81

Re: Boek: Beetgenomen

Kleine dienstmededeling: wegens omstandigheden heb ik vrijdag de loting niet kunnen doen. Ik zal het vanavond doen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

82

Re: Boek: Beetgenomen

Zonet zijn de winnaars van de wedstrijd gekozen door een onschuldige hand. Proficiat aan de drie winnaars, jullie hebben van mij een mailtje gekregen. Degenen die niet gewonnen hebben, zijn ook gemaild door mij. Heb je niet gewonnen en wil je het boek toch nog onder de kerstboom kunnen leggen? Bestel het dan via de website van de uitgeverij » www.horizon.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

83

Re: Boek: Beetgenomen

\o/

Bedankt voor het toffe initiatief.

84

Re: Boek: Beetgenomen

Bedankt Ben. En veel leesplezier aan de winnaars!

85

Re: Boek: Beetgenomen

Succes met het boek aan de winnaars. Mooi initiatief well done.

86

Re: Boek: Beetgenomen

Bedankt Ben & de uitgeverij Horizon!

https://i.imgur.com/pt6hOuA.jpg

87

Re: Boek: Beetgenomen

zenga wrote:

Bedankt Ben & de uitgeverij Horizon!

https://i.imgur.com/pt6hOuA.jpg

Indien het papiertje van Ben geschreven is en dit geen dwaalspoor anno-2017 is big_smile, sluit ik Ben alvast uit als schrijver van de gevonden papiersnippers. big_smile

http://www.bendevannijvel.com/gfx/papiersnipper1.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Boek: Beetgenomen

Interessant in dit boek ... Eén van de Farcy broers heeft tijdelijk verbleven op zo'n caravanplaats te Beersel!

89

Re: Boek: Beetgenomen

FreCR wrote:

Indien het papiertje van Ben geschreven is en dit geen dwaalspoor anno-2017 is big_smile, sluit ik Ben alvast uit als schrijver van de gevonden papiersnippers. big_smile

Goed geprobeerd maar ik beschik over een waterdicht alibi. Ik was toen nog niet geboren. smile

Deze week staat er een interview in Humo met Hilde Geens, over de Bende van Nijvel en haar boek Beetgenomen:

Het jaar van de Bende van Nijvel: 'Ik had echt hoop: verdomme, het gaat toch uitkomen wie de daders zijn'

‘Zij is erger dan een flik,’ zei een ex-Bendeverdachte ooit over haar. Onderzoeksjournaliste Hilde Geens schreef jarenlang voor Humo over de Bende van Nijvel en maakte er haar levenswerk van. Haar boek ‘Beetgenomen’, een standaardwerk waarin ze het falende onderzoek met een fileermes aanpakt, werd pas opnieuw uitgebracht, aangevuld met de nieuwste ontwikkelingen in het dossier. ‘Ik heb één keer gedacht dat ik dicht bij een oplossing stond.’

De meest bizarre post die Hilde Geens ooit kreeg toen ze zich in het Bendedossier vastbeet, was een brief met daarin een speelkaart van een schoppenkoningin. Haar collega Raf Sauviller, met wie ze voor Humo artikels over de Bende schreef, ontving een schoppenboer. ‘Wat dat precies betekende, heb ik nooit geweten,’ vertelt ze.

"In die periode gebeurden er wel meer rare dingen. Een man die een hele dag in zijn auto voor onze deur zat, zonder zich verteren. Twee rare figuren die in het veld opdoken en naar ons huis bleven kijken."

Lees het hele interview deze week in Humo of via www.humo.be.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

90

Re: Boek: Beetgenomen

Ik ben nu een paar avonden in het boek aan het lezen en ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk ben van de grondigheid en haar manier van schrijven. Het leest plezierig weg zonder dat het al te droge kost gaat worden. En wat ik vooral waardeer in dergelijk boek: Hilde Geens slaagt erin om alles relatief overzichtelijk te houden door de context van een eerder gebruikte naam opnieuw kort te refereren. In andere - soortgelijke - boeken moet ik mij bij wijze van spreken elke 2de paragraaf afvragen wie dat nu ook alweer was ...