Re: Walter De Bock

De vader van De Bock heeft ook carrière gemaakt aan de K.U. Leuven. Hij was er prof en vice-rector.

22

Re: Walter De Bock

zenga wrote:

Verklaar je nader LEO ... De KUL is toch een internationaal gerenommeerde universiteit? En ik ga er toch wel van uit dat De Bock zelf goed heeft nagedacht over waar zijn archief zou terechtkomen?

Tsja ... De KULeuven is inderdaad internationaal bekend, daar gaat het mij niet om. Wel om de politieke grondslag van de instelling!

23

Re: Walter De Bock

Is dat echt een probleem dan? Van de mensen die ik ken die daar gestudeerd hebben, is geen enkele religieus of politiek actief. Hun keuze voor de KUL ging vooral over de stad Leuven en over de studiekeuze. Mijn persoonlijke indruk is dat 'de politieke/religieuze' grondslag van een unief van ondergeschikt belang is vandaag de dag.

Ben is een communist en heeft toch ook het archief mogen raadplegen? smile

Re: Walter De Bock

Tuurlijk, dochter begon aan VUB en koos daarna voor KUL i.v.m. studierichting. Proffen geven les over de netten heen. Werkte zelf voor Louvain-la-Neuve maar ben een vlaming, zeker niet CD&V.

25

Re: Walter De Bock

Ik denk dat je toestemming van de erfgenaam van De Bock moet hebben om het te raadplegen. Verder moet je niet veel achter de KUL zoeken, als zelfs Gerard (prof. KUL) al tot zijn bevindingen durft te komen, zonder dat ze hem buiten stampen, wil dat wat zeggen.

Re: Walter De Bock

LEO wrote:

Wie Walter De Bock zijn bevindingen wil lezen moet aankloppen bij deze instelling voor toelating veronderstel ik.

Of je kan zijn bevindingen deels ook gewoon hier op het forum lezen smile » Forum

27

Re: Walter De Bock

zenga wrote:

Ben is een communist en heeft toch ook het archief mogen raadplegen? smile

Over mijn politieke ideeën wil ik gerust eens uitweiden aan de betere Vlaamse toog, maar het archief van Walter De Bock heb ik nog nooit bezocht. Al is het natuurlijk wel te bezoeken op aanvraag.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Walter De Bock

zenga wrote:

Dat is zo ongeveer ook wat ik denk van Walter De Bock begrepen te hebben, nl. dat "DE" bende van Nijvel niet bestaat. Met name dat het moedwilling aan elkaar gelinkte groepen van criminele feiten zijn, onder éénzelfde noemer. En dat aan elkaar linken is niet beperkt tot de opgeviste zakken en de garagebox(en). Als je bv. uitgaat van destabilisatie van de staat dan passen een hele reeks Bende-feiten niet in dat plaatje, andere dan weer wel. Als je uitgaat van banditisme zelfde verhaal, en opnieuw zelfde verhaal voor het elimineren van bewuste targets. Welke feiten dan weer bij elkaar horen en welke niet, dat gaat mijn petje te boven.

Klopt helemaal. En wie heeft al die feiten aan elkaar gebreid, ook al hadden ze weinig met elkaar te maken? Wie zat er 'aan de knoppen' van het onderzoek (cf. Walter van Steenbrugge, vanavond op Canvas)? We hoeven helemaal niet ver te zoeken. En wie heeft het onderzoek naar de moord op Peter de Vleeschauwer naar de verdoemenis geholpen, kwestie van de rijkswacht uit de storm te houden?

29

Re: Walter De Bock

Precies. U kon het al raden. Ronquières.

30

Re: Walter De Bock

Wat is uw redenatie dan juist Aubanel?