Topic: Xavier Sliman

(...) De ex-rijkswachter die enkele dagen geleden contact opnam met Jean-Pierre Adam, was een van de vier speurders uit Hastière die de foto's hadden voorgelegd aan de ooggetuigen. In een telefoongesprek bevestigt hij uitdrukkelijk dat de ooggetuigen in Waver de foto van Xavier Sliman uit de bundel hadden gehaald, en dat slachtoffer Daniel Dekaise ook de foto van broer Thierry herkende.

Hij voegde eraan toe dat hij er altijd van was uitgegaan dat er in het kader van een internationale rogatoire commissie een huiszoeking zou zijn uitgevoerd bij de broers Sliman in Frankrijk, en dat daarbij wellicht een deel van de gestolen wapens zou zijn teruggevonden. In dat geval zouden er wellicht geen verdere feiten gepleegd zijn door de Bende.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

2

Re: Xavier Sliman

Ik ben waarschijnlijk naief maar mij lijkt dit een ernstig spoor ... Maar wie is mededader van de gebroeders Sliman, de genoemde Pierre M.?

Re: Xavier Sliman

Het is voor het eerst dat ik hoor dat verdachten dus formeel herkend zouden zijn voor de overval op Dekaise.

Re: Xavier Sliman

Het is inderdaad stil geweest rond dit gegeven maar ik hecht er wel de mogelijkheid aan dat dit wel eens prijs zou kunnen zijn en ja dat is ook waar Adam op doelde in zijn gesprek (het filmpje dat ik zag). Voor mij is dit geloofwaardig dus.

5

Re: Xavier Sliman

Ik vind heel weinig info over Sliman & co. Luc, heb jij daar nog meer lectuur over gevonden?

Re: Xavier Sliman

Ik weet dat ik een filmpje zag waarin die Adam zijn verhaal deed over Franse gangsters die moordlustig zijn maar ik weet niet meer waar dit te vinden en neen, over die Sliman en co heb ik nog niets meer gelezen. De ex-speurder sprak wel met kennis over die Fransen vind ik.

Re: Xavier Sliman

Is er een link tussen bovengenoemde gangsters en Farcy?

Re: Xavier Sliman

In volgend artikel lees ik dat er een zekere Patrick Verdin samen met een van de broers Sliman verdacht werd voor de moord op Michel Piro » YouTube

Deze Verdin lijkt mij ook zeker en vast niet zuiver » www.lardennais.fr | www.lavenir.net | www.societe.com | blog.acg-avocat.com

9

Re: Xavier Sliman

Dacht gelezen/gehoord te hebben dat Thierry Sliman ondertussen overleden is. De andere is zijn broer Xavier Sliman.

Re: Xavier Sliman

Thierry Sliman is overleden op 28 november 2011 » www.avis-de-deces.net
Een (de?!) Xavier Sliman is nog te vinden op Facebook » www.facebook.com