Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

En ook  het verkeersongeval van z'n broer zou verdacht geweest zijn. Naar het schijnt was hij van plan een en ander aan het licht te brengen, of had hij hier mee gedreigt. Zou Denise Tyack er voor iets kunnen tussenzitten? Was ze tijdens de gevangenschap van Patrick al bij iemand anders (Roland?), bv. Omwille van de erfenis.

32

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

patrickhaemers wrote:

Ja, hij is gecremeerd. En zo zijn er natuurlijk geen sporen meer te vinden, of hij werd vermoord of wat dan ook.

Hij is dus volledig uit de weg geruimd. Ik stel mij wel vragen bij zijn dood (moord of zelfmoord). Even de situatie schetsen:

Hij was naar wat ik hoor en lees een gevangene die zwaar bewaakt werd in Vorst. Hij was in Sint-Gilles de koning ter rijk en kreeg zijn drugs op tijd en stond, hij kwam goed overéén met de cipiers. In Vorst was het anders, hij vroeg om medicijnen om te kalmeren maar men weigerden hem die toe te dienen.

De avond van de zelfmoord hebben de cipiers dus niet op getreden toen ze in zijn cel iets hoorden. Ik heb altijd gehoord dat cipiers na een bepaald uur (bv. 22h00) de celdeuren niet meer mogen openen zonder politie, dit hebben ze in dit noodgeval ook wel strikt opgevolgd. Bij een noodgeval mag men wel die deuren openen volgens mij, dus ik stel mij wel vragen bij de waakheid van die cipiers. (Ze dachten dat de scène deel uitmaakte van zijn ontsnappingsplan zeiden ze achteraf.) Volgens mij waren ze gewoon te lui om te gaan kijken af en toe in zijn cel ofwel hebben ze hem laten doen al dan niet in opdracht.

Of is het allemaal een toneelstukje en is Haemers gewoon van kant gemaakt, het is vergezocht maar het is toch raar dat hij voor aanvang van zijn proces zijn kaars blaast en hij zou gaan praten op zijn proces. Bepaalde mensen waren bang voor het proces en dat waren machtige mensen in het land en voor hen was er maar 1 uit weg: Haemers uit de weg ruimen.

De moord zelf:

Met een snoer van de radio, het lijkt allemaal simpel maar is het wel mogelijk. In ieder geval had hij voor een zwaar bewaakte gedetineerde de tijd om alles ongezien te doen, dat kan ik nog aannemen maar dat ze dan nog niets horen, daar stel ik mij meer vragen bij en nog meer hoe hij dit gedaan heeft eigenlijk.

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Mag dat, een radiosnoer in je cel, als je zwaar bewaakt bent? Dacht dat er niets in de cel mocht aanwezig zijn wat kan "helpen" tot zelfmoord.

34

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

patrickhaemers wrote:

Mag dat, een radiosnoer in je cel, als je zwaar bewaakt bent? Dacht dat er niets in de cel mocht aanwezig zijn wat kan "helpen" tot zelfmoord.

Zo zwaar bewaakt kun je het allemaal niet noemen in ieder geval, ik denk dat de overplaatsing maar 1 doel had: Haemers dood.

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Toevallig had ik juist na de "zelfmoord" van Patrick Haemers een ontmoeting met iemand die toen als psycholoog stage liep in dezelfde gevangenis. Ik informeerde naar de zelfmoord (toen wist ik niet beter) en volgens hem was er geen sprake van een vrijwillige zelfmoord. Toen ik repliceerde dat dit maar geruchten waren, was hij wel zeer formeel daarover. Het verwondert me dat de media dit nooit meer in twijfel getrokken hebben.

36 (edited by Hestur 07-10-2010 21:26)

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Eerst theorieën dat Haemers vermoord werd en nu twijfelen of hij wel echt dood is. Als ze hem dan toch echt om het hoekje wilden helpen, dan zullen ze dat toch wel tegoei aangepakt hebben zeker. big_smile Allemaal samenzweringstheorieën zonder echte bewijzen, en blijkbaar is het moeilijk te geloven dat Haemers weleens de hand aan zichzelf kan hebben geslagen. Maar hij zei zelf dat hij het beu was, hij vraagt om kalmeringspillen, schrijft zn eigen afscheidsbrief, hij was zo zot als een achterdeur, vond als geschifte moordenaar andermans leven de moeite niet waard - waarom zou hij zoveel belang aan zijn eigen leven hechten?

Waar ik nog zou kunnen inkomen, is dat "ze" (maar wie dan? namen?) zijn proces vertraagd hebben (maar hoe hebben "ze" dat gebrek aan juryleden voor elkaar gekregen? Via welke contacten? Wie kende welke magistraten?) en Haemers zo zot kregen dat hij zelfmoord pleegde. Zoiets is eigenlijk veel logischer dan hem met eigen handen om het hoekje te helpen (laat sporen na!).

37

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Hestur wrote:

maar hoe hebben "ze" dat gebrek aan juryleden voor elkaar gekregen?

Door te weinig kandidaat-juryleden op te roepen. Een fout waar niemand nadien verantwoordelijkheid voor wilde dragen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Ik betwijfel ook sterk dat haemers zich zelfmoorde. Internen zeiden me dat de almoezenier er niet bij geroepen geweest is, wat anders altijd gebeurt, dat de kabel waarmee hij zich ophangt niet in de griffie ligt. In een laatste intervew zei Haemers voor de camera: "Je vais parler et si je ne sais pas je vais ecrire" (of zoiets). Op het proces van Bajrami werden er verscheidene interviews getoond met Haemers en daar sprak hij niet van Vanden Boeynants maar van Paul. Iemand die ge niet persoonlijk kent zoals hij pretendeert, noemt ge nie Paul. En het feit dat de confrontatie zo erg moest vermeden worden met VDB.

Haemers heeft effectief zwart geld getransporteerd voor de private kasbank en zijn zware connecties en zijn cocaine hebben hem overmoedig gemaakt. Ook zijn geboortejaar (het jaar van de draak), zoals zijn spitsbroeders Bouhouche en Beijer ook van 52, dat zijn zware mannen. Bouhouche en Beijer waren wel geheelonthouders die erg gedisciplineerd en gezond leefden. Haemers wist teveel over VDB, heel de Brusselse PSC-maffia die het hand boven het hoofd gehouden werd door Wathelet (een pion van VDB). Waarom anders beslist een minister de ontheffing van een onderzoeksrechter?

VDB was corrupt tot over zijn oren maar genoot allerhoogste connecties en bescherming, ook na zijn veroordeling werd hij nog op de feestjes bij Albert op het paleis uitgenodigd. Vandaag nog staan die corrupten uit de wind en kunnen ze KB-Lux dossiers van 600 miljoen fraudeontduiking doen verjaren met behulp van politiek benoemde rechters, de scheiding tussen gerechterlijke wetgevende en uitvoerende en kerkelijke machten is een illusie zo groot als die van vrije markteconomie en openleggen van energiemarkt.

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

Gaat het hier werkelijk over zelfmoord? Ik vind het toch zeer toevallig dat Haemers vlak voor zijn proces 'zelfmoord' heeft gepleegd, terwijl hij één van de hoofdverdachten was en dus de enige die kon aanwijzen wie zijn kompanen waren. En waarom precies voor het proces? Hij kon toch zijn straf afwachten (en hopen op een deal)? Maar dan bestond de kans dat hij in de rechtbank personen noemde die medeplichtig zouden zijn. Volgens mij was het gewoon een zoveelste koelbloedige daad van de Bende, maar dan wel georganiseerd van binnen de gevangenis, om de getuigen te doen zwijgen lieten ze het op zelfmoord lijken!

Re: Zelfmoord Patrick Haemers: 13 Mei 1993

En zijn broer die "toevallig" om het leven komt in een verkeersongeval, nadat hij gezegd had over bepaalde zaken meer te weten.