1

Topic: Sudisten

Ik ben nu reeds enige maanden actief op de websites van onze Franstalige collega's. Er zijn daar recent wat evoluties bezig die wijzen op een spoor in de richting van een bende die de "sudistes" werd genoemd afkomstig uit de omgeving van Waterloo-Braine-l'-Alleud. Deze ontwikkelingen zijn gebaseerd op zeer ernstige aanwijzingen naar voor gebracht door een lid "Wolf'" genaamd en nog een ander lid uit de streek.

Omdat bepaalde zaken nog onzeker zijn werd op een bepaald ogenblik overgegaan op initialen i.p.v. namen, wat dan weer een ongelofelijke ruzie op gang bracht met leden van een andere website. In ieder geval, de boel ligt nagenoeg stil voor de tweede keer in drie maanden. Ik ga me ondertussen eens verdiepen in Aalst.

2 (edited by club_le-happy-few 25-07-2009 00:01)

Re: Sudisten

Ik heb er nu ook over gelezen. Geen samenzweringen maar gewoon kleine marginale criminelen. En het zou dus te maken hebben met die vrouwelijke getuige en die restauranthouder die ze herkend zou hebben. Alleen willen onze goede blauwe vrienden blijkbaar niet meewerken en is de getuige nog steeds doodsbang voor represailles.

Ik heb ook zo'n bende geweten uit Waals-Brabant en dat waren ook regelrechte gekken. Maar wel te jong voor de feiten van Bende van Nijvel. Gaan gewoon een café, resto, disco binnen en beginnen de boel overhoop te slaan. Bewerken mensen met glas en alle harde voorwerpen die ze kunnen vinden. Betasten de vrouwen op intieme plaatsen waar hun vriend bijstaat, terwijl de partner wordt vastgehouden door twee anderen. Wanneer hij zich verzet krijgt hij alles op z'n hoofd geslagen wat er maar te vinden is.

Ik was toevallig op een avond aanwezig met een vriend uit Wallonië. Hij herkende ze onmiddellijk, en riep direct maak dat je onopvallend tot op de parking geraakt. Uiteindelijk zijn we zonder slagen of stoten buiten geraakt. Ondertussen waren ze 2 vrouwen tussen hun benen aan het betasten en op hun gezicht aan het likken (kan je je niet voorstellen als je het niet gezien hebt). Op die tijd hadden ze al 2 securitymensen KO geslagen (ook al waren ze niet groot van gestalte).

Die gasten hadden op dat moment echt blikken op hun gezicht van psychopaten of roofdieren. Bij een van hen moest ik onmiddellijk aan één vd robotfoto's van de Bende van Nijvel denken (ondanks de leeftijd niet overeenstemde). Twee van die mannen staan nog steeds in m'n geheugen gegrift. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat ze uit één of andere marginale misdaadfamilie kwamen (die met de Bende te maken had?). De ene was Italiaans, de andere weet ik niet maar had lang onverzorgd haar, met kale plekken tussen (precies gepluimd kieken) en ogen van psychiatrisch patiënt. Ik heb hem nog efkes onbewust (ja, je bent onder de indruk) in het oog gehouden. En die blik. Hoe hij genoot van die schrik en angst van mensen, dat sprak echt boekdelen. Volgens mij zou die niet terug deinzen voor daden genre Bende van Nijvel.

Nadien zijn we even rondgereden, politie verwittigd en teruggekeerd en hebben we nog geholpen met mensen naar het ziekenhuis te voeren. Sommigen hadden meer dan 20 hechtingen nodig in hun gezicht, schedel, ... De ganse zaak was kort en klein geslagen. Niets stond nog recht.

3

Re: Sudisten

Club happy few, is dat lang geleden waarover je spreekt?

4 (edited by club_le-happy-few 25-07-2009 23:12)

Re: Sudisten

Was ook in de maand juli. Denk 2004 of 2005. Het is zeker niet overdreven. Dat waren echt geen mensen, zelfs beesten verdienen met dat compagnieke niet vergeleken te worden. Heb nooit in m'n leven zo iets degoutants en angstaanjagend gezien. Je weet dat je zo snel mogelijk buiten moet, maar gedurende enkele seconden ben je zo gefixeerd op die gezichten van die gasten. Je staat er bij maar beseft eigenlijk niet wat er aan het gebeuren is.

Aangezien ze eerst vooral oog hadden voor de vrouwen, zijn we waarschijnlijk nog heelhuids buiten geraakt. Er waren daar 2 gasten die als security moesten dienen maar die waren bijna onmiddellijk uitgeschakeld (al waren ze min. kop groter en dubbel zo breed).

Vooral van die langharige. De manier waarop die zijn ogen stonden, dat vergeet je nooit. Sindsdien ben ik niet veel meer in Wallonië geweest (maar niet omwille van het incident, maar andere bezigheden en prioriteiten in het leven). Maar velen onder de aanwezigen herkenden die gasten meteen en maakten zich buiten. Ze moeten in de regio Waals-Brabant en Henegouwen dus vrij berucht geweest zijn. Ze noemden ze "La Bande ....". Denk met een plaatsnaam, maar kan me niet meer herinneren dewelke. Maar denk dat het een Waals-brabantse gemeente was.

Je hoorde reacties: "'t is niet waar, ze zijn daar".

Re: Sudisten

Nooit klacht tegen geweest? Nooit gepakt?

Re: Sudisten

Ja, zolang je niemand doodslaat in België. En dan nog. Gekend zullen ze denk ik wel zijn. Zal ergens nog wel in één of ander archief een PV zitten als hij niet is weggewaaid of ondergemorst van de koffie. smile

Re: Sudisten

Ik weet het happy few, wat ik dit weekend weer gezien heb van de flikken in Francorchamps liep weer de spuigaten uit. Criminelen worden behandeld als vips. Eigenlijk wil ik is in die flikken bureaus binnen vallen in stijl "Bende van Nijvel".

8

Re: Sudisten

Luister eens even jullie samen. Ik ben bereid om in gesprek te gaan met de overige forumleden en feiten aan te halen en mijn mening ook te laten horen. Maar ik verlaag me niet tot moddersmijten!

Mijn vader was een rijkswachter en een goede, ik kan het bewijzen aan de hand van zijn oorlogsgeschiedenis. Ik heb een zoon die in politiedienst is als hoofdinspecteur, een schoondochter die wijkagent is. Een andere zoon is bij de vrijwillige brandweer. Zelf ben ik bewakingsagent sinds 37 jaar en heb goede relaties in politiekringen. Ik weet uit eerste hand wat ze presteren en ten koste van wat.

Ik voel mezelf betrokken bij de ganse affaire van de bende van Nijvel en als mijn bijdrage iets kan oplossen of onder de aandacht te brengen voel ik me beter. Niemand van ons is gediend met ongefundeerde uitlatingen, dus voorlopig hou ik me op de vlakte en antwoord alleen op relevante feiten.

Beleefde groeten.

9 (edited by patrickhaemers 27-07-2009 14:11)

Re: Sudisten

Leo, ik zal er niet zijn want kan me geen enkel weekend vrijmaken voor november. Ik denk als men aan een debat over de Bende van Nijvel begint, met het vooringenomen idee dat politie feilloos en onkreukbaar is (wat niet is in deze zaak), dan heeft het weinig nut, want men moet totaal objectief zijn. En de feiten onder ogen zien zoals ze zijn, familie of niet van 1 van de betrokken partijen.

10

Re: Sudisten

Ik ben er van overtuigd dat de grote meerderheid van de Rijkswacht/politie mensen zijn die hun job naar behoren doen, met de middelen die zij ter beschikking krijgen. Maar in het Bende van Nijvel-dossier moet je al erg naïef zijn om niet in te zien dat er het een en ander onder de mat geschoven is.

Met deze stelling werpen we geen steen naar de politiemensen in het algemeen, maar naar verschillende rotte appels. Leo, als Uw familieleden hun job oprecht uitvoerden/uitvoeren dan mag je hierop fier zijn. Ik heb het volste respect voor eenieder die dag na dag op een eerlijke manier zijn brood verdiend. En ik niet alleen.

Meer dan 2 weken gelden heb ik een mailtje gestuurd naar Eddy Vos om op 12 september aanwezig te zijn. Tot op heden geen enkele reactie. Als elke getuige destijds op dezelfde manier behandeld werd als ik, dan kan ik me zeer goed inbeelden waarom er geen vooruitgang is mad