61

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Wat bedoel je met "daders"? De overvallers? Die zijn onbekend, ook in het boek staan ze niet vermeld. Of beter gezegd, worden ze niet aangeduid. Wat wel zo is, is dat bepaalde mensen zijn gezien bij de aanslagen op Delhaize of er voorbereidend werk voor deden. Zoals Johnny De Staerke, Bouchouche, Salesse, ... Het is  gissen naar de uitvoerders van de raids op de Delhaizes in '85.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Zoals ik al zei, zelf analyseren en concluderen, en zien wat overal terugkomt. Natuurlijk worden ze niet officieel aangeduid in het boek. Dan had het gerecht dat wel gedaan. Dat kan je niet publiceren. Maar je kan wel iets zeggen met een vraagteken erachter. Dan ben je nooit strafbaar.

63

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Oh maar, zelfs aanwijzingen vind ik niet eens. Bijvoorbeeld voor de reus komen diverse namen in aanmerking in het boek. 'k Vind het een interessant boek, maar echt weten wie de bende van nijvel waren? Nee dat niet. Het is en blijft voor mij een schimmig verhaal.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

In het boek wordt telkens gesproken over de DEA nou heb ik even gemist waar dat voor stond. Iemand weet het vast wel.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Maarten1985 wrote:

In het boek wordt telkens gesproken over de DEA nou heb ik even gemist waar dat voor stond. Iemand weet het vast wel.

Drug Enforcement Administration » wikipedia.org

66 (edited by Biggus Dickus 30-11-2009 23:38)

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Nieuws » "CIA betrokken bij Bende Van Nijvel-overvallen"

Les Tueries du Brabant
Le complot , les noms , le dossier
Guy Bouten
» www.leseditionsdelarbre.be

Weet er iemand of dit boek ook in het Nederlands op de markt komt? En of het een aanvulling is van zijn boek van vorig jaar, wat gezien de titel wel het geval lijkt?

67

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Dit boek is enkel de vertaling van het boek dat vorig jaar is uitgekomen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

68

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Zou er ook niet wat extra info in staan? Dat werd toch beweerd.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Ben wrote:

Dit boek is enkel de vertaling van het boek dat vorig jaar is uitgekomen.

Dit durf ik te betwijfelen, het is immers driehonderd pagina's dikker dan dat van vorig jaar, waarin het CIA-pad niet zo nauwgezet aan bod kwam als in de Franstalige uitgave.

70

Re: Boek: De Bende van Nijvel

En waar plots de nakomelingen van VDB het nodig achten zich te roeren?