Re: Nicolas Lebon

Het is voor mij ondertussen veel meer dan een bedenking, eerder een waarschijnlijkheid. Via Contact zijn er linken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

12

Re: Nicolas Lebon

Ik vind het steeds een beetje stuitend dat men zegt dat het de Bende van Nijvel (in de zin van de overvallers) was die de moord in Beersel heeft gepleegd. Diegene die Vanden Eynde vermoord heeft, heeft ook Angelou vermoord, heeft een link met Bergen, en heeft mee ingebroken om de Saab te stelen die door de overvallers gebruikt werd.

We zoeken dus iemand die inbreekt en besteelt, en die er niet voor terugdeinst om te moorden. Buiten dat moorden past Lebon idd in dat plaatje (hij was gekend voor inbraak en diefstal met geweld). Misschien is hij (of een soortelijk marginaal profiel) enkel ingehuurd door sommigen rond de bende om in te breken in een garage om een specifieke auto te stelen. Dan zouden Vanden Eynde en Angelou niet op conto van “de Bende” moeten komen.

Zo’n “fournisseur” zou ook voor de Santana kunnen gezorgd hebben en dan kan weeral Lebon in beeld komen door de link Lembeek-Elsene.

Hadden de De Staerkes hun nest ook niet in de buurt van Lembeek? In elk geval komen ook zij via hun zus en schoonbroer in aanmerking voor de diefstal van de Saab. Misschien criminele kennissen van Lebon? Is er geweten of hij naast dat dure kerstvoedsel ook bijpassende drank heeft gekocht? Indien niet kwam de drank mss wel uit de Auberge.

Soit, kans is klein dat Lebon er iets mee te maken heeft, maar ze is er wel degelijk. Weet er iemand of Lebon een link heeft met Bergen, of is er een ander soortgelijk profiel dat er een heeft?

13

Re: Nicolas Lebon

Kans is groot dat Lebon er iets mee te maken heeft.

Re: Nicolas Lebon

Nicolas Lebon woonde in Lembeek heb ik gelezen in het boek van Michel Leurquin en Patricia Finné... Het toenmalig lief van Philippe "Johnny" De Staerke woonde in Lembeek.

15

Re: Nicolas Lebon

Weet iemand of er ergens een foto van Lebon te vinden is. Lebon had reeds tussen Beersel en Bergen een taxi overvallen dus is er ook een mogelijke link met Bergen.

16

Re: Nicolas Lebon

Tru Dat wrote:

Lebon had reeds tussen Beersel en Bergen een taxi overvallen dus is er ook een mogelijke link met Bergen.

Van waar heb je die info?

17

Re: Nicolas Lebon

Uit de eerste post van Ben op dit topic.

18

Re: Nicolas Lebon

Het enige probleem met Lebon is dat hij al weg is uit België als de Saab gestolen wordt. Daarom dat ik liever spreek van een iemand met een Lebon-profiel, die enkel een klusje heeft gedaan voor iemand rond de echte bende, maar wel de Auberge en Angelou op zijn geweten heeft. Tenzij zijn wapen door zijn (Bende?) contacten verder gebruikt is toen hij al weg was.

Misschien heeft hij bij “bekenden” hulp gezocht om van het lijk van Angelou af te raken, want wie heeft er nu standaard gerief op zak om de taxi lichtreclame te demonteren? Ook de linkshandigheid vak de moordenaar is niet zeker, want de dader kan ook uitgestapt zijn en van buiten aan de bestuurskant het pistool in Angelou’s nek hebben geduwd, en dan was hij rechtshandig. De krijtbodem waar Angelou over gesleept is lijkt mij te duiden op zo’n kalksteen split waarmee sommige parkings zijn aangelegd. Weet er iemand met welke knopen Vanden Eynde werd vastgebonden? Zijn dat knopen die men bij de scouts aanleert?

19

Re: Nicolas Lebon

nostra wrote:

Weet er iemand met welke knopen Vanden Eynde werd vastgebonden? Zijn dat knopen die men bij de scouts aanleert?

Daar zijn erg strijdige berichten over, sommigen zeiden dat ze aan de Mossad trainingen deden denken, anderen ontkrachten dat dan weer omdat het gewoon at random was.

20

Re: Nicolas Lebon

Dus eigenlijk weten we het niet. Wss weer geen foto’s of nota’s genomen door onze professionele politie indertijd. sad