21

Re: Xavier Sliman

Jean Deprêtre: "Ik weet wie de bende is: V.A., D.W., S.T., F.J.P., R.I."

Bron: Le Soir Magazine | 14/03/2012

Met mijn nota's kwam ik aan deze namen. Gelieve te verbeteren indien onzin. Iemand een idee wie hij bedoelde met F.JP en R.I?

Re: Xavier Sliman

De laatste tijd doen weeral heel vele complotverhalen hier zwierig de ronde en zijn zowat alle criminele en politieke milieus en diverse veiligheidsdiensten met elkaar verbonden en hebben zij stuk voor stuk de handen in elkaar geslagen om middels brutale en moorddadige overvallen in Belgie hun zaakjes te regelen; er orde op zaken te zetten, enkele afrekeningen te volbrengen en meer dan 35 jaren onopgespoord te kunnen blijven!

Het is mij wat teveel van het goede of beter het slechte maar, die verklaringen van de gepensioneerde speurder Adam worden er wel door ongergesneeuwd tot groot genoegen van de verhalenschrijvers annex complotgelovers. Nochtans blijf ik dit een meer dan geloofwaardige piste vinden. Immers: beschrijving daders, Franse Mercedes, tijdstippen, interesses van de bende, profiel, ...

Kortom, heel wat en vooral zoveel meer geloofwaardig dan de fantasierijke complotten mij dunkt!

Re: Xavier Sliman

zeno wrote:

Jean Deprêtre: "Ik weet wie de bende is: V.A., D.W., S.T., F.J.P., R.I."

Bron: Le Soir Magazine | 14/03/2012

Met mijn nota's kwam ik aan deze namen. Gelieve te verbeteren indien onzin. Iemand een idee wie hij bedoelde met F.JP en R.I?

Er is hier al geschreven geweest dat T.S. mogelijk Thierry Senterre zou kunnen zijn...

24

Re: Xavier Sliman

luk, er zijn mijn inziens ook ernstigere sporen. Ik heb waarschijnlijk te weinig dossierkennis om de relevantie m.b.t. de moorddadige overvallen te vatten ...

Re: Xavier Sliman

Ik snap precies wat je bedoelt en treed jou tevens bij.

26

Re: Xavier Sliman

A.Rodin wrote:

Er is hier al geschreven geweest dat T.S. mogelijk Thierry Senterre zou kunnen zijn...

Bedankt A. Rodin, deze naam moet ik nog eens uitpluizen.

27

Re: Xavier Sliman

Inderdaad, de pokerspeler Thierry Senterre. De R.I. is Isaac Rousseau.

28

Re: Xavier Sliman

Jean Deprêtre bedoelde waarschijnlijk volgende namen:

29

Re: Xavier Sliman

Bedankt jay! Het zou fijn zijn te kunnen uitvissen of Deprêtre deze namen in gedachte had met vnl. Dekaise of heeft hij gewoon de Borains na verloop van tijd ingeruild voor de Sudisten.

30

Re: Xavier Sliman

Klopt inderdaad, gevonden.