11

Re: Nr. 4: Killer

Het is anders niet te verklaren hoe iemand zo iets verschrikkelijks kan doen, zelfs kinderen!

Re: Nr. 4: Killer

Zitten wel gelijkenissen met Blanchart in.

13

Re: Nr. 4: Killer

Als er hier iemand een naam kan op plakken of meer info heeft over deze man, het kan interessant zijn. Vandaag een klein artikel gelezen uit 1985 van een vriend, die het ook via iemand heeft gekregen. Er stond geen naam bij, maar de man zou dus de killer (of reus) kunnen zijn. De titel was: Is de "reus" gekend? maar misschien bedoeld men wel de killer want ze worden vaak wel eens verwisseld, aangezien zijn grote denk ik dat, en ook omdat hij in staat in zijn wapen te trekken, lees hieronder:

Een Fransman van Algerijnse afkomst, in 1985 was hij +/-36j en is zo'n 1m80. Hij is een paar ontsnapt uit Belgische gevangenissen. Een paar jaar ervoor was hij betrokken bij een schietpartij tegen Rijkswachters in Thulin.

Weet iemand iets over de schietpartij of zijn naam!

hestor wrote:

Het is anders niet te verklaren hoe iemand zo iets verschrikkelijks kan doen, zelfs kinderen!

Klopt Hestor, daarom denk ik ook dat er toch gangster moeten bij gezeten hebben die zoiets hadden van: "alles wat je wil maar geen kinderen", dus mensen die aanbieding weigerden, ik weet het niet.

Re: Nr. 4: Killer

Renne wrote:

Omdat de killer gewoon deed dat hij onaantastbaar was en heel agressief te werk ging. Er is een weegschaal gevonden waarmee je drugs mee afweegt (munitie kan ook), maar dat leg je niet in een actie wagen, wat iemand opmerkte en dat is ook zo.

Een echte psychopaat heeft daar geen coke voor nodig, die knalt gewoon iedereen overhoop zonder daar verder bij na te denken. Zwaar getrainde kerels trouwens ook niet die gaan gewoon op automatische piloot te werk.

15

Re: Nr. 4: Killer

Dat is waar, maar hebben we met een echte psychopaat te maken, ik bedoel dan als daders (uitvoerders), misschien deden die gewoon hun job, als er genoeg poen op tafel komt zijn criminelen tot veel in staat. Maar die weegschaal zal toch niet voor de show gelegen hebben of is het een dwaalspoor, zodat men de speurders op het spoor zette van de criminelen die overvallen pleegden voor hun spul, gezien de geringe buit. Maar dat is voor mij dan toch een mager dwaalspoor, want die moorden gebeurden in 1985 voor ze het geld haalden (meestal toch), in 1982-83 kan je zo nog gaan denken.

Re: Nr. 4: Killer

Renne wrote:

Vandaag een klein artikel gelezen uit 1985 van een vriend, die het ook via iemand heeft gekregen. Er stond geen naam bij, maar de man zou dus de killer (of reus) kunnen zijn. De titel was: Is de "reus" gekend? maar misschien bedoeld men wel de killer want ze worden vaak wel eens verwisseld,aangezien zijn grote denk ik dat,en ook omdat hij in staat in zijn wapen te trekken.

Als ze de killer en de reus door elkaar halen, dan moeten ze bij de eigenaar van die site in Dour zijn. Die lijkt echt op de killer en was zo groot als de reus.

17

Re: Nr. 4: Killer

Soms (in Aalst) waren er eigenlijk 2 reuzen. Dus het was niet steeds hetzelfde trio, maar er moest toch altijd een reus bij zijn. Daarom dat ik die redenering van Jumet niet snap, van de oude - reus - killer.

Re: Nr. 4: Killer

Het klinkt nu eenmaal mooier, voor de legendeverhaaltjes over 100 jaar. Dan komen ze in het rijtje van De Bende van Jan De Lichte en consorten. smile Ik heb meer en meer de indruk, dat het in Aalst om copycats gaat. Wapengekken of zo, die in opdracht van ... (kunnen mensen uit Aalsterse zijn, zie verhaal Kuros) enkele mensen uit de weg moesten ruimen (ze waren niet van de knapste, en die vrouwen maakten hunne kop zo zot). Uitgaande van de idee, dat de overval onder naam van de Bende van Nijvel zou vallen.

Misschien net daarom dat de echte Bende ermee gestopt is. Het werd te warm onder hun voeten. Zij moesten moorden omwille van grote zaken, terwijl deze hier de man van hun minnares (dat dachten ze, maar waarschijnlijk vrouwen die hen gewoon gebruikten) wilden neerleggen.

19

Re: Nr. 4: Killer

club_le-happy-few wrote:

Ik heb meer en meer de indruk, dat het in Aalst om copycats gaat.

Dat zou kunnen maar alle feiten worden toch aan elkaar geknoopt, maar ik hou de optie copycat open dan misschien wel met mensen die ook wel wat weet hadden van de echte Bendefeiten, bv. De Staerke. Er moet wel een link zijn, misschien zijn het de wapens, in het kanaal werden alle feiten aan elkaar gekoppeld. Maar er ontbreken ook wel belangrijke zaken zoals de riotguns die in Aalst gebruikt werden.

club_le-happy-few wrote:

Misschien net daarom dat de echte Bende ermee gestopt is. Het werd te warm onder hun voeten. Zij moesten moorden omwille van grote zaken, terwijl deze hier de man van hun minnares (dat dachten ze, maar wss vrouwen die hen gewoon gebruikten) wilden neerleggen.

Er wijst toch veel in die richting vooral in Aalst.

20

Re: Nr. 4: Killer

Robofoto 4, 10, 14 en 21 gaat volgens mij om zelfde persoon: die moedervlek kan gemakkelijk op gelaat bevestigd zijn met cosmetische trucjes. De gelijkenissen met Blanchart zijn toch zéér groot.