31

Re: Parkeerkaart

Denk je nu aan Nicolas Lebon? Was die niet naar Zwitserland gevlucht?

32

Re: Parkeerkaart

P-51 wrote:

Denk je nu aan Nicolas Lebon? Was die niet naar Zwitserland gevlucht?

Die is naar Zwitserland gevlucht ja, maar ik denk zeker niet aan hem. Ik sluit die ook niet uit, net zoals ik eender wie niet uitsluit.

Waar ik vooral aan denk en op doel, dat is op het feit dat velen zich blindstaren op dat deze kaart uit Zwitserland zou komen en dat het een kaart i.v.m. parkeren gaat.

Deze kaart kon even goed uit België of Frankrijk of eender welk land komen. Deze kaart kon even goed een reclame-promotiekaart of eender wat geweest zijn. Het enige wat je kan vermoeden (maar ook dat is niet zeker en noodzakelijk) is dat diegene die de kaart verloren is of achtergelaten heeft, ooit in Zwitserland is geweest.

Er zijn al zoveel mensen (of Belgen) in Zwitserland geweest op reis of op doorreis of eender wat. Stel dus niet de vraag: "wie woont/woonde of verbleef geregeld in Zwitserland", want dit is een ontelbaar aantal.

Stel eerder de vraag: wat is de waarde van die kaart. Betekent die kaart iets in België? Antwoord: neen, die kaart kan je niet gebruiken in België en heeft niet meer waarde dan eender welk nutteloos kaart-object.

De kaart op zich is dus eigenlijk (in België) een "nutteloos stukje plastiek" die dezelfde waarde heeft als een wegwerp-plastiek-verpakking: niets. Waarom heeft de dader een "nutteloos stukje plastiek" bewaard, meegedaan en verloren? Waarom heeft hij dat niet weggesmeten (thuis of elders) toen het nutteloos werd (niet meer nodig dus).

Antwoord is niet zo moeilijk: hij heeft dat niet weggesmeten omdat hij dat nog kon gebruiken (in België) en dat dit voor hem geen "nutteloos stukje plastiek" was maar een bruikbaar object was.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Parkeerkaart

FreCR, ik heb de kaart nog nooit ergens gezien, dus was een vrije interpretatie van mijn kant. Niet gestoeld van enige kennis mijnerzijds. Je opmerking over nutteloos stukje plastic is juist.

Re: Parkeerkaart

Handig om in te breken zo een kaartje.

35

Re: Parkeerkaart

A.Rodin wrote:

Handig om in te breken zo een kaartje.

Bingo.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Parkeerkaart

Of om er cokelijntjes mee te trekken. wink

Re: Parkeerkaart

Zo'n plastic kaart om in te breken zijn doorgaans stukkie groter en gemaakt van een halfslap plastic dat meebuigt met de kozijnen. Met zo'n bankpasjes formaat kom je veel minder ver. Coke wordt vaak gehakt, en werkt met een kleine harde bankpas het best. Dat zo'n parkeerkaart specifiek voor coke en inbreken werd gebruikt vind ik weinig voor de handliggend

38

Re: Parkeerkaart

Als wij gaan urbexen in leegstaande panden gaan wij ook soms langs de voordeur binnen en met een bankkaart een deur opendoen gaat alleen in films. Met een plastiek paketje dat de bakkers of slagers gebruiken heb je een kans maar de beste manier om een deur te openen is heel simpel, je draait een gyprocvijs in de cilinder en klaar is kees.

39

Re: Parkeerkaart

Noorderling & Kenza: bedankt voor de tips. Nu moet ik geen zware koevoet meer meezeulen.

Re: Parkeerkaart

Trucje met plastic kaart werkt alleen als de deur is dichtgevallen, alle sloten verder vrij zijn. Ik heb er de afgelopen 20 jaar al menig buur mee geholpen die zichzelf had buitengesloten.