid... Overigens net zoals de auto's en de wapens en de doelen ook