Re: Zoekactie Lessines

Merovinger: de 3 mogelijke bendeleden die op een andere locatie betrapt waren: gaat dit om leden van de WNP?

Re: Zoekactie Lessines

the end wrote:

Dat er zijn pv's zijn over Lessines dit is een feit!

Klopt PV's of verslagen van de Delta-cel uit 1986.

the end wrote:

De cel is er gaan duiken op basis van wat?

De cel Delta is er gaan duiken in 1986 vermoedelijk op basis van verklaringen van een persoon uit de entourage van de bende de Staerke.

De Cel Waals Brabant is er in 2014 opnieuw gaan duiken. Waarom is niet helemaal bekend maar in elk geval niet omdat er recent bewijsmateriaal zoals hulzen zou gevonden geweest zijn of omdat er een getuige zich heeft aangeboden.

the end wrote:

Aanvullend is er de getuigenis van de man in de steengroeve.

the end wrote:

Dus wat is er pertinent onjuist?

Zoals ik hierboven heb geschreven gaat de getuigenis waar David en kenza het over hebben niet over een getuige die iets aan de steengroeve van Lessines gezien heeft maar wel over een getuige die drie mannen heeft zien schieten in een andere groeve. In Lessines werden dus, in tegenstelling tot wat David en kenza geschreven hebben, geen kogels of hulzen gevonden en géén Mercedes gezien.

kenza wrote:

Merovinger, met alle respect voor uw zoekactie maar bij mijn weten is er geen carrière in Zaventem of omstreken waar je wagens kunt dumpen die tot vandaag niet ontdekt zijn. Maar wie weet zie ik iets over het hoofd en heb je gelijk.

Met alle respect kenza maar leer nu eindelijk eens deftig lezen. Het is geen kwestie van gelijk hebben, het is een kwestie van de feiten juist weer te geven. Ik, en de getuige in kwestie, hebben het niet over het dumpen van een auto maar wel over het betrappen van drie mannen met een auto tijdens een schietoefening in een groeve ten noorden van Brussel in december 1985. In die groeve (dus niet Lessines) zouden achteraf hulzen zijn gevonden.

73

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Merovinger, met alle respect voor uw zoekactie maar bij mijn weten is er geen carrière in Zaventem of omstreken waar je wagens kunt dumpen die tot vandaag niet ontdekt zijn.  Maar wie weet zie ik iets over het hoofd en heb je gelijk.

Er liggen in België zo veel groeves. Niet enkel steengroeven (zo zijn er eigenlijk veel) maar ook zandgroeves en zandontginningsputten (zo zijn er nog veel meer).

Ik geef een klein voorbeeldje: Tussen Brussel en Mechelen, op minder dan 10km vogelvlucht van de luchthaven van Zaventem, ligt domein Hofstade. Die vijvers daar zijn er niet hocus-pocus van zelf gekomen, dat zijn uitgegraven zandwinning-putten die ze hebben laten onderlopen. Vanaf daar is het wel nog een serieus eindje (35km) te voet naar Scherpenheuvel.

Ter verduidelijking: Ik zeg niet dat domein Hofstade een "locatie" is in het Bendeverhaal. Ik geef enkel maar een voorbeeld dat er zo veel groeves en putten liggen in België.

kenza wrote:

waar je wagens kunt dumpen

In't Brusselse noemen ze dat een "garagebox".

the end wrote:

Dat er zijn pv's zijn over Lessines dit is een feit!

Eventjes terzijde vermelden dat een PV niet noodzakelijk de waarheid hoeft te zijn. Als je een (bijvoorbeeld) politie-inspecteur kan vinden die tijd te veel heeft kan je deze perfect zonder enig probleem een PV laten opstellen waar in staat dat: een persoon die zichzelf FreCR noemt op het forum van de website van bendevannijvel.com, u pest op dat forum. Ik pest hier nochtans niemand. wink

Non semper ea sunt quae videntur

74

Re: Zoekactie Lessines

Voor alle duidelijkheid; het zijn niet de kogels en de Mercedes die naar Lessines wijzen. Er zijn tal van andere aanwijzingen. En ik denk niet dat de Golf in het domijn van Hofstade ligt, is trouwens niet diep. En er is een verschil tussen zandputten en steengroeves.

75

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

En ik denk niet dat de golf in het domijn van Hofstade ligt

Ik beweer dat ook niet. Ik beweer dat overigens van geen enkel domein.

26-03-2018 06:05

kenza wrote:

Sorry Tru Dat maar er is ondertussen wel bewijs dat de Bende van Nijvel in de steengroeve van Lessines actief was.

26-03-2018 09:03

kenza wrote:

Nogmaals, er is bewijs gevonden!

26-03-2018 18:28

kenza wrote:

De Mercedes is in Lessines gezien en de nummerplaat is genoteerd en doorgegeven aan de CWB en er is onlangs bewijsmateriaal gevonden. Dus klopte de tip uit 1985, wat wil zeggen dat ze volgens mij een spoor hebben.

27-03-2018 11:32

kenza wrote:

het zou om de Mercedes gaan.

30-03-2018 11:40

kenza wrote:

Dan klopte de tip uit 1985 en hebben ze een spoor en materieel bewijs.

20-04-2018 11:05

kenza wrote:

Dat de Bende van Nijvel in Lessines oefende staat min of meer vast, dat er kogels zijn gevonden die door de Bende van Nijvel werden gebruikt staat ook vast, dat de Mercedes daar werd gezien en de nummerplaat werd genoteerd.

Vandaag:

kenza wrote:

Voor alle duidelijkheid het zijn niet de kogels en de Mercedes die naar Lessines wijzen er zijn tal van andere aanwijzingen.

"Voor alle duidelijkheid" is het wel goed om dat te vermelden na al die maanden over dit onderwerp.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Zoekactie Lessines

Oh FreCR wat heb ik je zo graag! Top! wink Wat een aanwinst voor dit forum ben jij, in tegenstelling tot vele anderen. Ik voel mij minder alleen met jou. Thanks en doe vooral zo voort. Het is vechten tegen windmolens maar toch moeten we blijven gaan. Desinformatie/misinformatie/fabels groeien hier op dit forum als onkruid. We moeten blijven wieden om tot de essentie en de ware feiten te komen.

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger wrote:
the end wrote:

Dat er zijn pv's zijn over Lessines dit is een feit!

Klopt PV's of verslagen van de Delta-cel uit 1986.

the end wrote:

De cel is er gaan duiken op basis van wat?

De cel Delta is er gaan duiken in 1986 vermoedelijk op basis van verklaringen van een persoon uit de entourage van de bende de Staerke.

De Cel Waals Brabant is er in 2014 opnieuw gaan duiken. Waarom is niet helemaal bekend maar in elk geval niet omdat er recent bewijsmateriaal zoals hulzen zou gevonden geweest zijn of omdat er een getuige zich heeft aangeboden.

Met 'vermoedelijk' en ook 'niet helemaal bekend' kan je niets uitsluiten, ze zijn er tweemaal gaan duiken. Ik herhaal het nog eens; er zijn meerdere getuigen in het dossier, niet alleen de die in de openbaarheid. David heeft verschillende getuigen door elkaar gehaald, ik kan moeilijk in zijn hoofd kijken, het is aan hem om het eventueel uit te klaren.

Maar er is wel degelijk een getuige i.v.m. een groene Mercedes die met Lessines of een andere plaats te maken heeft. De hulzen die gevonden zijn in de Ardennen hebben, zoals je schrijft, niets met een bron rond Lessines te maken. De link met Pilarski en eventueel Lessines is niet zomaar een lichtzinnig spoor.

Het is niet omdat er verwarrende post van forumleden verschijnen dat het spoor niet belangrijk kan zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Lessines

the end wrote:

Maar er is wel degelijk een getuige i.v.m. een groene Mercedes die met Lessines of een andere plaats te maken heeft.

Een groene auto ja, maar geen Mercedes en niet in Lessines.

the end wrote:

De hulzen die gevonden zijn in de Ardennen hebben, zoals je schrijft, niets met een bron rond Lessines te maken.

Jongens toch, is het door de warmte misschien? Ik heb nooit iets geschreven over hulzen in de Ardennen. Als bewijs zal ik mezelf dan maar quoten:

Merovinger wrote:

De getuigenis waarvan sprake gaat nl. om een totaal andere locatie, meer bepaald een locatie ten noorden van Brussel.

Merovinger wrote:

Ik, en de getuige in kwestie, hebben het niet over het dumpen van een auto maar wel over het betrappen van drie mannen met een auto tijdens een schietoefening in een groeve ten noorden van Brusse in december 1985. In die groeve (dus niet Lessines) zouden achteraf hulzen zijn gevonden.

the end wrote:

Het is niet omdat er verwarrende post van forumleden verschijnen dat het spoor niet belangrijk kan zijn.

Dat heb ik ook nooit geschreven. Wel dat de info die in dit topic beschreven staat over de locatie 'Lessines' alzou daar de getuige (de man die David op de herdenking heeft ontmoet) iets opgemerkt heeft, verkeerd is.

Maar bon, binnen een paar dagen wordt het hier misschien voor iedereen duidelijk. Heb wat geduld.

Re: Zoekactie Lessines

Wel Mero, ja ten noorden van Brussel zijn die hulzen gevonden, dat van de Ardennen gaat over andere getuigen ook ivm een steengroeve, plus dat er een redenen was om te gaan duiken in Lessines. Ergens is er ook sprake van een Mercedes ofwel in de Ardennen of aan Lessines. Er zijn in die bepaalde verklaringen overlappingen en gelijkenissen die tot verwarring kunnen leiden.

De redenen waarom ze oorspronkelijk gaan duiken zijn kan wel eens verhelderend zijn, een bron uit de omgeving van De Staerke die dan misschien ook de BOB van Halle goed zou kennen, het zou wel eens goed kunnen zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zoekactie Lessines

Merovinger wrote:

Maar bon, binnen een paar dagen wordt het hier misschien voor iedereen duidelijk. Heb wat geduld.

Zie » Forum