91

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Bossi, ga je er dan van uit dat de onderzoekers het onderzoek moeten doen en wij "leken" niet? Dat wij, indien wij ons als burgers te "aanmatigend" gedragen (door kennis op te stapelen en moedwillig niks willen weten van het bijhorende dossier- of pv-nummer als teken van misprijzen voor het formele onderzoek), dat de politiek dan navenant ingrijpt en dit leidt tot een verpolitisering van de derde macht, wat altijd al (?) bezig was en er toe geleid heeft dat de Bende van Nijvel mogelijk werd? Als dit uw visie is, respecteer ik die (maar deel ze natuurlijk niet). Verder heb ik geen tweeling en inderdaad wel een waterpistool, maar mag ik u eens een vraag stellen: jouw vier grootouders waren niet allemaal Nederlandstalig, he? No hard feelings!

92

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Charly wrote:

Bossi, ga je er dan van uit dat de onderzoekers het onderzoek moeten doen en wij "leken" niet? Dat wij, indien wij ons als burgers te "aanmatigend" gedragen (door kennis op te stapelen en moedwillig niks willen weten van het bijhorende dossier- of pv-nummer als teken van misprijzen voor het formele onderzoek), dat de politiek dan navenant ingrijpt en dit leidt tot een verpolitisering van de derde macht, wat altijd al (?) bezig was en er toe geleid heeft dat de Bende van Nijvel mogelijk werd? Als dit uw visie is, respecteer ik die (maar deel ze natuurlijk niet). Verder heb ik geen tweeling en inderdaad wel een waterpistool, maar mag ik u eens een vraag stellen: jouw vier grootouders waren niet allemaal Nederlandstalig, he? No hard feelings!

Dit is helemaal niet mijn visie, Charly, en mijn vier grootouders waren allen Nederlandstalig. Verder zou ik in zéér beperkte kring onze stand van verder onderzoek en de genomen handelingen daarin, meedelen. Een opvallende gebeurtenis is mij dit weekend echter niet ontgaan. We zijn geen uilen....

93

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

cobra wrote:

vzw: Vox Populi (stem van volk)
...
recht: ex-rechters + advokaten bureaux van delhaize
...
financiële: Ahold holding=> Delhaize=>> 250.000 € injectie en de nodige P.R. laten zij de bevolking zien dat zij begaan zijn met.....
...
De rest mag blijven spelen.

Strak plan mits je die paar details nog kan regelen.

94

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Is er een dokter in de zaal ?

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Tru Dat wrote:

Hoe noemt de vzw?
Vzw een potje ruzie maken ?

Vereniging Zeurende Waswijven smile

96

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Beste oprichters,
Wat jullie nodig hebben is structuur.
Je kan wel kakelen en zelfs eieren leggen maar als die misvormd zijn zal niemand ZE kopen.
communiceer duidelijk inhoudelijk en gestructureerd.
Bouw een duidelijke daadkrachtige en weldoordachte structuur op.
Vraag de hulp van Ben om dit topic te wissen want het slaat nergens op en is niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van deze site noch van de vzw.
Start met de goedkeuring van Ben een nieuw topic VZW waarin enkel door 1 woordvoerder na overleg gecommuniceerd wordt.

Maak 2 chatsites aan om mensen van het initiatief op de hoogte te brengen.
Je kan mensen aanspreken via forum mail.
Alvorens op postings te reageren overleg je en een woordvoerder antwoord.

Waarom 2 chatsites?
De communicatie onderling loopt mank zie resultaat hierboven .
De eerste chatsite :
Daarin is iedereen welkom en kan je toetsen wie wel of niet past in jullie structuur.
De tweede chatsite om inhoudelijk en eventueel met paswoord leden toe te laten te communiceren over de inhoud werking enz van de vzw.

Bepaal duidelijk beheerst en weldoordacht rationeel een strategie.

Start met een feitelijke vereniging doe niets overhaastdit moet niet officieel en kan anoniem.noem het een denktank...

Als jullie klaarheid en overeenkomst hebben wat betreft de inhoud de structuur en het financieel aspect en het actieplan richt dan een vzw op.

Duid 1 woordvoerder aan om na overleg te communiceren.
Daarme vermijd je dat het onoverzichtelijk wordt en kom je professioneel over.
Communiceer altijd positief beheerst en inhoudelijk.
Val niemand persoonlijk aan want dan bederf je het imago van de vzw en de geloofwaardigheid.

Negatieve comments kan je ombuigen door deze mensen uit te nodigen op chatsite 1 en ZE daar te overtuigen van jullie goede bedoelingen.
Kan je ZE niet overtuigen dan blijft jullie topic hier op deze site toch netjes .

Geef enkel correcte en positieve info op dit kanaal door 1 woordvoerder .
En desalniettemin vergeet niet desondanks wat ik hierboven lees je hebt iedereen nodig al was het maar voor de publieke opinie.

Succes

97

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

En bij deze wil ik ook Ben mijn excuses openlijk aanbieden want ook ik heb hierin gezondigd. Sommigezaken liggen gevoelig emotie en ego spelen een rol.
Maar we moeten ons hiervan distantiëren en kijken naar het groter belang.

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

cobra wrote:

vzw: Vox Populi (stem van volk)

Ik dacht eerder aan VZW "was VDB een PD?"

Want, mijn vraag blijft of dit allemaal draait rond hooggeplaatsten in roze balletten. Dit wordt vaak beweerd en geïnsinueerd (Pinon, de zaak Jespers, ... zie ook Di Rupo) maar wie zal het zeggen?
Pinon zijn ex verklaart dit, Libert heeft de foto's gezien, sommigen laten uitschijnen dat het koppel Fourez-Dewit en zelfs de vermoorde concierge in Beersel DE tape hadden ...
Spectaculair allemaal maar tot nog toe niet hard gemaakt. La Royaume n'a toujours pas sauté. Maar ja, daar dienen net staatsveiligheid en rijkswacht net voor.

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Ik was aan het wachten tot iemand een post als die van lode Jaere plaatste. En Lode Jaere dit heeft niets met jou te maken.

Het is immers zo dat één van de vier leden van de VZW in één van de eerste post op het forum meld dat er in feite niet meer naar de daders gezocht moet worden, dat het graven met stoppen. Dat er beter naar de achtergrond van de slachtoffers gezocht wordt om zo de opdrachtgevers te vinden. Erbij meld het forumlid dat de slachtoffers in feite geen slachtoffers zijn maar doden! Er is al van in het begin een gespin om het forum te draaien richting slachtoffers en dit met weinig respect.
Tevens valt het me op dat er nogal gevist wordt naar gegevens van forumleden, plus ook wie van de slachtoffers voorstander is van het onderzoek naar Vlaanderen te halen.

Jullie hebben dus goede bedoelingen met de VZW? Het is me duidelijk tot welke hoek sommige behoren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

100

Re: Vereniging Zonder Winstoogmerk

Naar mij is er alleszins niet gevist want meestal hang ik hoog in de lucht:-).

Je kan er niet omheen : vele belangrijke protagonisten in dit verhaal zijn inmiddels effectief al dood. Jammer maar helaas, het is nu eenmaal zo. Misschien moeten we iedereen het voordeel van de twijfel gunnen want meer zit er ook niet in, denk/vrees ik. Ik ben ook heel sceptisch maar dat blijft i.m.o. een gezond uitgangspunt.