141

Re: Jean-Paul Dauphin

Deze man zat aan een lokketje als je binnen kwam en zette een stempel op je formulier met uw wachtnummer. Ik ga niet in discussie gaan over zijn woonplaats maar volgens mij woont hij in Liedekerke maar wel op de baan die naar Lennik loopt. Soms nam hij de trein die juist aan DIV stopt of de bus maar zijn vader kwam hem telkens halen, nogmaals deze persoon heeft totaal niets met de Bende van Nijvel te maken.

Re: Jean-Paul Dauphin

We zijn het grotendeels eens Kenza en al helemaal over dat de man inderdaad totaal niks kan te maken hebben met de bende. Ja, de trein stopte in Centraal en soms nam ie de bus en moest klein eind nog stappen ... Ook dat heb ik heb zien doen en het is aandoenlijk. Ik had nooit eerder zo iemand gezien.

143

Re: Jean-Paul Dauphin

Nog even dit meegeven: Indertijd waren FOD's verplicht een zeker percentage minder-validen aan te nemen. Ik weet niet of dat nu ook nog zo is. Waarschijnlijk wel.

144

Re: Jean-Paul Dauphin

Ja, 3% is quotum. 1,5% de realiteit, zie » fedweb.belgium.be

Re: Jean-Paul Dauphin

Nog een essentieel discussiepunt à décharge van Dauphin is dat volgens de info van RTL een kleine mankende persoon wordt opgemerkt op 30 oktober 1985 en op 8 november 1985.

Le 31 octobre 1985, 9 jours avant l'attaque d'Alost, un joggeur signale trois individus suspects à proximité du Delhaize: l'un d'entre eux est grand, un autre est petit et il boite. Le 8 novembre 1985, la veille de l'attaque d'Alost, un homme signale les agissements suspects d'un individu boitant, petit et noir de cheveux sur le parking du Delhaize d'Alost.

Zelfs al zou deze mankende kleine persoon Dauphin geweest zijn, dan ontbreekt er toch nog altijd de link met de feiten zelf die zich op een andere dag en op een ander uur, met name op 9 november 1985 om 19u45, hebben afgespeeld. Het enige wat misschien kan geconcludeerd worden, is dat Dauphin en eventueel andere WNP-leden verkenningen hebben uitgevoerd, zoals Libert, Lammers en anderen ook al ruimschoots hebben verklaard en uitgelegd. Maar dat betekent niet dat diezelfde WNP'ers ook de overval van Aalst zelf hebben uitgevoerd. Dat zal dan toch op een ander manier moeten bewezen worden.

Re: Jean-Paul Dauphin

Een reactie van Michel Libert over Jean-Paul Dauphin:

Je crois avoir fait déjà le tour de la personne de JP Dauphin. Membre du GAP, extrêmement serviable, amitieux, animé d'une gentillesse naturelle ainsi que d'une disponibilité exemplaire, je ne peux imaginer ce que l'on a tenté "en boucle" de prétendre à son sujet, à savoir celui du rôle attribué au "claudiquant" apparaissant au détour d'opérations de tueries. Des enquêteurs ont prétendu que Dauphin aurait versé dans l'apprentissage du tir sportif en compagnie de Christian Elnikoff. Ceci expliquant cela, etc, etc ... N'ayant aucun élément à ce sujet, je préfère garder ma réserve

De ses missions au sein du WNP, je ne sais rien. Il m'a servi à plusieurs reprises comme chauffeur et a participé comme tout un chacun à la collecte de renseignements les plus divers.

Re: Jean-Paul Dauphin

Jean-Paul Dauphin verblijft sinds 3 à 4 jaar niet langer in bejaardentehuis La Roserai in Anderlecht. Hij is daar weggehaald door zijn beste vriend die hem wekelijks komt bezoeken en overgebracht naar een home in Woluwe, vermoedelijk Sint-Lambrechts-Woluwe. Ik denk ze nu allemaal te hebben afgebeld: nergens een JP Dauphin in de residentielijsten. Iemand een hint over wie deze beste vriend zou kunnen zijn?

148

Re: Jean-Paul Dauphin

Bizar omdat de vrederechter een besluit maakte rond hem in september 2017 waarin staat dat hij gedomiciliëerd is in Rue des Citoyens in Anderlecht (La Roseraie) (overname van publicatie uit staatsblad, zie deze post). Als hij daar effectief niet meer verblijft, dan staat/stond zijn domicilie daar nog in (september) 2017, ofwel heeft de vrederechter een foutief adresboekje smile .

Dauphin heeft nog wat familie rondlopen, geen idee of deze nog contact hebben met hem en of dat deze zijn verblijfplaats willen meedelen. Voor Anderlecht, verbleef hij in in een home in Woluwe (en nu terug in Woluwe volgens uw bericht). Diegene die je vertelde dat hij naar een home in Woluwe is verhuisd wist niet naar welke home veronderstel ik?

Non semper ea sunt quae videntur

149

Re: Jean-Paul Dauphin

douglas.de.coninck wrote:

Jean-Paul Dauphin verblijft sinds 3 à 4 jaar niet langer in bejaardentehuis La Roserai in Anderlecht. Hij is daar weggehaald door zijn beste vriend die hem wekelijks komt bezoeken en overgebracht naar een home in Woluwe, vermoedelijk Sint-Lambrechts-Woluwe. Ik denk ze nu allemaal te hebben afgebeld: nergens een JP Dauphin in de residentielijsten. Iemand een hint over wie deze beste vriend zou kunnen zijn?

Als je goed googled kan je in contact komen met een ex-verpleegster van La Roserai, te vinden op FB. Ze is nu uitgeweken naar Canada en kan/wil je meer vertellen over Dauphin zijn 'toestand'.

150

Re: Jean-Paul Dauphin

Het zou me niet verbazen moest die beste vriend Libert zijn.