Topic: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Een zekere Michel Groenen, ex-wapenhandelaar, beweerde in 1988 dat hij eind 1985 op onderzoek is getrokken naar de leveranciers van de Bendeauto's. Zo zou hij in december 1985 gevonden hebben dat een Luikse zware autobende wagens bezorgde aan onder meer de Bende van Nijvel en de CCC. Die autobende bestond uit zware mannen die GTI's, Mercedessen en Porsches ombouwden.

Groenen verklaarde dat hij de garages achterhaald had waar de Bende de wagens ombouwden en waar de wagens voorzien werden van andere nummerplaten, chassisnummers en kleuren. Voorts verklaarde Groenen dat de verblijfplaats van de Vlaamse tak van de Bende gelokaliseerd was in Dendermonde. Hij rapporteerde alle info aan zijn 'integere' contactpersonen bij de rijkswacht. Op basis van de informatie van Michel Groenen zou de autobende in het voorjaar 1986 opgerold geweest zijn. Nadien zou de Bende van Nijvel nooit meer geopereerd hebben.

Volgens Michel Groenen werd er bewust naar daders gezocht in 'het milieu'. Dit om het milieu de schuld van de aanslagen in de schoenen te kunnen schuiven en om andere daders in kringen van justitie en (oud-)rijkswachters buiten schot te kunnen houden.

Hieronder het volledige artikel. Een betere weergave van het artikel vind je hier » casimages.com

http://nsm07.casimages.com/img/2017/12/05//17120512395414738715401942.jpg

Bron: De Stem | 23 april 1988

2

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Mero, is het mogelijk om de namen van de autodieven uit de streek van Dendermonde terug te vinden? Ik herinner mij een proces waarbij een carrossier een beruchte Waaslandse zakenman chanteerde met als inzet de Brusselse eerste substituut Merckx. Deze laatste liet zich op kosten van, verwennen in een Amsterdams luxe-bordeel...

3

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Dat zegt me vaag nog iets, was deze zaak ook niet verbonden aan Van de Weghe?

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Vooronderzoek naar substituut Merckx na bordeelbezoek op kosten van zakenman » www.hln.be

5

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Blijweert, dat was het! Zie Dossier Atlas en Przedborski.

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

Is er ook nog mee weg gekomen ook.

Re: Artikel: Top Nijvel-bende nog vrij

bely wrote:

Mero, is het mogelijk om de namen van de autodieven uit de streek van Dendermonde terug te vinden? Ik herinner mij een proces waarbij een carrossier een beruchte Waaslandse zakenman chanteerde met als inzet de Brusselse eerste substituut Merckx. Deze laatste liet zich op kosten van, verwennen in een Amsterdams luxe-bordeel...

U doelt vermoedelijk op Paul D.S., ter sprake gebracht in een artikel uit 27-09-2009, toen 51 jaar oud en volgens de journalist een Vilvoordse ex-carrossier en ex-discotheekuitbater, die in ’96 op een wel heel bijzondere manier gedwongen werd tot de overname van Blijweerts aandelen in een discotheek (Keerbergen) en daarmee een berg schulden erfde. Bron » www.nieuwsblad.be

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)