Topic: Getuigenis Murcielago

Ik heb lang nagedacht en durf het nu pas aan. Er zijn heel belangrijke getuigen niet verhoord. Mensen die later een aantal gebeurtenissen beleefden waarbij nog namen naar boven komen. 15 min werden wij aan de telefoon beziggehouden, dit allemaal als de overval losbarst. Ik kan het mij nog steeds levendig inbeelden, ook wat er aan vooraf ging en ook de vlucht was van bij ons moeilijk in te schatten.

2

Re: Getuigenis Murcielago

De gebeurtenissen in Nijvel en Eigenbrakel zijn inderdaad nog voor velen een groot vraagteken en slechts bij mondjesmaat komt er nu na 25 jaar enige informatie vrij. Zo het verhaal echter over Aalst en andere zaken gaat is het misschien beter op een ander plaats op dit forum uw kennis te melden. Uw informatie bekend maken is een zeker gevaar maar tegelijkertijd een bescherming voor u want alleen de Waarheid kan u en ons allen beschermen tegen herhaling.

Hartelijk dank voor uw Moed bij voorbaat.

3

Re: Getuigenis Murcielago

Kun je een beetje duidelijker zijn in wat u bedoeld, u werkte als agent of? In Nijvel? Aalst? Of schrijf het bij de juiste plaats als je wil.

Re: Getuigenis Murcielago

Beste Renne, je kunt het je niet voorstellen welke merkwaardige dingen me reeds overkwamen sinds de overval op de Delhaize in Aalst. Tot mijn spijt maar heel zeker door angst voor verdere gevolgen durfde ik niet eerder reageren. Ik heb heel lang nagedacht en heb al een beetje spijt, maar nu ik de stap gezet heb, ga ik verder. Velen zullen de verbanden die ik leg als belachelijk beschouwen, maar zoals je wellicht weet bestaat er geen toeval. Je mag ervan op aan dat ik de overval van nabij meemaakte, zag dingen, beleefde gevolgen, zag naasten onder een enorme druk leven.

Weken voor de bewuste avond van de overval, zag ik een regelmaat van bepaalde handelingen waarop je bij wijze van illustratie je uurwerk kon juist zetten. De overval op zich was een plotse gebeurtenis, doch niet onverwacht. Het duurde enkele seconden alvorens ik kon bepalen dat de oorverdovende knallen van vuurwapens afkomstig waren maar door de paniek en de chaotische gevolgen, werd alles vrij snel duidelijk. Ik wens nog even vaag te blijven voor mijn veiligheid, maar ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er bepaalde familieleden van slachtoffers, vanaf het eerste geloste schot, wisten dat hun dierbaren gedood werden.

Niet uit voorkennis maar op basis van berichtgevingen uit de pers over eerder gepleegde overvallen, gekoppeld aan onrustwekkende signalen vanuit de leefwereld van bepaalde slachtoffers. Ik ben een getuige maar ik werd nooit verhoord, althans nooit rechtstreeks. Heb ik daar behoefte aan? Ja, maar er is gevaar. Wat ik ook met 100% zekerheid kan stellen, zonder iemand te beschuldigen of te verdenken, is dat ik de voorbije 25 jaar en sinds de overval, rare dingen beleefde. Wat mij nu uiteindelijk het meeste stoort en tegelijkertijd de hoofdreden is van mijn reactie, is dat ik als particulier, getuige en als mens dingen lees op dit forum, die mij bepaalde zaken laten inzien en verbanden doen leggen.

Ik zal nooit de angst in de ogen van bepaalde mensen vergeten, een angst die mensen aanzet om zelfs hun kostbaarste bezittingen achter te laten en te vluchten. Ik heb mensen geholpen, getroost en sloeg alarm. Het alarm slaan was er teveel aan. Dit had vele gevolgen en ik ben ervan overtuigd dat er sindsdien pogingen geweest zijn om mij te destabiliseren, ongeloofwaardig te maken, ... Ik word dagelijks geconfronteerd met die herinneringen. Een mens past zich aan en gaat dingen als normaal beschouwen of aanvaarden en dat kan niet verder.

Er bestaan mensen die mij eeuwig dankbaar blijven, omdat ik hen troostte tijdens de minuten die volgenden op de overval, zonder meer, maar in de wetenschap dat ze vermoedelijk overleden waren. Kan ik bijdragen tot het vinden van een oplossing? Neen want de wens of behoefte bestaat niet bij iedereen. En spijtig genoeg beleven sommige nabestaanden nog steeds gevolgen van de overval en dit gaat soms heel ver. Ik hoop dat ik je met deze, weliswaar vage uitleg, een beeld heb laten vormen. Wees gerust: ik ben geen fantast of charlatan die aandacht wil, ik ben een getuige met vrees.

5

Re: Getuigenis Murcielago

Tijdens onze eerste samenkomst in Aalst, vertelde K& ons soortgelijke dingen. Veel mensen die meer weten maar nog altijd vrees hebben om verklaringen af te leggen. Ik kon dat moeilijk geloven, maar blijkbaar moet ik mijn mening herzien. Maar waarom nog altijd die vrees?

6

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Ik hoop dat ik je met deze, weliswaar vage uitleg, een beeld heb laten vormen.


Bedankt voor de uitleg

Tommy wrote:

Maar waarom nog altijd die vrees?


De Bende van nijvel gaat heel ver, het feit alleen al dat ze 4 jaar ongestoord hun ding konden doen, weliswaar met een tussen periode, zegt al genoeg. Nooit 1 persoon veroordeeld voor zo'n ravage, hier zijn mensen met lange armen bij betrokken, mensen die maar met hun vingers moeten knippen en bereiken wat ze willen. Het draait om macht en de mensen die er maar een beetje mee te maken hebben, lopen gevaar, ook getuigen. Het feit dat er geen doorbraak komt na al die jaren bevestigd dat gegeven. Het gaat om politieke belangen en als de boven en onderwereld samenkomt wordt het gevaarlijk en dat was bij de Bende van Nijvel ook zo.

Re: Getuigenis Murcielago

Ten eerste het gaat niet over een bende, het gaat om belanghebbenden die door de jaren heen op één of andere manier betrokken raakten. Ze verlaagden zich uiteindelijk tot de criminaliteit, maar zoals ieder mens wordt de indruk zo lang mogelijk hoog gehouden worden. Wat er gedurende 4 jaar gebeurde was wel bedacht en georganiseerd. Het resultaat kunnen we vandaag zien en ondervinden. Alleen is de mens geneigd zich constant te laten misleiden en vergeet nogal snel.

2.5 jaar hebben ze gewacht maar totaal onverwacht kwam er mij destijds een bericht toe op mijn stageplaats, ten tijde zonder GSM of mobilofoon, ik werd ontboden bij de verbaliserende overheid. Gelieve er rekening mee te houden dat er ten tijde van deze gebeurtenissen zoveel gebeurde, dat er een periode voorbij gaat alvorens tot besef te komen. Het komt geleidelijk aan als je merkt dat je vreemde dingen ten laste gelegd worden. Zoals ik de periode voor de overval een bepaalde regelmaat qua handelingen in het openbaar vaststelde, handelingen die iedereen kon zien, zo opvallend dat het niet meer opviel. Je denkt nu wellicht dat ik paranoïde ben, wel ik wou uiteindelijk dat het zo was want dan kon ik na deze diagnose aan een verwerking beginnen en verzorging genieten. Ik ben 25 jaar ouder en ik functioneer heel normaal in deze maatschappij en beschik over meer levenservaring en relativeringsvermogen, desondanks zorgt dat voor nog meer vragen.

Het is niet zo dat ik vandaag of gisteren lastig gevallen werd, maar waarom blijft het dan zo stil rond alle onderzoeken. Het baart me zorgen dat ik vandaag mensen zie wegkwijnen in de zorgen, alle problemen die zij kennen zijn gemanipuleerd en zorgen ervoor dat deze mensen sociaal uitgesloten worden. Ik ben vrijwel zeker dat mijn verhaal stof zal doen opwaaien, maar opnieuw heel snel zal gaan liggen met alle gevolgen van dien t.o.v mijn familie en mezelf. Bedenk eens dat je bij vrienden op bezoek bent, en er worden verhalen over inbraken, diefstal, ... verteld. Je doet jouw verhaal en het blijkt een verhaal te zijn dat gemediatiseerd werd en dat elke aanwezige wel een opmerking of bevinding heeft. Tot mijn spijt was mijn verhaal binnen het Bende van Nijvel-verhaal zodanig anders dat sommigen mij niet durfden geloven, en uiteindelijk alle contact verbroken hebben.

Nu, ik heb de neiging te stellen dat deze zaak mijn dagelijks leven niet beïnvloed. Ik weet enkel uit het verleden welke gevolgen ik kan verwachten, het is dat juist dat mij nu naar dit forum drijft. Er zijn er die door de maatschappij opnieuw aanvaard zijn en een vrij leven hebben, ik wens geen 2de of 3de bezoek. En, ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Er zijn slachtoffers, nabestaanden, overlevenden, getuigen, toevallige voorbijgangers die net datgene zagen dat niet moest gezien worden. Het aan de grote klok hangen heeft geen zin, kijk maar naar Regina Louf (niet dat ik die vrouw haar meningen of verhalen goedkeur of geloof maar het is een voorbeeld van een maatschappij die iemand veroordeeld beoordeeld zonder proces of onderzoek naar de echte waarheid).

Tenslotte nog dit, hou rekening dat sommige verhalen uit de media, pers of andere, door mensen verder verteld werden, met het gevolg dat bij sommigen de fantasie begint te werken. Laat ons zeggen dat er op dit forum een aantal dingen staan die mij opvielen omdat de verhalen of stellingen kloppen, waardoor ik verder begon te lezen en mij uiteindelijk registreerde op dit forum. Mijn ongeruste omgeving heeft mij dit nochtans afgeraden, vandaar de nachtelijke berichten. Ik weet ook dat dit bericht wellicht gelezen wordt door de huidige onderzoekers en dat ik traceerbaar ben. Tot mijn spijt zal ik enkel mijn volledig verhaal vertellen in aanwezigheid van een officiële instantie en een derde partij als objectieve getuige. Het is te link en te gevaarlijk omdat er dubbele belangen bestaan, ze liggen aan de basis van alles. En van een safehouse en dat bescherming gedoe moet ik ook niet weten!

Re: Getuigenis Murcielago

Nog even dit, dat er een strategie bestaat is zeker, dat zien we allemaal vandaag maar je moet het willen zien. Dit is geen beschuldiging of verwijt maar een nuchtere vaststelling.

9

Re: Getuigenis Murcielago

Beste Murceliago, welkom op het forum en bedankt om uit de schaduw te treden! Is uw vrees er gekomen door het feit dat U weet of de Bende van Nijvel nog onder ons is?

10

Re: Getuigenis Murcielago

Beste Murcielago, eerst en vooral: welkom op dit forum! Voor zover ik uit je verhaal kan opmaken, ben jij overtuigd, dat elke overval zorgvuldig is voorbereid, en dat een aantal slachtoffers zorgvuldig waren uitgekozen. Alles behalve toeval. Spijtig genoeg, op het ogenblik dat het gebeurde en  ze zich toen pas realiseerden, was het te laat. En doden kunnen niet meer praten. Of vergis ik me?