1 (edited by eenpintje 28-03-2009 18:00)

Topic: Agenda

DNA-profielen die blijkbaar niet gebruikt worden, getuigen die niet gehoord worden, ... Blijkbaar worden niet alle sporen benut. Ik merk enerzijds dat mensen hier wel iets willen doen, maar anderzijds zich onmachtig voelen. Waarom doen we niet iets? We kunnen hier op het forum onze theorietjes blijven verkondigen tot 2015, of we kunnen effectief proberen druk uit te oefenen om het onderzoek beter te voeren.

Wij kunnen gehoord worden, zolang we maar met genoeg samenwerken en lawaai maken. En als onze eisen maar logisch genoeg zijn, dan zal het des te moeilijker zijn eraan te weerstaan. Zoiets vereist wel een weloverwogen plan en een bepaalde methode. Welk plan heb ik voor ogen?

  1. In de eerste plaats wil ik iedereen motiveren om de koppen bij elkaar te steken. We moeten proberen de grootste gebreken van het onderzoek naar de Bende van Nijvel kristalhelder te formuleren. Welk concreet spoor of welke methode biedt een redelijke kans op het vinden van de Bende? We moeten hier schiften in de suggesties en enkel de duidelijkste elementen naar voren schuiven. Gelieve hiervoor te kijken naar het nieuwe topic dat ik op het forum open (1. Inventaris: ...).

  2. In fase twee kunnen we voor die punten onderzoeken waarom ze eventueel nog niet onderzocht werden (bv. wet inzake recht op privacy, ...). Hoe kunnen we die zaken oplossen (bv. bijzondere wet voor dit onderzoek, uitloven van grote premie voor bepaalde informatie, ...)?

  3. Met ons lijstje eisen kunnen we in fase drie naar de buitenwereld stappen: medeburgers die onze petitie willen tekenen, media, politici. Als we maar met genoeg zijn, dan worden we op den duur ook gehoord!

2

Re: Agenda

Ik zou best wel eens een bijeenkomst willen organiseren voor de forumleden. Is hier interesse voor? Hoe kunnen we het best alle regelmatige gebruikers van dit forum laten weten dat we een bijeenkomst plannen? Let wel, het is niet de bedoeling om een koffiekransje te organiseren, maar tot concrete doelstellingen/stappen te komen. Is Aalst een goede locatie?

3 (edited by Raf 07-07-2009 18:58)

Re: Agenda

Ik wil een bijeenkomst organiseren. Ik denk eraan om dit in Aalst te doen. Waar reserveren we best een zaal? 't Cristoffelken? Ik wil de moeite doen om dit op poten te zetten, maar wel op voorwaarde dat we er met meer dan 2 zijn en er geen koffiekransje van gemaakt word.

4

Re: Agenda

Raf wrote:

Zoals op deze pagina reeds verschillende malen vermeld willen we een bijeenkomst organiseren. Ik denk eraan om dit in Aalst te doen.

Ja dat kunnen we zeker eens doen, het zou interessant zijn om interessant volk er bij te betrekken, of zou het alleen om forumleden gaan? Het zou interessant zijn om mensen er bij te betrekken die er dicht bij stonden. Ik ga eens wat rond vragen via via.

De één of andere journalist, ik zou denken aan Réné Dewitte bv. We kunnen maar proberen hé. Niet voor in de krant te komen hé maar hij heeft er toch ook zijn kijk op en hij was in Aalst in 1985. Misschien kent hij nog mensen die het hen interesseert. Freddy Troch? Of is dit te hoog gegrepen, waarschijnlijk wel maar als er een manier is om hem uit te nodigen zou ik het toch proberen. Verder heb ik soms contact met een paar mensen, ik kan het hen vragen.

Raf wrote:

Waar reserveren we best een zaal? t cristoffelken?

Lijkt mij goed, eerst moeten we een lijst hebben van personen die willen komen en mensen die we eventueel zouden kunnen uitnodigen. Als ze dit zien zitten.

Re: Agenda

Wie weet komen er wel enkele leden van de bende! cool

6 (edited by Raf 08-07-2009 14:07)

Re: Agenda

Ze zijn altijd altijd welkom, liefst zonder riot gun. Het lijkt me het best om een datum en zaal vast te leggen, ik dacht ergens begin september, dan is de vakantieperiode voorbij.

Zaterdagavond 12 september, is dit oké? Moesten we mensen als Troch  kunnen krijgen, dan zou dit uitermate interessant zijn.

7

Re: Agenda

Raf wrote:

Waar reserveren we best een zaal? t cristoffelken?

Ik heb het even samen besproken met een vriend, maar hij zei me wel dat 't christoffelken eigenlijk geen zaal heeft, dat is een café zonder zalen en het sluit om 21h. Maar in de buurt daar op dezelfde steenweg moet ergens 't Appostelken zijn of zoiets, daar zouden ze wel zaaltjes hebben.

Raf wrote:

ik dacht ergens begin september

Dat zou het beste zijn denk ik, in de maand september. Laat ons eerst even af wachten of er niet te veel mensen op vakantie zijn om al een vaste datum vast te leggen. Maar voor mij is da goed.

patrickhaemers wrote:

wie weet komen er wel enkele leden van de bende

We doen ons best. smile

Wie zou er willen komen van het forum:Vul aan aub

  • Raf

  • Renne

  • Kuros

  • ...

Onze webmaster moet ook van de partij zijn, hé.

8

Re: Agenda

Renne wrote:

Onze webmaster moet ook van de partij zijn, hé.

Dan lijkt september heel moeilijk, al kan ik het nu nog niet echt zeggen omdat ik begin september verhuis. En voor mij is Aalst niet echt naast de deur, dat is al bijna 2 uur met den trein. Maar we doen ons best.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

9

Re: Agenda

Ik dacht dat Leo ook graag zou komen? Aalst is voor mij ook niet bij de deur aangezien ik van Hasselt ben. Ben, als jij met de trein moet komen wil ik je desnoods wel komen ophalen ofzo, geen probleem. We zouden ook wat meer reclame moeten maken op het forum, eventueel een vermelding als je de site opent of zoiets.

Re: Agenda

Wie staat in voor onze veiligheid, want wie gaat hier met wie te maken krijgen? We kennen mekaar niet, en weten niets van mekaar af.