1

Topic: Wollen mantel

http://www.bendevannijvel.com/gfx/jas_1.jpg

Inlichtingen gevraagd omtrent een wollen jas (loden) maat 56 /58, zeer donker grijs tot zwart, voorzien van doorsteekzakken en van een dubbele knoopsluiting van telkens 3 knopen. De mouwen werden afgesneden en de voering evenals alle etiketten verwijderd.

Deze mantel werd aangetroffen in het kanaal van Ronquières.

Bekijk alle foto's » Bewijsstukken

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Wollen mantel

Hallo allen, ik ben al een tijdje niet geweest mijn vorige naam op het forum was hestor maar was mijn paswoord kwijt. Ik neem graag weer deel aan het forum.

De wollen jas is er niet bekent wat de herkomst is? Winkels die in de tijd deze jassen verkochten? Zijn er geen sporen van haren in gevonden?

3

Re: Wollen mantel

Ja, men heeft een winkel die zogenaamde burberry regenmantels verkocht, gevonden in Brussel, gelezen op Franse website ergens.

Re: Wollen mantel

Dan zal het nog moeilijk te bepalen zijn  wie de jas heeft gekocht  kan net zo goed een handlanger of zoiets  zijn geweest. Is deze jas ook daadwerkelijk gedragen tijdens de overvallen?

Re: Wollen mantel

Meer details van deze mantel kan je hier vinden » uk.burberry.com

6 (edited by patrickhaemers 17-08-2009 21:42)

Re: Wollen mantel

Was te koop in de Louisa-galerij, of toison d'or, 1 van die 2, buurt avenue Louise (spreek allen over bxl).

Re: Wollen mantel

Geen sukkelaars precies de leden van de bende 1.295 pond voor ne jas die ze uiteindelijk achter laten.

Re: Wollen mantel

Zulke bedragen waren niks voor mannen als Haemers, hij had half miljoen bfr per maand nodig om te kunnen leven zei hij! Maar is het wel degelijk dat merk, want in de agora aan de grote markt in Brussel verkochten ze ook zo'n jassen destijds.

9

Re: Wollen mantel

De jas komt vermoedelijk uit een Legerstock of dump.

Re: Wollen mantel

De mantel lijkt zoals LEO zegt sterk op een typische veldjas die je kan aankopen in een Stock Americain aka legerstock. Ik heb echter ook al in artikels gelezen dat het zou gaan om een jas van het merk Burberry, wat een duur luxemerk is, en dat deze zou verkocht zijn in een winkel in Brussel, maar verdere info over de aankoper kon men niet achterhalen.

Ik weet echter niet of deze info correct is. Het zou nogal merkwaardig zijn mocht het idd kloppen. De kledingstukken uit een legerstock zoals LEO ze beschrijft worden wel vaker gebruikt bij criminele feiten, ze hebben nogal een aantal voordelen, er zijn bijvoorbeeld bijzonder veel van die jassen in omloop, iets wat van de Burberry niet kan gezegd worden, en ook al gaat het hier om een exact model als men in de legerstock kan krijgen. Toch neemt zou men hier opteren voor een peperdure, vrij exclusieve Burberry jas. Merkwaardig toch?