1

Topic: Zoekactie Lessines

Men heeft gaan duiken in Lessines, dit alles is gefilmd door de RTBF voor hun toekomstige reportage. Er is die dag bijna een duiker verdronken toen zijn luchtslang blokkeerde. Men was danig van de kaart toen dit gebeurde dat ze alles stop gezet hebben. Dit was geen manipulatie maar pure pech.

De bende oefende in Lessines en was betrapt door een getuige die nu elk jaar mee naar de herdenking komt en al meerdere malen is ondervraagd over zijn bekentenis. De Mercedes was de wagen die daar geparkeerd stond, nummerplaat heeft hij toen genoteerd. Er zijn zeker aanwijzingen naar daar, zelfs kogelhulzen zijn teruggevonden zoveel jaar nadien. Dit is de stand van zaken nu over Lessines.

2

Re: Zoekactie Lessines

Ik werd weggelachen door de typetjes toen ik vermelde dat er extreem-rechtse groepering ging oefenen aan de de steengroeve van Lessines! Dit gebeurde aan de oude spoorlijn dat naar de steengroeve leidde en daar aan het spoorweghuisje zijn er inderdaad hulzen gevonden! Ik werd weggelachen door de typetjes toen ik zei het Bois de Lessines belangrijker is dan het dwaalspoor Bois de la Houssieres! Hopelijk duiken ze in het juiste putje! Hartelijk denk HIPA voor uw bijdrage en hopelijk zoeken ze nu in de goede richting. Mijn vraag aan de forumbeheerder is dit voldoende info om het topic Kester terug te openen?

3

Re: Zoekactie Lessines

Spijtig dat HIPA van het forum is. Ik had graag waar de Mercedes gezien is en aan welk putje. Ook vraag ik mij af in welke put ze gaan duiken zijn. Als ze iets gevonden hebben - en ik denk van wel - dan zal het volgens mij in de put zijn tegen de duikclub waar de pomp staat en zijn de auto's van aan de loods gedumpt waar er niemand niet aan kan. Ik vroeg mij allang af waarom hier niet meer tam tam is over gemaakt. Ik zei het al langer: het Bois de Lessines is belangrijker dan het dwaalspoor bois de Houssières.

Re: Zoekactie Lessines

Er zijn naast de spoorlijn in Lessines ook blijkbaar recent "zaken" gesloopt. Ik herinner me niet meer wat er vroeger stond, maar er is nu nabij de spoorweg (degene van de carrières, niet die van NMBS) een stuk "modderland". Lijkt omgespit. Ik weet niet of dit ook in functie van het onderzoek is, het is ook mogelijk dat men vervallen huizen, panden, hangars heeft platgelegd om nieuwe huizen of appartementen op te bouwen.

Ideaal stadje ... net als vaak bij Bende op de taalgrens. Vergane industrie waardoor bepaalde groepen in een vicieuze cirkel van werkloosheid, alcoholisme en de recentere generaties drugs zitten. Gemakelijke hulpjes voor de 'elite', en wanneer niet meer nodig zo uitgeschakeld en geen haan die er naar kraait. En een PS-stadsbestuur zo corrupt als wat, ook nauwelijks oog voor industrieel erfgoed dat allemaal staat te verkommeren.

kenza, als sommigen zich opgejaagd voelen of u weglachen is dat misschien juist een positief teken. wink Idem voor HIPA. Ik herinner me ook nog het interview met Dossogne over hun relatie met VMO, alhoewel dat eigenlijk flaminganten en tegenpolen zijn. Die Waalse rechtse elite die zich verlaagt tot de flamouches.

Het kwam er eigenlijk op neer denk ik, dat ze wel samenwerkten als het voor "een hoger doel" was (herinner ik mij dat goed?). Dat kan dan zowel een ideaal of een financieel doel zijn vermoed ik. Exact wat er nu opnieuw gebeurt tussen 'rood communistisch' Rusland en rechts neoliberaal populistisch Europa. En doe er Israël ook nog maar bij. Verschillende werelden, maar gezamelijke 'financiële' belangen.

Was hij het ook niet die verklaarde dat bepaalde personen een complex hadden in hun gedeeltelijke vreemde roots (Bouhouche, Jandrain, ...) en daarom zich extra wilden bewijzen. Idem voor De Staerke's: half Vlaams/half zigeuner van afkomst.

Je moet het in die tijdsgeest bekijken. o.a. ook die drugs for weapons trafieken. Het was zogezegd om de Christelijke minderheden te steunen in Libanon? Ik kan me inbeelden dat je dit gemakkelijk aan de PSC en CVP kon verkopen in die tijd. Maar dan kom je op een punt dat de criminelen baas worden en de politiek de controle verliest?

5

Re: Zoekactie Lessines

Er is dus officieel geen enkel bewijs betreffende Lessines? Enkel veronderstellingen die Kenza voor waarheid aanneemt?

6

Re: Zoekactie Lessines

Sorry Tru Dat maar er is ondertussen wel bewijs dat de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines actief was.

Re: Zoekactie Lessines

Er moeten toch serieuze aanwijzingen zijn als ze daar gaan zoeken met tv-ploeg.

8

Re: Zoekactie Lessines

Er zijn vermoedens dat extreem-rechts in Lessines oefende ... Dat is geen bewijs dat het de Bende van Nijvel was. Het is door verkeerde aannames en poneringen dat dit dossier totaal in de vernieling gaat.

9

Re: Zoekactie Lessines

Nogmaals, er is bewijs gevonden!

10

Re: Zoekactie Lessines

Hopelijk dan misschien toch een spoor. Ik wacht af maar hoop voor iedereen dat er eindelijk een doorbraak komt. Het is echter nog van verre niet zo jammer genoeg.