21

Re: Nummerplaat VW Santana

Une manie: tout découper en morceau

En présentant ces indices matériels, chacun comprend que la Cellule Brabant Wallon cherche à atteindre un public aussi large que possible. Son espoir: qu'un des renseignements publiés éventuellement associés à d'autres déclenche le fameux déclic que la justice attend depuis vingt ans! A Jumet, sept policiers motivés veulent encore y croire. "Sinon, fait l'un, nous fermerions boutique". Ils n'ont pas besoin de 200 coups de fil même si tout qui serait en possession d'une info qu'il estime pertinente est invité à les contacter dès aujourd'hui.

Ils attendent un coup de fil, le bon.

Autre indice donc: cette manie qu'un des tueurs semble posséder de tout découper en morceaux. Les armes repêchées en 1986 à Ronquières... La fameuse gabardine dont nous parlons de par ailleurs était également découpée en lanières. Les couvercles des boîtes de munitions...Etonnant: dès septembre 1982, d'autres objets ayant appartenu aux tueurs sont retrouvés en Forêt de Soignes derrière l'Hippodrome de Groenendael. Dont la plaque de la VW Santana utilisée pour l'attaque de l'armurier Dekaise à Wavre. Cette plaque - une reproduction - copiait l'immatriculation d'une autre Santana qui circulait à l'époque à Ixelles. Eh bien, la fausse plaque - DSN 237 - avait également été découpée en (23!) morceaux...

Bron: La Dernière Heure | Gilbert Dupont | 9 September 2003

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Nummerplaat VW Santana

Een weetje (zonder enige betekenis): de originele nummerplaat is pas geschrapt in december 2000 bij DIV.

Non semper ea sunt quae videntur

23

Re: Nummerplaat VW Santana

Versneden met een vistang? (Ouders Pilarski viswinkel.)

Re: Nummerplaat VW Santana

Volgens mij snij je met een vistang niet zomaar zo'n zo'n nummerbord door. Dan breekt of de tang of uw pols. Vergeef mij m'n enigszins negatieve houding, want we moeten inderdaad breed blijven denken, maar de reactie van trojan vind ik nergens op slaan, zonde van m'n tijd, forumvervuiling. De link tussen ouders die een viswinkel hebben en een verknipt nummerbord, noem ik klinkklare onzin.

Re: Nummerplaat VW Santana

Het verknippen van een kenteken in dit patroon kan alleen door een stans, dan denk je eerder aan een stanserij of plaatwerkerij. Gezien het vele gesleutel aan de diverse auto's zie ik wel wat mogelijkheden.

W.b.t. formvervuiling noorderling deel ik je neming in deze niet, deze gaat in mijn beperkte visie pas tellen als je wat dropt zonder andere de ruimte geven hier over te discussiëren. Dat zie ik hier niet gebeuren, maar goed kritische kijken is een goede zaak.

FreCR wrote:

Een weetje (zonder enige betekenis): de originele nummerplaat is pas geschrapt in december 2000 bij DIV.

De regelgeving van uitgifte van kentekenplaten is in België toch op naam en blijf aan je plakken ondanksverkoop/aankoop? Wat info zou welkom zijn.

26

Re: Nummerplaat VW Santana

Hetze voeren tegen forumleden d.m.v. insinuaties en kleine beledigingen dat is forumvervuiling. Ik reageer er meestal niet op, maar mission accomplished noorderling, het werkt me danig op de zenuwen.

Re: Nummerplaat VW Santana

Als je Pilarski verdacht wil maken, kom dan met iets sterks aanzetten. Mij althans ontgaat elk verband tussen een viswinkel en en een verknipte nummerplaat. Dat gaat in mijn visie echt nergens meer over.

28

Re: Nummerplaat VW Santana

Wat het dumpen van wagens en wapens betreft, staat Pilarski bij mij bovenaan dus de link die Trojan aangeeft als de nummerplaat echt met een vistang is verknipt dan vind ik het heel creatief van Trojan als hij de link legt met viswinkel van de ouders van Pilarski.

Re: Nummerplaat VW Santana

Het links en rechts inknippen vanaf de bovenzijde met een kniptang is technisch onmogelijk in dit patroon. Maar ja dat is mijn bescheiden mening.

30

Re: Nummerplaat VW Santana

kenza wrote:

Wat het dumpen van wagens en wapens betreft, staat Pilarski bij mij bovenaan

Nergens is er een deftig bewijs of getuigenis dat er wagens ergens (maakt niet uit waar) gedumpt zijn. Achtergelaten (+ eventueel in brand gestoken) bijvoorbeeld wel. Onderdelen gedemonteerd, dat ook (ter verduidelijking zodat je me niet verkeerd begrijpt: ik zeg niet dat dit onmogelijk is).

vleermuisje1971 wrote:
FreCR wrote:

Een weetje (zonder enige betekenis): de originele nummerplaat is pas geschrapt in december 2000 bij DIV.

De regelgeving van uitgifte van kentekenplaten is in België toch op naam en blijf aan je plakken ondanksverkoop/ aankoop? Wat info zou welkom zijn grt.

Wat meer info (zoals gevraagd) over het schrappen van een kentekenplaat (ik heb dit gecopy-paste van de website van de overheid):

Indien U niet meer in het bezit bent van uw voertuig en U bent ook niet van plan een ander voertuig in te schrijven, stuur dan uw kentekenplaat ter schrapping terug naar de Schrappingdienst.  Dit geldt eveneens indien U veranderd bent van een oud model kentekenplaat naar een Europees model: U vermeldde uw oud kenteken op het aanvraagformulier tot inschrijving en U ontving een sticker in de verpakking van de nieuwe kentekenplaat. De verkeersbelasting blijft verschuldigd zolang de kentekenplaat niet geschrapt is.

In geval van uitwissing van het voertuig ontvangt u een uitwissingsbericht per post en heeft u 4 maanden de tijd om:

  • hetzij de kentekenplaat ter schrapping over te maken aan de Schrappingdienst

  • hetzij een ander voertuig in te schrijven onder deze kentekenplaat indien het een kentekenplaat van Europees formaat betreft (7 karakters)

  • indien het een Belgische kentekenplaat betreft (5 of 6 karakters), de kentekenplaat te bezorgen bij de Schrappingdienst ter schrapping. Een kentekenplaat van dit formaat kan niet herbruikt worden voor inschrijving van een ander voertuig.

Indien u niet meer in het bezit bent van uw kentekenplaat moet u naar de politie gaan om een origineel attest van aangifte van onvrijwillige buiten bezitstelling te laten opmaken. De politie zal de kentekenplaat seinen waardoor een automatische schrapping gebeurt, dus zonder fysieke tussenkomst van de DIV. Uw kentekenplaat wordt uit het repertorium geschrapt op datum van de seining door de politie! Het attest van onvrijwillige buiten bezitstelling, dat u overhandigd wordt door de politie, moet NIET verstuurd worden naar de DIV. U dient dit te bewaren tot dat u het attest van schrapping ontvangen heeft en de verkeersbelasting geregeld is.

Non semper ea sunt quae videntur