121

Re: Delhaize Aalst

Niet akkoord Legia, Merovinger duidt overduidelijk het goeie huis aan. Die schade komt dus waarschijnlijk van de schoten van de gangster. Mooie reconstructie!

122

Re: Delhaize Aalst

Het huis lijkt mij correct te zijn, je kan volgens mij de stenen tellen. Als ik eens tijd heb wil ik wel eens een paar foto's ter plaatse gaan nemen.

123

Re: Delhaize Aalst

Heb het bekeken en klopt inderdaad. Het huis waar ik het over heb is naast het pompstation, ook daar waren inslagen in het rolluik. Die heb ik gezien de dag na de overval en die verwar ik met de foto.

124

Re: Delhaize Aalst

Misschien helpt aanbellen en vragen aan de bewoners wel?

125

Re: Delhaize Aalst

De inslagen op de foto zijn dan haast zeker afkomstig van de daders.

126

Re: Delhaize Aalst

Merovinger wrote:

Nog een foto van de overval op de Delhaize in Aalst. Ik heb geen info over wie er op de foto geïnterviewd wordt.

http://3.t.cdn.belga.be/belgaimage:128617582:1800x650:w?v=5aaa4def&m=dhaidgae

De man op de foto is Gui de Vaucleroy, ooit voorzitter Raad van Bestuur Delhaize, ooit Voorzitter VBO ...

127

Re: Delhaize Aalst

De beschadiging aan het rolluik lijkt niet afkomstig te zijn van een 9mm patroon zoals agent Nevens mee schoot. Het lijkt eerder van een grof soort hagelbol te komen. Volgens verklaringen (o.a. van agent Nevens) is er door agent Nevens geschoten geweest met 9mm kogels, maar ook door zijn collega met een hagelpatroon richting een van de daders die op de hoek stond aan het begin/einde van de oprit van de parking. Ik ben helemaal geen balistisch-expert (ook geen zelfverklaarde zoals Claude Dery) dus kan iemand aan de hand van de zichtbare projectiel-inslag zien of deze projectielen van rechts (kant van de parking-ingang) of van de linker kant zijn afgevuurd?

Als deze inslagen te wijten zijn door het vuren van een van de daders, dan kan dit zeker niet gebeurd zijn achter de gevellijn van de woning (een kogel of hagel vliegt niet in een boogje rond de hoek). Het vuren zal dus (indien door de daders) wellicht van op straat geweest zijn, bij het wegrijden van de GTI, in de richting van het rond punt. In dat opzicht een interessant gegeven (indien de hagel van de daders kwam) want het is niet volledig duidelijk als de daders hebben geschoten bij het vluchten/wegrijden van de parking van uit een openstaande koffer. Sommige ooggetuigen zeggen dat er geschoten werd, anderen zeggen van niet. Over het kofferdeksel zeiden ook sommige getuigen in hun eerste verklaringen dat dit dicht was, terwijl anderen zeggen dat dit open stond.

zebraone wrote:

De man op de foto is Gui de Vaucleroy, ooit voorzitter Raad van Bestuur Delhaize, ooit Voorzitter VBO ...

Bedankt voor uw eerste bijdrage op dit forum.

Na even Googlen blijkt dat dit inderdaad Gui de Vaucleroy is, een telg (van aan moeders' kant) van de (Jules) Delhaize-famile. De zoon van deze Gui/Guy was volgens een artikel uit Trends (» trends.knack.be) de laatste Delhaize-telg in de raad van bestuur van Delhaize. Deze zoon heeft na het samenvloeien van Delhaize met Ahold (Albert Heijn) tot op heden een sleutelpositie binnen de Ahold-Delhaize groep (vice-voorzitter van de raad van commissarissen).

Deze Gui is geboren in Dendermonde en zijn vader gestorven in Dendermonde dus misschien afkomstig uit deze regio. Dat kan de reden zijn dat hij sneller ter plaatse was op de plaats delict.

Non semper ea sunt quae videntur

128

Re: Delhaize Aalst

Merovinger wrote:

Schampschoten op het rolluik van een woning nabij de parking van de Delhaize in Aalst.

http://0.t.cdn.belga.be/belgaimage:128617585:1800x650:w?v=5aaa4def&m=fimlleba

Dit zijn inslagen van een schot uit een riotgun van de politie van Aalst, het huisnummer is 260.

FreCR wrote:

Volgens verklaringen (o.a. van agent Nevens) is er door agent Nevens geschoten geweest met 9mm kogels,

Dit klopt niet, Nevens schoot met een politiewapen (een 7.65).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

129

Re: Delhaize Aalst

Agent Nevens schoot met een persoonlijk wapen heb ik ooit eens gelezen op het forum. Een Colt revolver 9 mm.

130

Re: Delhaize Aalst

LEO wrote:

Agent Nevens schoot met een persoonlijk wapen heb ik ooit eens gelezen op het forum. Een Colt revolver 9 mm.

Op basis van de gevonden hulzen klopt die info niet. Er zijn hulzen FN Browning 7.65 mm gevonden, dit zijn politiehulzen van Nevens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.