1

Topic: Visserhoedje

http://www.bendevannijvel.com/gfx/vissershoedje.jpg

Een hoed van het model zoals deze aangetroffen na de feiten in de Colruyt te Nijvel en de Delhaize te Aalst. Hoed van kaki kleur, made in China, van het merk Cobmaster, maat XL en 100% katoen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Visserhoedje

Soms vraag ik mij af of dit niet expres, op 2 plaatsen hetzelfde hoedje verliezen, net zoals die verbrande foto van die blonde vrouw. Ik weet dat ze op één hoedje onderzocht hebben en dat de drager van het hoedje bloedgroep 0+ zou gehad hebben.

Was dit op het andere hoedje ook het geval? En op het moment van de feiten konden ze dan al een dna onderzoek doen of is dit achteraf gebeurt?

3

Re: Visserhoedje

Ik leesde dat tijdens het doden van het koppel J. Fourez- Elise De Witte ook een muts werd gevonden in 1983.

4

Re: Visserhoedje

Ben wrote:

Hoed van kaki kleur, made in China, van het merk Cobmaster, maat XL en 100% katoen.

En dat in de jaren tachtig?

5

Re: Visserhoedje

Was dit hoedje van de reus in Aalst? Als men dan alle criminelen neemt van 1m90 met bloedgroep O+ dan zijn ze misschien weer een stapje verder, al komt O+ wel veel voor.

6

Re: Visserhoedje

Willi wrote:

En dat in de jaren tachtig?

Is dat zo abnormaal? Was China tijdens de jaren '80 ook al geen groot exportland van textiel?

Renne wrote:

Was dit hoedje van de reus in Aalst?

Zowel in Nijvel als in Aalst verloor de reus telkens hetzelfde hoedje.

In België heeft 38% van de bevolking bloedgroep O+, waardoor het grootste groep is. Direct gevolgd door A+ met 34%. Doordat zoveel mensen O+ hebben als bloedgroep is het zeer moeilijk om dit te gebruiken in een gerechtelijk onderzoek. Stel dat je honderd verdachten hebt die 1m90 groot zijn, dan zijn er 40 die O+ hebben. Het zou een start kunnen zijn, maar geen goede start.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Visserhoedje

Er moet toch minstens 1 haar aan dat hoedje gezeten hebben.

8

Re: Visserhoedje

club_le-happy-few wrote:

Er moet toch minstens 1 haar aan dat hoedje gezeten hebben.

In het hoedje van Nijvel zaten blonde haren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Visserhoedje

Op die foto van de schietclub van Bultot staat er ook zo'n man met dergelijk hoedje. Provocatie?

10

Re: Visserhoedje

Ben wrote:

In het hoedje van Nijvel zaten blonde haren.

Als het echte haren waren en geen pruikharen kan men daar nu toch een DNA onderzoek op laten doen, net als op die sigarettepeuken die men in de taxi vond. Bv. zijn die haren dezelfde als van één van de vele verdachten. Heeft men dit vergeleken?

club_le-happy-few wrote:

Op die foto van de schietclub van Bultot staat er ook zo'n man met dergelijk hoedje. Provocatie?

Men vindt zo een hoedje in Nijvel en in Aalst. Getuigen beweren Bultot gezien te hebben dagen voor de aanslag in Nijvel met een pruik op. Maar als je dan ziet vindt men in de uitgebrande Golf van alle soort rommel (papieren en foto's) die niet opgebrand zijn en verwijzen naar Bultot. Waarom wou men Bultot daar als dader bij betrekken, daar moet toch een reden voor geweest zijn?

Bultot had plannen om ook warenhuisovervallen te doen en er is een link met hem en Kevlar, de stof die de bende gebruikte in hun autodeuren. En ook hij vluchtte naar het buitenland net als zijn vrienden, volgens mij wist Bultot wel iets te veel, dan dat hij eigenlijk wel mocht weten.

Ik weet eigenlijk niet wat ik van Bultot moet denken, zijn naam komt toch ook veel voor, van in de eerste reeks tot de tweede reeks.