211

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dus als de klanten vuile voeten hebben, zal dit komen omdat ze in een zandgroeve gestaan hebben.

212

Re: Getuigenis frituuruitbater

Merovinger wrote:

Ik geloof dan ook niet dat er sabotage met deze en andere getuigen is het spel is. Jullie schatten 'de overheid' veel te sterk in. Jammer genoeg vertellen niet alle getuigen de waarheid. Het dossier staat vol met getuigenissen die, na controle van hun verklaringen, door de mand vallen. Jammer maar helaas is dat een pijnlijk feit.

Wel, misschien niet de overheid maar eventueel enkele individuen in het overheidsapparaat. Er is daar wel wat geschiedenis over in andere en dit dossier. Ik weet niet of alles wat Bely aanbrengt waarheidsgetrouw is maar te goeder trouw blijkt hij wel te zijn. OK, de affaire van de datums eerste en tweede telefoon wringt maar het pleit voor hem dat hij zijn geweer niet van schouder verandert. Er is misschien een heel logische verklaring voor deze mismatch. Misschien moeten we het eens aan Vos vragen? smile

Bedankt voor de correctie club_le-happy-few. Ik volg je wel degelijk hierin.

213

Re: Getuigenis frituuruitbater

ddd, zo kort op de bal is er niet gespeeld. Het is allemaal lang geleden maar toch weet ik zeker dat er tussen mijn telefonische getuigenis (1e telefoontje) en het voorval met de beller (2e telefoontje) een periode van meerdere dagen of weken zat. Wat betreft het drietal dat betrokken was bij het 2e telefoontje. De ex-uitbater van dancing Top Ten fungeerde duidelijk als gids /opdrachtgever. Hij kon moeilijk zelf bellen over een zogezegde achtervolging tot aan ‘Houten Hand’ in Aalst daar ik hem persoonlijk kende. Mocht ik dit verhaal hebben verzonnen, ben ik een pathologische leugenaar en is medische hulp aangewezen.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Bely, spreek jij nu over Claude Dubois?

215

Re: Getuigenis frituuruitbater

Bely. Ja dagen/weken. Dan heeft het doorlopen van de ketting tot de opdracht om een tweede telefoontje te plegen wat langer geduurd (als het zo is gelopen). Minder spectaculaire snelheid. Maar voor de rest zelfde scenario. Blijft de vraag staan: hoe lossen we de discrepantie van de data op? Of heb je andere robotfoto's gezien voordat de gele publiek werden?

I.v.m. Houten Hand: komt die taverne ergens terug op één van de vermeende vluchtwegen? Al dan niet van de echte vluchtwagen(s) of de decoys? Er bestaat vandaag een brasserie 't Houten Hand in Erembodegem. Is dat dezelfde? Persoonlijk heb ik hier wel het meeste gelezen over de verschillende Golfs en vluchtwegen maar ik herinner me Houten Hand niet als dusdanig in de uiteenzettingen. Maar ik kan wel eea hebben gemist.

ddd wrote:

Bedankt voor de correctie club_le-happy-few. Ik volg je wel degelijk hierin.

Ik bedoel het of ... of ... vss en ... en verhaal.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Bely, zeggen de namen van de hangar in Hoeilaart je niets? Vb. Broers Poilvache etc.

217

Re: Getuigenis frituuruitbater

ddd, ik las destijds dagelijks Gazet van Antwerpen. Ik meen mij te herinneren dat in deze krant aanvankelijk een beperkt aantal robotfoto’s zijn verschenen waarbij nr. 4 en nr. 7 onmiddellijk mijn aandacht trokken. Er stond ook een telefoonnummer bij om getuigenissen te melden. Vraag is wanneer robotfoto nr. 4 en nr. 7 voor het eerst zijn verschenen. Feit is dat met mijn getuigenis geknoeid werd en het daarom niet onmogelijk is dat ook data vervalst zijn.

club_le-happy-few wrote:

Bely, zeggen de namen van de hangar in Hoeilaart je niets? Vb. Broers Poilvache etc.

Eén van de twee broers Poilvache heb ik gekend als collega frituuruitbater in Peutie. Zijn vrouw Nicole is onmiddellijk van hem gescheiden na zijn betrokkenheid bij de moord op een autohandelaar. Ik heb dat reeds eerder vermeld op het forum onder een ander topic.

218

Re: Getuigenis frituuruitbater

club_le-happy-few, een samenvatting/beschrijving van de Claude? Hij was een goede 1.80 m groot, donker golvend haar, licht kalend op de kruin, dikwijls achterovergekamd met staart in de hals. Goedlachs, zin voor humor. Zijn toenmalige vriendin was een Noord-Afrikaans type, eerder klein van gestalte, sprak perfect Nederlands, joviaal in de omgang. Een toffe, zij was veel jonger. Ze hielp in café KGB maar werkte ook in een winkel in de rand van Brussel.

Claude runde in de jaren '80 dancing Top Ten. Hij stierf in de gevangenis in duistere omstandigheden. Hij zat in de gevangenis wegens problemen met een allochtoon, dixit een close iemand. Die er ook bij vermelde dat hij problemen had met/over de Bende van Nijvel. Leek mij toen onwaarschijnlijk. Het gaat hier over de periode 1990-2001. Een vriend van mij ging regelmatig pokeren in de KGB in de vroege uren voor groot geld. Burgemeester Cortois gaf mij ooit raad om de KGB te mijden daar de uitbater verdacht werd van mogelijk betrokken te zijn bij de Bende van Nijvel.

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

Claude runde in de jaren '80 dancing Top Ten. Hij stierf in de gevangenis in duistere omstandigheden. Hij zat in de gevangenis wegens problemen met een allochtoon, dixit een close iemand.

Problemen is zacht uitgedrukt. Hij heeft die man vermoord en in stukken gesneden, zie » Daders

220

Re: Getuigenis frituuruitbater

CleverTrevor, blijkbaar ben je bijzonder zelfzeker dat we hier te maken hebben met de echte Claude Dubois.