Re: een mening: niks meer niks minder

Insider wrote:
luk paard wrote:

Zo is dat en ik ben blij hier ook toch meerdere van die gedachtengang te kunnen lezen!

En bijkomend: al die ronkende verklaringen van enkele mensen (we kennen de namen) die zeggen "ik werk(te)voor de staatsveiligheid etc...ik ben benaderd door hen etc"...ik geloof dat het echt fantasten zijn! Immers welke staatsveiligheid wherever gaat zo een dubieuze figuren in loondienst nemen? Kijk, de SV houdt een aantal groeperingen in de gaten, enkele mensen ook maar dat is om te zien wat en hoe en dan de maatregelen te treffen maar niet om er mee samen te werken hoor! Mocht dit zo zijn dan zegt dit alles over het "intellect" van zo een dienst en dat lijkt me toch wel ongelofelijk! En we mogen denken over de SV wat men wenst maar slimmer dan dat zijn ze echt wel! Al kan ik begrijpen dat dit graag anders wordt gezien.

En taxichauffeurs...vaak slachtoffer en ook wel eens dader!
Toen ik in die jaren voor een vergadering naar de Hoogstraat in Bxl moest parkeerde ik op een klein verdoken parkingetje in die buurt. Toen ik er aankwam stond een taxi in een hoek...toen ik terug kwam was mijn jeep opengebroken en het handschoenkastje stuk...zonnebril en wat spulletjes verdwenen en de radio stukgebroken (ik had hem danig vastgeschroefd)...en ik ben zeker dat die taximan dat heeft gedaan. Dit terzijde

Maar inderdaad: het is allemaal eenvoudiger dan die complotgedachte. Overigens heeft die complotgedachte tot nog geen nadere stap tot oplossing geleid doorheen de vele jaren al!

Ik wil ook wel even op het paard spelen. Misschien is het goed om je samen met Tru Dat, eerst in de geschiedenis van het forum en zijn leden te verdiepen, naar alles waar reeds onderzoek naar is gedaan. Jij komt het forum opgestapt met een ongezouten mening zonder je maar iets verdiept te hebben in eerdere onderzoeken, meningen en hypotheses,en wel met een stelling van 'ík heb de wijsheid in pacht', en daarbij alle bijdragen van leden uit eerdere jaren aan de kant zet.In eerste instantie was je al beledigd als iemand je antwoord gaf, laat staan je bekritiseerde.

Het resultaat is te zien. Oude leden posten niet meer of slechts nog incidenteel. Waarom zouden zij ook? Zodra iemand met een gefundeerde stelling of mening komt, verwachten ze dat iemand mee gaat denken, mee gaat werken aan dat item, precies zoals in een echt onderzoek zou gebeuren, in plaats van tegenwerken, je eigen mening proberen door te drukken, zijwegen inslaan die niets met het onderwerp te maken hebben. Dat jij niet gelooft in complotgedachten is je goed recht net zoals het een goed recht is van iemand om die gedachten wel te hebben. En dat die gedachte nog niet tot een oplossing geleid heeft, heeft misschien alles met een complot te maken. Kortom, gun ieder zijn mening en probeer samen tot een oplossing te komen.

Een kleine hint, richting complot. Wat je had kunnen lezen in eerdere postings, is de link tussen Angelou en Vanden Eynde, beiden zijn met hetzelfde wapen vermoord, toeval?


nou nou...ik heb hier nog niemand een strobreed in de weg gelegd en steeds gezegd dat elke mening mag en dus ook de mijne!
Maar dat er hier mensen zijn die graag andere woorden in iemands/mijn mond leggen is wel heel erg duidelijk!

Ik gaf mijn mening zoals dat hier ook door anderen wordt gedaan en dat kan mij dus niet verweten worden!
Ik zegde ook nooit dat anderen moeten ophoepelen en hun bek houden iets wat ik hier tussen de regels wel al vaker las...en ik doel dus op reacties aan mij gericht!

Nou ja dit maakt mij alleszins heel veel duidelijk over zowel wat het intelligentie-niveau als de ingesteldheid van die reageerders betreft.
En ook daar heb ik niks tegen en houd ik het motto aan van lleven en aten leven en dus iedere vogel die zingt zoals hij gebekt is!

Overigens en dit terzijde hoor heb ik al eerder gelezen en bij oudere postings dat u al enkele mensen die er een andere mening dan de uwe op na hielden met stelligheid en niet mis te verstane bewoordingen wel hebt verweten en zelfs weggejaagd!
Tja...

Re: een mening: niks meer niks minder

En ik startte dit item in een topic dat zich hiertoe speciaal leent en dus mag ik hier wel reageren zoals ik wil mits dat beleefd blijft en dat is wel zo en ik vraag aan de reageerders dit ook naar mij toe zo te willen doen!
Of is dit teveel gevraagd???

143

Re: een mening: niks meer niks minder

I rest my case.

Wat baten kaars en bril als het paard niet drinken wil.

Maak je geen zorgen, de finish in in zicht :-)

144

Re: een mening: niks meer niks minder

Te zielig voor woorden.
Als je een andere stelling inneemt kan het niet want bepaalde individuen hebben de waarheid in pacht en dit terwijl ZE er niks van terechtbrengen na al die jaren .
En schrijf vooral verder wat anderen moeten doen en wat anderen denken want jullie zijn genieën.
Graaf jullie gerust verder in en doe aan struisvogelpolitiek.

Re: een mening: niks meer niks minder

Tru Dat wrote:

Te zielig voor woorden.
Als je een andere stelling inneemt kan het niet want bepaalde individuen hebben de waarheid in pacht en dit terwijl ZE er niks van terechtbrengen na al die jaren .
En schrijf vooral verder wat anderen moeten doen en wat anderen denken want jullie zijn genieën.
Graaf jullie gerust verder in en doe aan struisvogelpolitiek.


En nu neem ik de vrijheid te hier bij het door mij opgestartte item in dit deel vh forum om te zeggen:
dankjewel Thru Dat en ik ben het volmondig met jou eens!
Mag dat?

146

Re: een mening: niks meer niks minder

Hey Insider, fijn je nog eens te lezen! Deze "een mening: niks meer niks minder"-zandbak gewoon links laten liggen..

Re: een mening: niks meer niks minder

Haha! Of toch eerder " huilarisch" (eigen woordje) en dat is niet om te lachen! sjonge spreekt hier een persoon die aan vervuiling (jouw/jullie woord) doet? Of is de cavalerie (vergeef het mij) opgetrommeld? Tries dit maar anderzijds laat dit jullie of jou wel kennen!

Re: een mening: niks meer niks minder

Luk, je deponeert een stelling hier en dat is prima. Maar een aantal zaken bagatelliseren zoal WNP wordt door gerespecteerde forumleden denk ik terecht bestreden. Je doet ook voorkomen dat de tachtige jaren op communicatie gebied het stenentijdperk was. Totaal uit de lucht gegrepen als je kijk naar grote zaken die speelde in die tijd in gans Europa, laat ik het anders stellen het was een waar paradijs voor criminelen. Geen afluister mogelijkheden, geen helikopters met infrarood die je konden oppikken na een feit. Dus Luk stelling nemen hier prima, maar ook een kerel wezen als er stevig tegengas gegeven wordt grt.

149

Re: een mening: niks meer niks minder

@ Luc paard ik voel met je mee.  Wat trieste woorden en reflecties je hier allemaal leest …
Tsss leden van de naar eigen woorden ‘oude garde’ met superveel dossierkennis die hier al jaren strategieën orakelen waarvan niets bewezen kan worden.  Mij stoort het niet dat ze hier hun mening neerplaveien maar ze moeten ‘andersdenkenden’ niet trachten te bagateliseren.  De theorie van Luc kan ik volmondig onderschrijven.  Geen groots masterplan tot buiten de Belgische grenzen.  WNP als organistatie heeft niets te maken (denk ik, excuseer) met deze overvallen.  Dat wil niet zeggen dat bijv. een F. Saucez
geen mededader kan zijn van een overval.  Het is spijtig dat sommige ‘oudstrijders’ (vergeef me de zinspeling) hier op dit forum na al die jaren niet kunnen toegeven dat hun hogere speculaties 0 op het rekest hebben gegeven.  Het werd tijd dat onbevoordeelde geesten hun licht lieten schijnen (sorrrrry ‘the end’) op de gepleegde feiten.

150

Re: een mening: niks meer niks minder

En neen, het is niet omdat Jean Bultot in het confituurbad is gezien en later in Aalst komt opduiken dat de Roze Baletten mat al die overvallen moeten geassocieerd worden.