301

Re: Opgravingen Elouges

De gangster die op zijn sterfbed de onthullingen deed zou wel eens Jean Renson kunnen zijn, zijn naam is al gevallen in het dossier en onlangs moest hij normaal gezien terecht staan op het grote proces tegen de bende Habran, maar hij was toen al erg ziek en is zelfs niet doorverwezen naar assisen om die reden. Weet niet of Renson ondertussen nog in leven is.

Re: Opgravingen Elouges

Hoe verklaren jullie de stilte rond Dour? Er moet nu toch bekent zijn wie deze persoon is? Of zal alles weer in de doofpot komen? Graag jullie mening.

303

Re: Opgravingen Elouges

De daders, de uitvoerders van de moorden hadden geen schietclubs nodig. Ze waren militair getraind. Ze hadden ook geen contact met bijlopertjes als Bouhouche en Beijer, nog minder met De Staerkes en de Borains. Die dienden om het onderzoek een reden van waarheid te geven.

304

Re: Opgravingen Elouges

LEO wrote:

Die dienden om het onderzoek een reden van waarheid te geven.

Ja misschien wel, maar ik denk wel dat ze contact hadden met de bijlopertjes of toch met 1 tussenpersoon, men moest het onderzoek in de soep laten draaien en door hen bepaalde manouvres te laten uitvoeren is mem zich te veel gaan focussen op de bijlopertjes.

Re: Opgravingen Elouges

Mijn idee: op die site in Dour werd op een dag een put gegraven om iets in te steken. Ze stoten op een skelet dat er nogal nieuw uitziet. Ze roepen de politie er niet bij maar herbegraven het boeltje achteraan op het perceel, blijkbaar uit schrik dat een van hun (intussen overleden?) kompanen in het verleden iets uitgevreten heeft dat de vinders zelf nog altijd in opspraak kan brengen. Het komt niet bij hen op dat het lijk 'maar' een Merovinger zou kunnen zijn.

Ingewijden vertellen vanaf dan dat er op de site in Dour lijken begraven liggen. En dat gerucht is van die nobele onbekende gangster tot bij de politie geraakt. Die ontdekt achteraf dat het maar een merovinger was. Maar: alleen iemand die schrik heeft om in de problemen te komen, zou een skelet dat hij vindt niet aan de politie rapporteren!

Re: Opgravingen Elouges

Rockefeller, ik kan je redenering niet helemaal volgen: Waarom zouden ze de moeite doen het skelet te herbegraven op een nieuwe locatie wat verder, maar wel nog steeds op hun perceel? Dat lijkt me geen logisch scenario te zijn toch?

Re: Opgravingen Elouges

Die tuin moest gewoon opgeruimd worden, zodat ze de boel aan deftige prijs konden verkopen. Volgens mij is dit een uit de hand gelopen grap of pesterij.

308

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few wrote:

Volgens mij is dit een uit de hand gelopen grap of pesterij.

Waarschijnlijk wel een grap om te speurders eens te grazen te nemen. Die man zal wel geweten hebben dat er daar lijken gelegen hebben uit de oudheid, een oud kerkhof of zo.

309 (edited by Raf 27-11-2009 10:40)

Re: Opgravingen Elouges

patrickhaemers wrote:

In Duitsland dwaalt al jaren het zogezegde spook rond. een serie moordenares. Heeft al 8 moorden gepleegd, laat telkens dna(vrouwelijk) achter, en toch vind men( haar) hem niet. Men weet dat het vrouwelijk dna is, maar 1 iemand heeft er oog in oog ooit mee gestaan, en heeft een man opgegeven bij de samenstelling van de robotfoto. het kan ook om een transsexueel gaan, of iemand verkleed in man. Of een gender. Je ziet maar, ondanks dna komt men niet veel verder. idem zaak gregory in frankrijk op de brieven van de raaf. Zolang men dus die dna bank niet heeft zal het moeilijk blijven. en is het geen onbegonnen werk zo'n databank??

Je weet toch wat de Duitse politie met schaamrood op de wangen heeft moeten toegeven? Er zijn verschillende moorden (oa politiemoord in Heilbronn) gepleegd, men heeft met watten staafjes de DNA sporen opgenomen en geanalyseerd. Hierna bleek inderdaad dat men steeds een vrouwelijk DNA terugvond.

Zelfs op het bekende Duitse opsporingsprogramma "Aktenzeichen XY ongelost" werd gevraagd uit te kijken naar een vrouwelijke verdachte. Maar na grondig onderzoek bleek dit DNA afkomstig te zijn van een vrouwelijke werkneemster van de wattenstaafjesfabriek, meer bepaald de inpakster! Dus stond het onderzoek nergens. Serieuze blunder van de Duitse politie!

Re: Opgravingen Elouges

Da is wel straf Raf, dat is toch bijna niet te geloven, dat moet toch steriel verpakt worden.